מכה כפולה לדאעש: ביום אחד איבדו שטחים בסוריה ובעיראק

בעיראק כבשו כוחות הצבא המקומי את שדה התעופה במוסול מידי אנשי ארגון הטרור הרצחני, בעוד שבסוריה, הצליחו המורדים הנתמכים על ידי טורקיה להשתלט על מרכז אל-באב, שנחשבת למעוז האחרון של הארגון במחוז חאלב • היום שדאעש יעדיפו לשכוח

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

כוחות הביטחון של עיראק השתלטו היום (חמישי) על שדה התעופה של מוסול והדפו משם את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), זאת במסגרת המבצע לכיבוש חלקה המערבי של העיר. המתקפה על השדה החלה הבוקר, עם הסתערות הכוחות על השדה ועל בסיס צבאי סמוך.

על אף שמסלולי ההמראה בשדה נהרסו על ידי דאעש, הוא עדיין חיוני לאבטחת הנתיבים הדרומיים למערב מוסול. המתקפה החלה לאחר שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה את האזור מהאוויר, ואפשרה לטורי שריון להתקדם אל כניסת השדה. מאז נסיגת ארגון דאעש ממזרח מוסול בחודש שעבר ניסו הכוחות העיראקיים לכבוש מחדש את נמל התעופה ואת הבסיס הסמוך שבפרברים הדרומיים של העיר. כיבוש זה יהפוך את האזור לבסיס שממנו ייצאו הכוחות להשתלטות על החלק המערבי של העיר.

"כוחות רבים, בהם של המשטרה הפדרלית ושל לוחמה בטרור, פרצו לנמל התעופה מוסול ולמחנה הצבאי גוזלאני", נמסר בהודעה. "הכוחות שלנו החלו במבצע גדול הבוקר בנמל התעופה של מוסול והבסיס הסמוך כדי לגרום לדאעש לסגת", אמר דובר כוחות הלוחמה בטרור, סבח א-נומן. "אנחנו יכולים לאשר כי נמל התעופה בידינו מבחינה צבאית, וזה עניין של זמן קצר להשתלט עליו במלואו", מסר א-נומן.

בוידאו: צפו בכיבוש שגה התעופה במוסול

במקביל, הארגונים הנלחמים במסגרת מבצע "מגן הפרת" שבו פתחה אנקרה באוגוסט שעבר הודיעו היום כי הם כבשו את מרכז העיר אל-באב מידי ארגון "המדינה האסלאמית". שר ההגנה של טורקיה פיקרי אישיק אמר כי מרבית שטחה של העיר נמצא בשליטת המורדים. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בשבועות האחרונים כי היעדים הבאים במבצע יהיו מנבג' וא-רקה.

סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דיווחה כי המורדים מטהרים את רחובות העיר ממוקשים ומטענים שהטמין דאעש. עוד דווח כי 1,900 קמ"ר בצפון סוריה שוחררו משליטת הארגון הקיצוני. "כ-85% עד 90% מהעיר נמצא בשליטה", אמר לרויטרס לוחם מארגון "בריגדת סולטאן מוראד", חלק מאותה קבוצת ארגונים הנלחמת תחת דגלו של צבא סוריה החופשי.

רק ביום ראשון האחרון הודיע ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, על תחילתו של המבצע לכיבוש הגדה המערבית של העיר שנחשבת כאמור לבירת דאעש בעיראק. דובר צבא עיראק מסר היום שהכוחות המיוחדים כבדו כפר מרכזי דרומית-מערבית למוסול, שממנו הצליחו צלפים של דאעש ולוחמי הארגון להאט את המתקפה של צבא עיראק ובעלי בריתו. מדובר בכפר תל א-ריאן שנודע בכינוי "כפר הצלפים של דאעש".

דובר הצבא יחיא ראסול אמר לסוכנות הידיעות AP שדאעש השתמש בכפר כדי להציב בו צלפים וכדי לירות ממנו רקטות ומרגמות כדי לעכב את התקדמות הכוחות העיראקיים. הכיבוש של אל-באב בהחלט מקרב את כוחות המורדים צעד נוסף לאזור א-רקה. המורדים מ"צבא סוריה החופשי" קיבלו באל-באב בסיוע של מטוסי קרב, טנקים ואנשי כוחות מיוחדים של צבא טורקיה.

לפי סוכנות הידיעות הטורקית, עם כיבוש מרכז העיר אל-באב, החלו המורדים הסורים לפנות מוקשים ומטעני נפץ שהונחו באזור על ידי אנשי דאעש. עוד דווח ששטח של 1,900 קמ"ר שוחרר עד עתה בצפון סוריה מידי ארגון הטרור הסוני. ארגון "המעקב הסורי אחר זכויות אדם", שמושבו בלונדון ועוקב אחר מלחמת האזרחים הסורית ומתעד אותה מפי מקורות בשטח, מסר כי מחצית מהעיר אל-באב עדיין נמצאת בשליטת דאעש ושהקרבות בעיר עדיין נמשכים.

המכה הכפולה שסופג היום דאעש הגיעה בשעה שגורלו של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדדי, עדיין לא ברור. בשבוע שעבר הכריז צבא עיראק כי הצליח להתחקות אחר עקבותיו של מנהיג דאעש ואף הפציץ כינוס שבו השתתף באזור הגבול בין עיראק לסוריה. עם זאת, לא ברור אם אל-בגדדי נפגע בתקיפה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture