התפטר וויליאם שייבאס, ראש ועדת האו"ם לחקירת אירועי צוק איתן

הפרופסור הקנדי וויליאם שייבאס, בן לאב יהודי, הודיע כי אינו רוצה שהשתתפותו בוועדה תהווה עילה להפיכתה ללא לגיטימית על ידי ישראל; "הפכתי מטרה להשמצות". שייבאס ייעץ לאש"ף לפני כשלוש שנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשפטן הקנדי פרופסור וויליאם שייבאס, אשר מונה על ידי נציבות זכויות האדם של האו"ם לעמוד בראש ועדה לחקירת התנהלות ישראל במבצע צוק איתן, שנערך בעזה בקיץ האחרון, הודיע אתמול על התפטרותו המידית מתפקידו. שייבאס כתב לנציבות כי הוא מתפטר עקב הטענות שהושמעו כלפיו בישראל ובעולם על היותו אנטי-ישראלי ובעל דעות מוטות, וכי אינו רוצה שנוכחותו בוועדה תפריע לעבודתה וללגיטימיות שלה בעולם.

עם מינוי של הפרופסור שייבאס לעמוד בראשות הוועדה לפני כחצי שנה, הושמעו נגדו טענות חריפות על ידי ישראל ותומכיה בעולם. בין השאר צוטט ראיון עבר עם שייבאס בו אמר כי יש להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס למשפט בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, עקב פשעי מלחמה שישראל ביצעה לטענתו במבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה בסוף 2008. מבצע עופרת יצוקה התקיים כמובן בתקופת כהונתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ולא של בנימין נתניהו, ולנשיא המדינה אין כל סמכות ואחריות כלפי פעולותיה של ממשלת ישראל, מה שהוכיח את דעותיו הקדומות נגד ישראל, אשר אינן מגובות בעובדות ולא נובעות מהיכרות שלו עם הסוגיה הישראלית-פלסטינית.

לאחרונה אף פורסם כי שייבאס העניק שירותי ייעוץ לארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) לפני כשלוש שנים. במכתבו הוא הסביר כי חוות הדעת עבור אש"ף לא היתה שונה מחוות דעת אחרות שנתן לממשלות ולארגונים. "דעותיי על ישראל ועל פלסטין, כמו על נושאים אחרים, הנן ידועות וציבוריות מאוד. נראה כי העבודה בהגנה על זכויות אדם הפכה אותי למטרה גדולה במיוחד למתקפות זדוניות", כתב שייבאס לנציבות.

ממכתבו של שייבאס עולה עוד כי גורמים באו"ם החלו לבחון את עצם מינויו לתפקיד הרגיש, עקב טענותיה החמורות של ישראל, והוא חשש פן יודח מראשות הוועדה על ידי הממונים עליו. "אני מאמין שההליך שבו נבחן אם לפטר את יו"ר הוועדה מקשה עליה להמשיך לעבוד", כתב, והוסיף כי הוועדה סיימה לאסוף את רוב חומר הראיות והחלה כבר בכתיבת הדוח.

שר החוץ אביגדור ליברמן פרסם הבוקר הודעה, בה כתב כי "התפטרותו של וויליאם שייבאס מראשות ועדת החקירה של האו"ם ללחימה בעזה, לא תשנה את מסקנות דו"ח הוועדה, שהן מוטות מראש בהתאם לגוף שהקים אותה ושכל מטרתו היא ניגוח ופגיעה בישראל"

ליברמן הוסיף כי התפטרותו של שייבאס היא ניצחון דיפלומטי לישראל והוכחה לעבודת המסורה והיעילה של אנשי משרד החוץ, בראשו הוא עומד. "אפילו הצבועים הגדולים ביותר בגופים הבינלאומיים אינם יכולים להתעלם מכך שמינויו של שייבאס לחקור את ישראל היה משול למינויו של קין בכדי לחקור מי רצח את הבל", סיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture