הערכות: האם הקולות סביב אסד יגרמו לו לתקוף את ישראל?

סוריה נעה בין הרצון לתקוף את ישראל כתגמול על פעולותיה לבין האיפוק בשל מחסור בנשק | גורמים סוריים מבטיחים כי לא ישקטו על מקומם במקרה של חדירה ישראלית | טילים הצבו בכיוון ישראל וישמשו את מערך ההגנה האוירית

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש בדמשק, אמר שר ההסברה הסורי עומראן זועבי, כי "המתקפה הזו פותחת את כל האפשרויות שיש בידינו לתגובה". לדבריו, "המתקפה הוכיחה את הקשר בין ארגוני הטרור הכופרים לבין האוויב הישראלי. אנו מבהירים שצבא סוריה ימשיך להגן על המולדת, על המדינה ועל העם מפני כל מתקפה מבפנים או מבחוץ".

קרא עוד:

[postim]

המתקפה המדוברת מיוחסת כמובן לשני הפיצוצים שהתרחשו בליל יום ראשון, כאשר משלוחי נשק שהיו בדרכם מאיראן לסוריה, פוצצו בידי כוחות המיוחסים לישראל. נשיא סוריה בשאר אסד, אומנם לא מיהר להגיב לפיצוצים הישראליים, אך גורמים מדיניים סוריים בהחלט טרחו להבהיר כי פעולת נקמה תגיע.

בימים אלו מנסה אסד להגביר את כוחו ואת כמות הנשק ההולכת ואוזלת במערכה העקובה מדם מול כוחות המורדים בארצו. זו גם הסיבה לכאורה, שאיראן טרחה לשלוח סיוע של כלי לחימה. אולם בישראל מעריכים כי התהודה התקשורתית שלה זכו ההפצצות על אדמת סוריה, שיוחסו לישראל, הגבירה את הלחץ על הנשיא הסורי להגיב והוא שוקל תגובה.

מספר שעות לאחר התקיפה, הוחרף טון הדיבור שנשמע מצד גורמים סוריים. התגובה הרשמית והגלויה היתה, כי ההתקפות כמוהן כ"הכרזת מלחמה". יתכן שמשטרו של אסד ראה בהתקפה, השנייה על אדמת סוריה בתוך יומיים, כזלזול ביכולות הצבא שלו להגיב על אירועים מסוג זה.

למרות הערכות של בכירים בדרג המדיני והביטחוני בישראל כי הנשיא אסד לא יגיב בצורה ישירה לתקיפות שמיוחסות על פי פרסומים זרים לישראל, בעיקר נוכח העובדה כי אין בכוחו מספיק כלים להילחם גם בישראל וגם במורדים הסורים, טוענים גורמים בכירים אחרים, כי קיימת אפשרות שדווקא בעקבות הלחץ שגובר על אסד מבית, הוא יגיב באופן שיאפשר לישראל לא להשיב בתגובה צבאית.

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, ציטט גורמים סוריים שטענו כי הוצבו טילים בכיוון ישראל, וישמשו את מערך ההגנה האווירית. לדבריהם, הטילים מוכנים לפגוע ביעדים מוגדרים במקרה של חדירה ישראלית, והפקודות מאפשרות להשתמש בהם בעת הצורך מבלי לפנות להנהגה. בנוסף אותם גורמים טענו שסוריה התירה לפלגים הפלסטיניים לבצע פעולות נגד ישראל מהגולן. לעומתם, מציינים גורמים ישראלים, כי הנשק שבידי סוריה, עשוי לספק להם ירי לעבר שטחים פתוחים באזור רמת הגולן ולא יוכלו לפגוע במקומות רגישים.

אתמול בשעות הצהרים, טרם יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לסין, על אף המתיחות השוררת בצפון הארץ, כינס לישיבה בת שלוש שעות, את שרי הקבינט שלו וכן בכירים בצה"ל. במקביל, הנחה צה"ל לסגור את המרחב האווירי האזרחי באזור הצפון עד יום חמישי.
למרות הדריכות בצבא ובדרג הפוליטי, וחרף המתח בגליל העליון, דווקא אלה שמתגוררים קרוב לאזור הקרבות בסוריה – בצפון רמת הגולן – מעידים תושבים שהחיים מתנהלים כרגיל.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע דאגה, ובהודעה מטעמו נמסר כי "לאו"ם אין מידע על הדיווחים, והארגון לא מסוגל לוודא באופן עצמאי את מה שהתרחש". בנוסף קרא באן לכל הצדדים "להתנהג באיפוק כדי למנוע הסלמה של המצב, שכבר הרסני ומסוכן מאוד".

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture