טורקיה מחריפה את הטון: "בקרוב יחלו מלחמות דת באירופה"

שר החוץ הטורקי, שכניסתו להולנד נמנעה, אמר בהתייחסות לתוצאות הבחירות שם כי למרות כישלון המועמד הקיצוני וילדרס, "אירופה החלה בנפילתה, ההולנדים גוררים את אירופה לתהום. אני מעריך שמלחמות הדת יחלו בקרוב מאוד", התבטא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר העימות בשבוע שעבר, בעקבות ההחלטה שלא לתת לנציג הממשלה הטורקית להיכנס לתחומי המדינה, וגירושה של שרה טורקית לגרמניה, ממשיכה טורקיה במתקפה. שר החוץ הטורקי, מבלוט קאבוסוגלו, טען כי "מלחמות דת וקודש יחלו בקרוב באירופה", כשהוא מכוון לעבר התעוררות הגל הקיצוני והתחזקותם של וילדרס בהולנד, לה פן בצרפת ועוד מספר גופים במדינות שונות.

למרות התבוסה שנחל מנהיג הימין הקיצוני, גרט וילדרס בבחירות בהולנד, הוא חיזק את כוחו בצורה מסיבית, מה שגרם לשר החוץ הטורקי להגיד: "הבחירות בהולנד הסתיימו, וכשמסתכלים על התוצאות, רואים שהרבה מאוד מהמפלגות דומות מאוד למפלגה של וילדרס. הרעיונות שלהם והמצע שלהם הוא פשיסטי, ואין הבדל בין המפלגות הסוציאל דמוקרטיות ואלו הפשיסטיות. לכולם שם יש את אותה המנטליות. הם צריכים לחשוב לאן הם מנווטים את המדינה שלהם, אירופה החלה בנפילתה, ההולנדים גוררים את אירופה לתהום. אני מעריך שמלחמות הדת יחלו בקרוב מאוד".

כזכור, בתוצאות האמת של הבחירות בהולנד התברר כי ראש הממשלה המכהן רוטה ניצח בפער גדול עם 32 מושבים בפרלמנט, כשמנגד מועמד הימין הקיצוני חירט וילדרס זכה ב-19 בלבד. על פניו מדובר בכישלון של וילדרס, שהוביל עד לפני ימים אחדים בסקרים. מצד שני, התקשורת באירופה בכלל ובהולנד בפרט מתמקדת גם בכך שבשורה התחתונה וילדרס כמעט והכפיל את כוחו, לעומת מפלגת השלטון שנחלשה משמעותית.

"זהו ערב שבו הולנד שאחרי הברקזיט ואחרי הבחירות בארה"ב אמרה 'לא' לפופוליזם שלילי", אמר ראש הממשלה, רוטה. מנגד, וילדרס ביקש לשמור על אופטימיות ואמר לתומכיו: "השגנו תוצאה יפה. זה הניצחון הראשון שלנו. עדיין לא סיימתי עם רוטה". לדבריו, "האופוזיציה בהנהגתי תהיה איתנה ולוחמנית".

באירופה דווקא בירכו על התוצאות, כשהמועמד לנשיאות צרפת, עמנואל מייקון, בירך את העם ההולנדי על עצירתו של וילדרס, וגם אנגלה מרקל התקשרה לברך את רוטה על התוצאות ואמרה: "אני מאוד שמחה לעבוד שוב עם החברים שלנו, השכנים האירופיים שלנו".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בירך את ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה לרגל ניצחונו המסתמן בבחירות אמש ואמר: "זהו ניצחון על הקיצוניות" וראש ממשלת הולנד עצמו אמר: "התוצאות מייצגות דחייה של 'פופוליזם שלילי'. לאחר תוצאות הברקסיט בבריטניה ותוצאות הבחירות בארה"ב, הולנד קראה להפסיק את הסוג הלא נכון של הפופוליזם", אמר. אגב, אחוז ההצבעה היה מהגבוהים בתולדות הולנד, ועמד על כ-81 אחוזים.

תוצאות הבחירות בהולנד: הישג חמוץ-מתוק לחירט וילדרס

כזכור, ממשלת הולנד ביטלה את אישור הנחיתה שניתן למטוסו של שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו שאמור היה להגיע שבוע שעבר לעיר רוטרדם. עוד לפני איסור הנחיתה, הודיעו הרשויות ברוטרדם כי הן אוסרות על השר לשאת דברים בעצרת, אך השר אמר כי יגיע למקום בכל מקרה. בראיון לרשת CNN טורק אמר צ'בושאולו כי אם תימנע כניסתו לעיר, טורקיה תגיב עם סנקציות דיפלומטיות וכלכליות קשות. ממשלת הולנד הודיעה כי האיום בסנקציות הפך את הניסיון למצוא פתרון למצב לבלתי אפשרי.

נשיא טורקיה ארדואן, מיהר להגיב בחריפות. "אתם יכולים לעצור את המטוס של שר החוץ שלנו כמה שאתם רוצים", אמר הנשיא הטורקי בעצרת באיסטנבול, "בואו נראה איך המטוסים שלכם יגיעו לטורקיה מעכשיו". הוא הוסיף ואמר לקהל ששאג בוז להולנד כי "ההולנדים לא מבינים בפוליטיקה או בדיפלומטיה בינלאומית". "ההולנדים הם שרידים של הנאצים, פשיסטים", הוסיף ארדואן.

בהצהרה שפרסמה ממשלת הולנד נכתב כי ביטלה את אישור הנחיתה מפני שביקור השר הטורקי ברוטרדם עלול היה לגרום ל"סכנה לסדר הציבורי ולביטחון". ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי התבטאותו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שהשווה בין ההולנדים לנאצים, היא "מטורפת". רוטה הוסיף: "אני מבין שהם כועסים, אבל זה כמובן היה לחלוטין לא במקום".

רגע לפני הבחירות, המשבר בין הולנד לטורקיה מחריף

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מבלוט קאבוסוגלו או מבלוט צ'בושואלו? ברקזיט או ברקסיט? חירט וילדרס או גרט וילדרס? תחליטו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture