Avshalom Sassoni/Flash90

החלטה אבסורדית: אלפי מפגינים בעולם נגד זיכוי רוצח האישה היהודיה בצרפת

החלטת בית המשפט בצרפת שלא להעמיד לדין את הרוצח של שרה חלימי הי"ד בשל העובדה שהוא היה תחת השפעת סמים, מעוררת זעם. אלפים יצאו להפגין בפריז ומול השגרירות ברחבי העולם ובני משפחתה מתכוונים לתבוע את הרוצח בבית המשפט בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית משפט לערעורים בצרפת פסק בשבוע שעבר שלא ניתן להעמיד לדין גבר שרצח את שכנתו היהודייה ב-2017 על רקע אנטישמי, משום שהוא סבל מהזיות בשל שימוש רב בקנביס. קובילי טראורה, שהודה ברצח ומאושפז במוסד פסיכיאטרי, היכה באכזריות את שרה חלימי בת ה-65 ואחר כך השליך אותה מחלון דירתה בפריז, כשהוא צועק "אללה אכבר" ו"הרגתי את השטן".

ההחלטה עוררה זעם והיום (ראשון) מתקיימת הפגנה המונית בפריז, כמו גם מול שגרירויות צרפת בערים שונות ברחבי העולם, כולל בתל אביב. לפני ההפגנה, הודיעו בני משפחתה של חלימי הי"ד כי יתבעו את הרוצח בבית המשפט בישראל.

עורכי הדין של אחותה, אסתר לקובר, הודיעו כי יגישו תלונה בישראל נגד טראורה, זאת לאחר שבית המשפט הצרפתי אישר את אופיו האנטישמי של הפשע, אך קבע כי טראורה לא היה אחראי למעשיו משום שעישן קנאביס לפני הרצח, ולכן לא יועמד לדין.

לקובר מסתמכת על החוק הפלילי הישראלי ולפיו ניתן להעמיד לדין בישראל אנשים שביצעו פשעים אנטישמיים בחו"ל, ומדווחים על ידי אזרחים ישראלים. "מאז משפט אייכמן לא נשפט רוצח אנטישמי בישראל – אבל לאור חדלון מערכת המשפט בצרפת, אין ברירה אחרת".

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), מסר: "זמן קצר לאחר שציינו את יום השואה, אנו מקבלים תזכורת נוספת לכך שהאנטישמיות עדין משתוללת באירופה. הרוצח היה אחראי לגמרי למעשיו – ולא ייתכן שייצא לחופשי".

"לאחר שמשבר הקורונה ייצר גל אנטישמיות והסתה חסר תקדים, שהגיע לשיאו כאשר רוססו בלב פריז כתובת נאצה וצלבי קרס, החלטת ביהמ"ש העליון מהווה יריקה בפרצופה של הקהילה היהודית בצרפת – ולמעשה פגיעה ביהודי כל העולם. מאז משפט אייכמן לא נשפט רוצח אנטישמי בישראל – אך לאור חדלון מערכת המשפט בצרפת, שמוציאה רוצח לחופשי, כנראה שאין ברירה".

בעקבות הזעם שהתעורר עקב החלטת בית המשפט אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון, "ברפובליקה לא שופטים אזרחים חולים, אלא מטפלים בהם… אולם ההחלטה לקחת סמים ואז להפוך ל'משוגע' לא צריכה בעיניי להסיר את האחריות הפלילית של אדם. בנושא זה, אני רוצה ששר המשפטים יציג שינוי בחוק בהקדם האפשרי".

מקרון הוסיף: "זה לא מתפקידי להגיב על החלטת בית משפט, אבל אני רוצה להביע בפני המשפחה, קרובי הקורבן וכל אזרחינו היהודים שחיכו למשפט, את תמיכתי החמה ואת נחישותה של הרפובליקה הצרפתית להגן עליהם".

חבר הפרלמנט מאיר חביב מתייחס לדבריו של הנשיא מקרון: "דבריו של הנשיא עמנואל מקרון חשובים, אבל מגיעים מאוחר מדי. מדובר בהחלטה לא מוסרית ובפסיקה מסוכנת שתשאיר כתם על מערכת המשפט הצרפתית. החוק ככל הנראה ישונה, אך זה לא יהיה רטרואקטיבי והרוצח של שרה חלימי יהיה במוקדם ובמאוחר חופשי".

עוד אמר חביב: "רק מפני שהרוצח האנטישמי והברברי לקח לפני הרצח נשיפה של קנאביס, קבעו כי הוא אינו אחראי למעשיו ובכך נתנו בעקיפין רישיון להרוג. החלטת בית המשפט מקוממת מכיוון שבמקום להחמיר בעונשו של הרוצח בשל העובדה כי עישן סמים לפני הרצח, התבססו על העובדה הזאת כדי לתת לו לחמוק מהעונש".

בהפגנה של קהילת יהודי צרפת מול שגרירות צרפת בתל אביב, אמרה היום שרת התפוצות עומר ינקלביץ' כי "החלטת בית המשפט העליון של צרפת היא אבסורדית, שערורייתית ומסוכנת. מתל אביב ועד פריז, העם היהודי בישראל ובעולם כולו עומד מאוחד לצד משפחת חלימי והקהילה היהודית בצרפת. שרה חלימי נרצחה רק בגלל היותה יהודייה. המתקפה האנטישמית הזו מחזירה אותנו לימים אפלים בהיסטוריה של עמנו. אבל היום, העם היהודי לא יעמוד בשקט. אנחנו דורשים צדק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture