טראמפ: "מקסיקו תשלם על החומה בין המדינות"

"נחסל את מדיניות אי האכיפה של אובאמה ושל קלינטון - נמגר את הפשיעה" הודיע טראמפ בנאום נשיאותי, בו פרש את תוכניותיו להתמודדות מול זרם ההגירה המסעיר את ארה"ב • נשיא מקסיקו העביר לטראמפ מסר הפוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם סיום ביקורו החפוז במכסיקו שם נפגש המועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ עם הנשיא אנריקה פניה נייטו, לאחר שהוזמן על ידו בניסיון ליישר את ההדורים ולהגיע להבנות בנושא הגדר, מיהר טראמפ לאריזונה שם צינן מעט את ההתלהבות שאחזה בסיום הפגישה.

אחד מתוכניות הדגל של המועמד הרפובליקני שזוכה לדעת קהל אוהדת בקרב האזרחים בארה"ב, הוא נושא המהגרים, שם בניגוד לנושאים אחרים יש לטראמפ משנה סדורה וברורה.

טראמפ הודיע זה מכבר כי ביום שיבחר לנשיא, יבנה גדר באורך מאות קילומטרים, לאורך הגבול בין ארה"ב למכסיקו, לדבריו של טראמפ שזוכים לגיבוי מגורמי ממשל בכירים, העובדה שכמעט ואין ביטוי לגבול בין שני המדינות הביאה עם השנים למעלה מ-11 מיליון תושבים ממכסיקו להגר לארה"ב, זאת עוד לפני שנכנסים לדיון על היקפי ההברחות משני צידי הגבול ולגורמים בעולם הפשע שמנצלים פירצה זו.

בעוד מדיניות האכיפה הנוכחית של אובאמה נוטה חסד עם זרם המהגרים ממכסיקו ומדינות נוספות, תקף טראמפ את תוכניותיה לעתיד של יריבתו בנושא זה.

כאמור, טראמפ הוזמן למכסיקו ע"י הנשיא בניסיון ללמוד על תוכניותיו לעתיד ולהגיע להבנות בנושא, בסיום הפגישה נשאו השניים הצהרה לתקשורת וטראמפ חזר לארה"ב על מנת לשאת דברים בכינוס תומכים באריזונה.

בראשית דבריו הבהיר המועמד, כי "כדי לתקן את מערכת ההגירה אנחנו צריכים לשנות את ההנהגה בוושינגטון", טראמפ אמר כי "מערכת ההגירה שלנו גרועה יותר ממה שניתן להעלות על הדעת. התקשורת לא מדברת על זה והפוליטיקאים לא מטפלים בזה – היום תשמעו את האמת".

"הבעיה המשמעותית של מערכת ההגירה בארצנו היא היותה משרתת את צרכיהם של תורמים עשירים ופוליטיקאים חזקים", טען טראמפ כשהוא מכוון ליריבתו קלינטון ולקשריה הענפים.

"תנו לי לומר לכם את מי זה לא משרת – אתכם, העם האמריקני. רפורמת הגירה צריכה לשפר ולהפוך את החיים לטובים יותר עבור אזרחי ארצות הברית".

"הפוליטיקאים נכשלו באבטחת גבולותינו. נפגשתי עם רבים מההורים שאיבדו את ילדיהם בגלל גבולות פתוחים. אנשים מדהימים, שהיו חיים לולא המדיניות של גבולות פתוחים. המדיניות של אובמה והילרי קלינטון חלשה", המשיך.

טראמפ התייחס לעובדה כי זרם המהגרים שהמתאקלמים בארה"ב בסופו של דבר בא על חשבון האזרחים האמריקניים, "יש מהגרים רבים שהם אנשים טובים", המשיך טראמפ. "זה לא משנה את העובדה שרבים מהם עובדים לא מוכשרים שמתחרים בעובדים האמריקנים. הם פוגעים באנשינו שלא יכולים לקבל עבודות. אבל זה לא מדווח בכלי התקשורת".

טראמפ ציטט את דבריה של קלינטון ואמר כי "קלינטון מדברת ללא הרף על החשש שמשפחות יופרדו, אבל היא לא מדברת על משפחות אמריקניות שנפרדות מיקיריהן בגלל מקרי רצח שניתן היה למנוע. נתייחס לכל מי שבא הנה בכבוד, אבל החמלה הגדולה ביותר צריכה להיות כלפי האזרחים האמריקנים".

"התכנית של קלינטון תעניק ביטוח בריאות למהגרים לא חוקיים שהפרו את החוק", הזהיר טראמפ והבהיר, כי "זה כולל את התכנית שלה להכניס הנה פליטים מסוריה בתקופת זמן קצרה. קלינטון רוצה לפתוח את הגבולות ולאפשר לכולם להיכנס. היא נפגשת רק עם תורמים ולוביסטים. אני נפגשתי עם מומחי הגירה שמייצגים עובדים, לא תאגידים. נפגשתי עם האנשים שהושפעו ישירות מהמדיניות הזו".

טראמפ הוסיף כי כל מי שיבקש לקבל מעמד חוקי בארצות הברית ייצטרך לעזוב את תחומיה לארץ שממנה בא ולהגיש פעם נוספת בקשה מסודרת לשוב ולקבל מעמד. והודיע כי לא ייתן יד להכשרה בדיעבד של מעמדם החוקי של מהגרים שנכנסו לארצות הברית שלא כחוק.

"אשכור עוד 5,000 סוכנים שיסיירו לאורך הגבול. נקבע סדרי עדיפויות, אבל אף אחד לא יהיה חסין מאכיפת החוק. כל מי שנכנס לארצות הברית בצורה לא חוקית אמור להיות מגורש, זו המשמעות של חוק" פירט טראמפ את הדרך בה לדעתו ייאכף החוק והודיע:

"אנחנו הולכים להשעות את הנפקת הוויזות לכל המקומות שבהם אין מערכת בדיקה ביטחונית נאותה. מקומות שמהם תושעה ההגירה, כמו סוריה ולוב. נעצור את עשרות אלפי האנשים שנכנסים הנה מסוריה. אין לנו מושג מי הם, מהיכן באו. כמו כן, נבטיח שהמדינות יקבלו את אנשיהם בחזרה כשנגרש אותם. ישנן 23 מדינות שמסרבות לקבל את אותם האנשים, אז אנחנו אומרים 'אוקיי, אז נשאיר אותם כאן'. זה לא יקרה בממשל שלי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture