אנטישמיות גואה: מאות תקיפות נגד חיילים המאבטחים מוסדות יהודיים בצרפת

בתוך פחות מחודש וחצי אירעו 371 תקיפות נגד חיילים המגנים על הקהילה היהודית מפני טרור ואנטישמיות • רוב התקיפות ספונטניות ומסתיימות ללא נפגעים, אולם מספר חיילים כבר נפגעו קשה באירועי טרור • ראש ממשלת צרפת: "כל יהודי שיעזוב הוא אבידה לצרפת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האנטישמיות המוסלמית באירופה מגיעה לשיאים חדשים: חיילים צרפתיים המאבטחים בתקופה האחרונה מוסדות יהודיים ובתי כנסת ברחבי המדינה, הפכו בעצמם ליעד לתקיפות ולניסיונות פיגוע.

ארגון צרפתי העוקב אחר התפשטות האיסלאם באירופה, מסר כי בשבועות האחרונים התרחשו 371 תקיפות נגד חיילים צרפתים אשר שומרים על בתי ספר יהודיים ובתי כנסת.

מאז ה-15 בינואר, יחידות מיוחדות של הצבא הצרפתי מגנים על 722 בתי ספר יהודיים ובתי כנסת, על חלקם אפילו 24 שעות ביממה, כאשר המוסדות ריקים מאדם.

קרא עוד:

[postim]

פעולות השמירה והאבטחה הולכות ונעשות מסוכנות עבור ביטחונם האישי של החיילים עצמם, אשר הפכו באופן תדיר למטרה להתקפות. חיילים המשתתפים במבצע האבטחה אומרים כי הם "מותשים".

טרוריסטים מבצעים סיורים וצילומים כדי לתכנן התקפות

משרד ההגנה הצרפתי הודיע כי עקב התקיפות המתרבות נגד החיילים, ירועננו נהלי האבטחה, והחיילים יעמדו פחות על מקומם ויסיירו יותר סביב המבנים המאובטחים, מה שיקשה על מפגעים פוטנציאליים לתכנן תקיפות.

הצבא ציין כי "פעילויות של סיור, וצילום תמונות וסרטים" מתבצעות על ידי ג'יהאדיסטים אשר מתכננים התקפות עתידיות. 14 התקפות חמורות התרחשו, בהם דקירות בסכין, סנוור החיילים בפנסי לייזר, ואפילו מכות באמצעות אלות כבדות. דווח על ניסיון חטיפת נשק מאחד החיילים, אשר סוכל בהצלחה תוך מעצר התוקף. במקרה אחר, התנגשה מכונית במחסומים אשר הגנו על מרכז של הקהילה היהודית.

אדם מוסלמי נצפה מספר פעמים על ידי החיילים כאשר הוא מסתובב בקרבתם באופן חשוד ובוחן את נהלי השמירה, האיש נעצר, ובחקירתו התברר למשטרה כי הוא חבר בכנופיה של שלושה גברים מתימן, אשר פעלו ותכננו תקיפות אנטישמיות.

פניו של חייל הושחתו בתקיפה בעיר ניס

בעיר ניס שבדרום צרפת, הותקפו שלושה חיילים אשר שמרו על מרכז קהילתי באמצעות כלי נשק על ידי מהגר מוסלמי, ופניו של אחד מהחיילים הושחתו באופן בלתי הפיך. התוקף זוהה בשם מוסא קוליבאלי. שם משפחתו זהה לשמו של המחבל אשר רצח ארבעה יהודים בפיגוע במרכול 'היפר כשר' בפריז.

מאז שרשרת הפיגועים בצרפת באמצע ינואר, אשר גבו את חייהם של 17 בני אדם, מתוכם עשרה עובדים של המגזין הסאטירי 'שרלי הבדו' וארבעה יהודים אשר נרצחו באירוע לקיחת בני ערובה במרכול כשר בפריז, חלה עלייה של ממש במספר התקריות האנטישמיות בצרפת כולה ובמדינות נוספות במערב אירופה.

ממשלת צרפת: "כל יהודי שיעזוב הוא אבידה לצרפת"

ממשלת צרפת עושה ככל שביכולתה להגן על הקהילה היהודית הגדולה במדינה, ופרסה אלפי חיילים כדי לאבטח מוסדות ובתי כנסת יהודיים מפיגועים ומקרי אנטישמיות, אולם גם אמצעים אלו, אינם מונעים באופן מלא את התקריות הרבות.

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, אמר לפני מספר שבועות כי ממשלתו תגיב לאירועים "באופן התקיף ביותר שניתן". הוא קרא ליהודים להישאר בצרפת והוסיף כי כל יהודי שיעזוב את המדינה "הוא חלק שאבד מצרפת".

ואלס, הידוע באהדתו ליהודים ובעמדותיו התקיפות כלפי האנטישמיות והאיסלאם הקיצוני, אמר בראיון כי איום הטרור על ארצו נותר "גבוה מאוד", וכי היא תמשיך להפעיל אמצעים ביטחוניים מוגברים "ככל שהדבר יידרש, וככל שהאיום יישאר כה גבוה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture