ארצות הברית סוערת: אובמה צותת לטראמפ?

מלחמות הנשיאים: טראמפ אמר כי אובמה הוא "איש רע או חולני" וטען כי צותת לו בתקופת הבחירות. דוברו של הנשיא לשעבר הכחיש וטען כי מדובר בטענה שגויה • שלב נוסף ביחסים העכורים בין השתיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"זה נורא! הרגע גיליתי שאובמה צותת לי במגדל טראמפ, רגע לפני הניצחון שלי. האם זה חוקי שנשיא מכהן מצותת למרוץ לנשיאות לפני הבחירות?", כך פתח נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סדרת ציוצים ברשת החברתית "טוויטר", נגד קודמו בתפקיד.

טראמפ הוסיף עוד כי הוא "מהמר שעורך דין טוב יכול לקבל אחלה תיק מהעובדה שאובמה צותת לי לטלפון באוקטובר האחרון". בכך לא הסתיימה המתקפה נגד הנשיא לשעבר. "כמה נמוך ירד הנשיא אובמה בכך שצותת לי לטלפון בזמן המרוץ המקודש לנשיאות?" תהה הנשיא.

טראמפ הוסיף כי אובמה הוא "איש רע או חולני", והשווה את מעשיו של אובמה לנשיא ניקסון, שהודח בעקבות פרשת ווטרגייט שפרצה בעקבות האזנות למטה המפלגה הדמוקרטית במהלך המרוץ לבית הלבן ב-1972.

אובמה מיהר לפרסם הכחשה לטענותיו של הנשיא טראמפ. "לא אובמה ולא אף גורם בבית הלבן הורה לנהל מעקב אחר אף אזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא פשוט שגויה", מסר דובר מטעם אובמה.

טראמפ צדק? "ממשל אובמה הותיר רמזים על קשרי טראמפ ורוסיה"

"כלל בסיסי של ממשל אובמה היה שאף גורם רשמי בבית הלבן לא התערב בחקירות עצמאיות שהוביל משרד המשפטים", נכתב בהודעה שפרסם קווין לואיס, דוברו של הנשיא לשעבר, במה שעשוי להוות רמז לכך שהתנהלה חקירה של אחד מגורמי הממשל שנגעה לטראמפ בתקופה שלפני ניצחונו בבחירות על הילרי קלינטון.

עוד קודם להודעת אובמה, צייץ בן רודס, אחד מיועצו הקרובים של הנשיא לשעבר בעת כהונתו, כי אף נשיא אינו יכול להורות על האזנות. "ההגבלות האלה הוטלו כדי להגן על אזרחים מפני אנשים כמוך", כתב רודס.

טראמפ לא הציג הוכחות לטענותיו, והסביר כי "בדיוק גילה" את הדברים. עם זאת, נראה כי הפנה בדבריו לשורה של פרסומים בכלי תקשורת בארצות הברית, הראשון שבהם ביום שלפני הבחירות, ולפיהם ביקשה הבולשת הפדרלית (FBI) צו מבית המשפט שיאפשר לה להאזין לבכירים בקמפיין טראמפ במסגרת צו FISA, הניתן על ידי בית המשפט במקרה של חשד למגע עם סוכן זר.

לפי החוק האמריקני, האזנות סתר אינן חוקיות, משום שהן פוגעות בזכות לפרטיות. ואולם, חוק משנת 1978, מאפשר האזנות שכאלה בתנאי שיש חשד סביר שהבנאדם אשר לו מבקשים להאזין הוא סוכן זר. אם הבקשה מתייחסת לתושב ארצות הברית, הרי שכדי לאשר האזנה יש צורך להוכיח חשד סביר לכך שפעולותיו של האדם האמור קשורות בריגול או במעשים דומים אשר מפרים את החוק בארצות הברית.

באתר Heat Street פורסם כבר לפני ארבעה חודשים כי ה-FBI ביקש ואף קיבל בחודש אוקטובר שעבר צו FISA כדי לבחון "קשרים של אזרחי ארצות הברית המעורבים בקמפיין של טראמפ מול רוסיה". לפי הדיווח ההוא, הצו כלל באופן פוטנציאלי גם את טראמפ עצמו. ב"גרדיאן" הבריטי דווח בחודש ינואר, כי הבולשת ביקשה מבית המשפט להאזין לארבעה מחברי הקמפיין של טראמפ, ונענתה בסירוב.

"מאוד לא סביר שנעשה שימוש במכשירי האזנת סתר על דונלד טראמפ", אמר גורם רשמי בכיר במודיעין האמריקאי לוושינגטון פוסט, בהמשך לציוציו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפיהם נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, התקין מכשירי האזנה ב"מגדלי טראמפ". "המשמעות של האזנת סתר היא ששופט פדראלי קבע שטראמפ ביצע פשע או שימש סוכן של מדינה זרה".

עוד הסביר הגורם, הבקיא בחקיקה הרלוונטית כי "אמריקה לא יכולה להאזין למכשיר טלפון או לקו אינטרנט של גורם כלשהו, מבלי שתהיה לה לכך סיבה רלוונטית. אתה לא יכול פשוט להניח מכשירי ציתות כאוות נפשך בבניינים".

עוד על טראמפ וציוצים בטוויטר:

עם 140 תווים, מצליח טראמפ להשפיע על העולם כרצונו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכבוד האתר הנכבד: לא אכפת לי להיות המגיה שלכם. כותבים "צותת" שמשמעות המילה האזין בסתר, ולא "צוטט" שפירוש המילה: שוחח בצ'אט…

לכבוד האתר הנכבד: לא אכפת לי להיות המגיה שלכם. כותבים "צותת" שמשמעות המילה האזין בסתר, ולא "צוטט" שפירוש המילה: שוחח בצ'אט…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture