אימה בלב ים: הפיראטים בסומליה שבו לפעילות • צפו

הפעם האחרונה בה הצליחו שודדי הים להשתלט על אוניה, הייתה לפני 5 שנים בסומליה. בחודש האחרון הם שבו לפעילות וחטפו 2 אוניות • האו"ם מזהיר כי הפיראטים מתכוונים ויכולים לחדש את תקיפותיהם והמארינס הבריטי כבר מתאמן למלחמה בהם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שודדי הים, או בשמם המוכר יותר "הפיראטים", נשמעים כדבר השייך להיסטוריה הרחוקה. אך מתברר כי עד לפני כמה שנים, עד שנת 2012 למניינם, הטילו הפיראטים מסומליה את אימתם על יורדי הים באוניות שנאלצו לעבור במפרץ עדן.

בחודש האחרון, נראה כי הפיראטים בסומליה שוב צברו אומץ וביטחון, ופתחו מחדש במתקפות נגד אוניות סחר, כאשר הם אף רשמו הצלחה חלקית והשתלטו על שתי אוניות. הראשונה הייתה מיכלית נפט, והשנייה, אוניית סחר השייכת להודו.

בכיר בארגון הפועל לאבטחת כלי שייט, אמר בעקבות הצלחותיהם של הפיראטים כי "הדבר מעיד על כך שלפיראטים יש עדיין היכולת לצאת לים ולחטוף אוניות, וכי תעשיית ההובלה הימית צריכה לנקוט אמצעים נוספים".

תעשיית ההובלות העולמית הופתעה מהמתקפה, שכן כוחות ימיים של מדינות נאט"ו, סין, הודו ואיראן דיכאו ניסיונות חטיפה של פיראטים למשך כמה שנים. ואולם האו"ם הזהיר באוקטובר כי המצב באזור שברירי וכי פיראטים סומלים הם "בעלי כוונה ויכולת לחדש את התקפותיהם".

בתוך כך, תיעוד דרמטי מציג קרב יריות בין מאבטחי ספינה לפיראטים סומליים, שניסו להשתלט על ספינת משא.בסרטון ניתן לראות סירת מנוע דוהרת לעבר ספינת המשא, ונתקלת במכונת ירייה קטלנית. אחד משומרי הספינה שחרר יריות אזהרה סביב הספינה, שפגע סנטימטרים מסירת המנוע, ולאחר שנורו עשרות צרורות נשמע אחד המאבטחים "איפה הם, מה עמדתם?".

בתגובה לירי סירת המנוע החלה לסגת, אלא שאז מאבטחי הספינה הבחינו בסירת מנוע נוספת שנשאה פיראטים סומלים "סירה נוספת מתקרבת!" אמר אחד המאבטחים. המאבטחים פעלו באותה דרך, שחררו צרור יריות ממכונת הירייה והצליחו להבריח בסופו של דבר את הפיראטים הסומליים.

דגל הפיראטים

בימי השיא שלהם, לפני חמש שנים, פיראטים סומלים הטילו אימה על כל המלחים שעברו במפרץ עדן. הם הוציאו לפועל 237 מתקפות בחופי סומליה ב-2011, לפי משרד הימייה הבינלאומי, והחזיקו מאות בני ערובה. אלא שהמתקפות שלהם צנחו בחדות אחרי שבעלי הספינות הידקו את האבטחה ונמנעו מלהפליג ליד חופי המדינה.

ספינות של כמה ציים בינלאומיים הציפו את האזור וסייעו לשבש כמה ניסיונות חטיפה ולאבטח את נתיב הסחר האסטרטגי, העובר בנמל סואץ ומקשר את שדות הנפט של המזרח התיכון לחופי אירופה. כעת, כך נראה, הפיראטים שוב מרימים את ראשם, ונותר עוד לראות כיצד הקהילה הבינלאומית תגיב. אם לא יצליחו מדינות העולם להרתיע את שודדי הים, נתיב ימי נוסף יהיה נתון תחת איום הטרור.

במקביל דווח בשבועות האחרונים כי כ-200 לוחמים מהיחידה המובחרת ביותר בצבא הבריטי, יחד עם לוחמים נוספים משתי יחידות קומנדו אחרות ישנו בתקופה הקרובה את ייעודם וישמשו כעת כמאבטחי אוניות ולוכדי פיראטים. לוחמי המארינס הנחשבים, יעברו שינוי מעמיק ויהפכו מלוחמי היחידה המובחרת – שהיו הכוח הבריטי המרכזי בלחימה בחזית בעיראק ובאפגניסטאן – לכוח ימי מתגבר.

הלוחמים שיעברו את ההסבה יתמודדו בין היתר עם איום הפיראטים במים הטריטוריאליים של בריטניה ויהוו כוח הגנה על צי האניות הבריטי. בכיר בצבא הבריטי הסביר: "אנחנו חייבים להסתגל למצב על מנת לעמוד באתגרים המוצבים בפנינו. הממשלה עושה מאמצים רבים ומשקיעה בדור חדש של ספינות, צוללות ומטוסים על מנת להתאים עצמה ללחימה בעולם המסוכן שאנו חיים בו".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא הרגו אותם?

זה משהו ישן נושן, ראיתי לזה לפני יותר משנה

סרטון ישן

זה לא שראיתם את זה לפני יותר משנה, אלא שהם בעצמם הביאו את זה לפני יותר משנה…
מה הם נזכרו עכשיו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture