סערה בבריטניה: קורבין עלה לקברו של אחד ממתכנני טבח מינכן

על פי הדיווחים, יו"ר הלייבור הגיע ב-2014 לטוניסיה, ושם הניח זר על קברו של עאטף בסיסו, בכיר אש"ף שחוסל בפריז ב-1992. גם במפלגתו מגנים אותו: "לא ייאמן, זה דפוס התנהגות מאוד מטריד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיג הלייבור הבריטי, ג'רמי קורבין, נסע לפני שלוש שנים לצפון-אפריקה, והניח זר על קברו של אחד המחבלים הפלסטינים שהיו מעורבים בטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972 – כך נחשף ב"טיימס אוף סאנדיי". החשיפה הזאת זכתה לגינוי בממלכה המאוחדת, ומזכיר ההגנה הבריטי, סיר מייקל פלון, אפילו אמר כי היא מוכיחה שיושב ראש הלייבור אינו ראוי להיות ראש הממשלה בלונדון.

לפי הדיווח ב"טיימס", באוקטובר 2014 נסע קורבין לטוניסיה לקברו של עאטף בסיסו, שהיה אחראי המודיעין של אש"ף ב-1972, והיה מעורב בתכנון הפעולה באולימפיאדה. הוא חוסל ב-1992 בפריז, בפעולה המיוחסת למוסד, לאחר שנורה שלוש פעמים בראשו בסמוך למלון בבירה הצרפתית.

באותה עת היה קורבין כותב טור באופן קבוע ב"מורנינג סטאר", ואז כתב כי השתתף בטקס לזכרם של אנשים שנהרגו בידי סוכני מוסד בפריז בשנת 1991. הוא אמר כי "זרים הונחו על הקברים", ותיאר את היום כ"נוגע ללב". כעת הצליחו הבריטים לקשר בין שני האירועים. הבלבול נובע, בין השאר, מהעובדה שהחיסול של בסיסו רק מיוחס למוסד, ושבכל מקרה התרחש בשנת 1992, ולא 1991.

באותו יום גם השתתף באירוע שבו אחד הנאומים, כדבריו, קבע כי אזרחים זרים המשרתים בצה"ל עשויים להיחשף לתביעות על פשעי מלחמה בגלל הפגזת מטרות אזרחיות. הוא גם טען כי גיבוש ממשלת האחדות בין חמאס לפת"ח היה המניע העיקרי לפרוץ מבצע "צוק איתן" בשנת 2014.

החשיפה כי ראש מפלגת הלייבור בבריטניה הניח זר על קברו של מחבל פלסטיני מעוררת הדים בבריטניה, שבוע וחצי בלבד לפני הבחירות הכלליות במדינה. ג'רמי קורבין ספג ביקורת נרחבת – גם מגורמים במפלגה שלו.

ארגון "ידידי ישראל בלייבור", גוף המייצג 100 חברים במפלגת האופוזיציה הבריטית ומחוקקים לשעבר השואפים להיבחר מחדש בבחירות ב-8 ביוני, גינה את הדבר. "מדובר בדפוס התנהגות מאוד מטריד. כמעט בלתי ייאמן שכל חבר פרלמנט מהלייבור ישתתף בטקס לכבודו של אדם שהיה מעורב ברצח מרושע כזה של ספורטאים ישראלים חפים מפשע", אמר הארגון לאתר "טלגרף". הארגון הודיע כי הוא דורש הבהרות דחופות מלשכת המנהיג.

גם המועצה היהודית למנהיגות, ארגון גג של גופים פרו-ישראלים בבריטניה, תקף את קורבין על רקע הגילויים. מנכ"ל המועצה, סיימון ג'ונסון, אמר כי "לאור הפרסומים, הגיע הזמן שג'רמי קורבין יבהיר את עמדותיו בנוגע לטרור הפלסטיני. במבט ראשון, השתתפות בטקס הנחת זרים לכבוד מחבל ידוע – שהנהיג את אחד מהפעולות הידועות ביותר לשמצה של טרור בינלאומי, הטבח באולימפיאדת מינכן – נראית כמו חריגה מכללי ההתנהגות המקובלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture