טרור בבלגיה: 13 הרוגים בשדה התעופה, 10 הרוגים במטרו

לפחות 13 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בסדרת פיצוצים בשדה התעופה בבריסל • עשרה נוספים נהרגו ועוד עשרות פצועים מהפיצוץ ברכבת התחתית • חרדי מישראל מדווח מהזירה: שמענו את הפיצוצים באמצע שחרית בבית הכנסת • דיווח: לפני הפיצוצים נשמעו יריות וצעקות בערבית בשדה התעופה • כתבה מתעדכנת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

העולמי מכה שוב באירופה: שני פיצוצים נשמעו הבוקר בשדה התעופה בבריסל. על פי דיווחים המגיעים מהזירה עולה כי הפיצוצים אירעו באולם ההמראות.

מהדיווחים עולה כי במקום לפחות 13 הרוגים ועוד עשרות פצועים. כוחות הצלה גדולים נמצאים בזירת האירוע. בעקבות האירועים, הוחלט על פינוי נמל התעופה והופסקו הנחיתות וההמראות במקום. גם תנועת הרכבות לנמל התעופה הופסקה בשל האירוע.

מדיווחים שהתקבלו בהמשך עולה כי נמצאה פצצה שלישית בשדה התעופה אך זו לא התפוצצה. שעה וחצי לאחר שפיצוץ בשדה התעופה, דווח על פיצוץ נוסף – הפעם בתחנת הרכבת התחתית הסמוכה למטה האיחוד האירופי בבריסל. בעקבות הפיצוצים העלתה בלגיה את רמת הכוננות שלה לדרגה הגבוהה ביותר.

בפיצוץ שאירע ברכבת התחתית נספרו לפחות עשרה הרוגים ועוד עשרות פצועים. סך הכל דווח עד כה על 23 הרוגים וכמאה פצועים. על פי הדיווחים, בשדה התעופה פוצץ עצמו מחבל מתאבד ובתחנת המטרו התפוצצו מעטפות ממולכדות.

קרא עוד:
[postim]

על פי כלי התקשורת המקומיים, הפיצוצים אירעו בסמוך לדלפקי חברת התעופה "אמריקן אייליינס". ככל הנראה היו מספר ישראלים בשדה התעופה בשעת הפיצוצים. משרד החוץ הודיע כי הוא בודק האם יש ישראלים בין הנפגעים. היחידה הבינלאומית של ארגון זק"א בקשר עם חדר המצב במשרד החוץ אם יש ישראלים שנפגעו בפיגוע. במקביל, צוות מתנדבי זק"א מבריסל ואנטוורפן עושים את דרכם למקום.

טיסה שיצאה היום משדה התעופה בישראל והייתה אמורה לנחות בבריסל, הופנתה לשדה תעופה חלופי. מרשות שדות התעופה נמסר בנמל התעופה בן גוריון נפתח חדר מצב. על ציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה. על פי הנחיות גורמי הביטחון כל הטיסות הישראליות מאירופה אינן מורשות להמריא לישראל – עד חצות.

עדיין אין אישור רשמי מהרשויות כי מדובר במתקפת טרור. עם זאת, סוכנות הידיעות הבלגית מדווחת כי יריות נשמעו בטרם אירעו שני הפיצוצים באולם ההמראות בשדה התעופה בבריסל. עוד דווח כי צעקות בערבית נשמעו במקביל לירי.

ישראל ירט, חרדי מישראל ששהה בשדה התעופה בבריסל סיפר: "יש פה בלאגן גדול, מעבירים אותנו ממקום למקום. כשהתרחש הפיצוץ הייתי בבית הכנסת, התפללתי שחרית, והרגשתי את הפיצוץ ואז היה עוד פיצוץ. הפיצוץ היה בכניסה לדלפקי 'אמריקן איירליינס' לפני הבידוק הביטחוני. יש פה חב"דניקים וגם כמה וכמה ישראלים".

עד ראיה סיפר לכלי תקשורת מקומיים: "אני עובד קרוב מאוד לשדה התעופה, ושמענו פתאום פיצוץ גדול. הכול רעד, וברגע אחד כל החלונות התנפצו. ראינו המון כבאים ואמבולנסים נוסעים לכיוון השדה".

2106643-18

כתב רשת "סקיי" אלכס רוסי, ששהה בנמל התעופה בזמן הפיצוצים, דיווח כי שהה בדיוטי פרי כששמע שני פיצוצים חזקים מאוד. "הרגשתי את הבניין זז, היה הרבה אבק ועשן", ציין רוסי. "הלכתי לעבר מוקד הפיצוץ וראיתי אנשים המומים. רבים חשבו שזו מתקפת טרור, אבל אין אישור רשמי מהרשויות. התקשורת המקומית מדווחת על נפגעים, וכל הרכבות לנמל התעופה עצרו".

עד ראייה נוסף, אדם העובד בשדה התעופה סיפר: "הייתי בהפסקה מהעבודה שלי ושמעתי פיצוץ גדול. ראינו את אולם ההמראות מחדר ההפסקות שלנו, וראינו ענת עשן שיוצאת משם. כל החלונות התנפצו לחלוטין. אנשים יצאו החוצה בהלם, זה לא נראה טוב".

עד נוסף סיפר לאחד מכלי התקשורת בבלגיה: "היה פיצוץ ראשון שגרם להד גדול באולם ההמראות, כמה שמשות התנפצו בגלל זה. לאחר כמה שניות כול השמשות באולם ההמראות התנפצו. אמבולנסים הגיעו מהר ואנשים פונו מכאן. היה המון עשן". הוא הוסיף כי "יש אנשים שנמצאים עדיין באזור איסוף הכבודה, אני באתי לחפש חבר שנמצא שם. זה כנראה קרה ליד הדלפקים, הרבה מהפצועים לובשים מדים של עובדי שדה התעופה. זה אזור מאוד-מאוד צפוף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אתם לא מעודכנים ומעדכנים??
העדכון הזה כבר מזמן לא רלוונטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture