פייק ניוז: לפחות חלק מהטילים של צפון קוריאה – מזוייפים

על פי הוידאו המצורף לכתבה, סבורים מומחים צבאיים כי חלק מהטילים עשויים להיות מזויפים ולמטרות ראווה בלבד • במקביל, הגרדיאן מדווח כי "ארה"ב שוקלת ליירט טילי ניסוי של צפון קוריאה". צפון קוריאה מזהירה: "אם ארה"ב תגיב תהיה מלחמה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בסוף השבוע ערכה צפון קוריאה מצעד צבאי גדול ברחובות הבירה פיונגיאנג, בו בין השאר הוצגו לראווה טילים מסוגים שונים אשר לפי הצהרות המשטר הם בעלי יכולת להכות במטרות במרחק עשרות אלפי קילומטרים. הטילים החדשים עוררו חשש בקרב מדינות במערב מפני אפשרות להסלמה באזור, אך כעת מומחים צבאיים שבחנו את הצילומים מהמצעד טוענים כי יתכן והטילים היו למעשה זיוף.

בסרטון של שידור המצעד נראה כי אחד הטילים שהוצב על גבי משאית זז באופן חשוד במהלך הנסיעה. צ'אד אוקארול מסוכנות הידיעות NK News המתמחה בצפון קוריאה אמר כי הוא מטיל ספק באותנטיות של הטיל: "ניתן לראות שקצהו של הטיל פשוט זז ברוח", הסביר. לי איל-וו, בכיר בחברה ביטחונית פרטית בדרום קוריאה, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי הוא חושד שהטילים זויפו למטרות ראווה: "יתכן כי כל הטילים שראינו היו בעצם זיופים שנעשו במטרה להרשים את העולם".

במסגרת המצעד, שנערך לרגל יום הולדתו ה-105 של אבי האומה קים איל סונג, הזהירה המדינה המבודדת את ארצות הברית באמירה כי "יש לסיים את ההיסטריה הצבאית של טראמפ שהגיעה לשלב מסוכן". הטלוויזיה הממלכתית הציגה צילומים של מה שנראה כטילים בליסטיים בין-יבשתיים בעלי יכולת שיגור מצוללות, על גבי משאיות שעברו לנגד עיניו של המנהיג קים ג'ונג און.

מספר שעות בלבד לאחר המצעד, ערכה צפון קוריאה ניסוי כושל בשיגור של טיל בליסטי מאתר בצפון המדינה, אך הזהירה כי תמשיך לבצע ניסויים. מאוחר יותר אמר סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שנמצא בביקור בדרום קוריאה כי ההפצצות האמריקאיות האחרונות בסוריה ובאפגניסטן מראות שאסור לבחון את נחישותו של הנשיא דונלד טראמפ: "כל האופציות על השולחן מבחיתנו", אמר פנס. הנשיא עצמו אמר לכתבים כשנשאל האם יש לו מסר לקים ג'ונג און: "שיתנהגו יפה".

במקביל, שני גורמים אמריקנים ששוחחו עם כתב ה"גרדיאן" אמרו היום (ג') שהצבא האמריקני שוקל ליירט טילי ניסוי של פיונגיאנג, כדי להפגין את עוצמתה של ארה"ב ולהרתיע את צפון קוריאה. המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, בעקבות תוכנית הגרעין של המדינה המבודדת והניסויים שלה בטילים בליסטיים, גורמת לפנטגון לחפש דרכים להפעיל עליה לחץ לשנות את דרכה.

הגורמים אמרו שמזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס סיפר לקונגרס על האפשרות הזאת. אחד הגורמים האמריקנים אמר כי אם ארה"ב אכן תיירט טיל שמשוגר בניסוי של צפון קוריאה הדבר יקרה אחרי הניסוי הגרעיני השישי של צפון קוריאה. המטרה, כאמור, היא לאותת לפיונגיאנג שארה"ב יכולה להגיב באופן צבאי למעשים שדונלד טראמפ אמר שאינם מקובלים.

מומחים אמריקנים טוענים כי יירוט טיל בניסוי צפון קוריאני עלול לגרום להסלמה שוושינגטון לא תוכל לשלוט עליה, כזו שעלולה להוביל גם למלחמה בחצי האי קוריאה ולפגוע בדרום קוריאה ובבעלת ברית נוספת של ארה"ב, יפן. הגורמים ששוחחו עם ה"גרדיאן" אמרו כי הפנטגון לא מעוניין להשתמש במערכת ההגנה האווירית שארה"ב מספקת לדרום קוריאה, THAAD . ארה"ב, נזכיר, שלחה את נושאת המטוסים קרל וינסטון לאזור בעקבות המתיחות האחרונה.

אתמול המשיכה צפון קוריאה ברטוריקה המלחמתית והמתגרה שלה. סגן שר החוץ, האן סונג ריול, אמר כי המדינה תמשיך בניסויי הטילים – למרות הגינויים הבינלאומיים, החשש מסנקציות והיחסים המתוחים עם ארה"ב. "נבחן טילים על בסיס שבועי, חודשי ושנתיי", אמר סגן השר ל-BBC. הוא הדגיש כי אם ארה"ב תגיב בפעולה צבאית המצב יתפתח ל"מלחמה כוללת", וכי "עידן הסבלנות האסטרטגית" של צפון קוריאה נגמר.

קים אין-ריונג, סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם, אמר כי ארה"ב הופכת את חצי האי קוריאה ל"מקום הרגיש ביותר בעולם", ויוצרת "מצב מסוכן שבו מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". הוא הוסיף כי התרגילים המשותפים של צבאות ארה"ב ודרום קוריאה מהווים "תוקפנות מלחמתית" ושצפון קוריאה "מוכנה להגיב בכל דרך של מלחמה שארה"ב רוצה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות, הטילים בהחלט אמיתים, אם תסתכלו טוב תיראו שראשי הטילים של כל הטילים האמצעים שעל המשאיות נוטה כלפי מעלה, וזהו טיל שבנוי כך בזוית כזאת, האווירוניקה
של הטיל בנוי כשהראש האמצעי נוטה בזוית של 85 מעלות משאר הראשים של אותו טיל, וזה מה שבעצם נותן את התאוצה למכניקה של הטיל, אפשר גם לראות שהמבער האחורי תפוס על מסמרים קובנציונלים, עם ביו טכניקה גולשת לצדדים, שזה רק בטילים אמיתים

אני לא מקנה בזה שהיה ממונה על טילי הדמה האלו
הוא כנראה כבר מתנדנד על עץ על הפשלה שהוא עשה.

כנראה שאתה מעדן בתנובה ולא בטילים אין כזה מושג שהראש טיל נטע לצד כי אם כן אז הטיל נופל מיד כי שפיץ קובע כיוון של הטיל ויש טילים שבזנב יש דף קטן שזה מזיז את הטיל לצד וזה בטח לא בראש הטיל ועל סרט ואי אפשר לקבוע אם המבער האחורי תפוס על מסמרים קובנציונלים הם אמיתים כי יש הברה סוגים שעד הם מאוד דומים למקורי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture