מקורב לנשיא: טראמפ שוקל לפטר החוקר המיוחד לקשריו עם רוסיה

המקורב אמר כי טראמפ בוחן את האפשרות לפטר את רוברט מולר, שמונה בחודש שעבר לפקח על החקירה. הבית הלבן: "רודי מדבר בשם עצמו בלבד". משרד המשפטים מינה את מולר לאחר שראש ה-FBI ג'יימס קומי פוטר על רקע התקדמות בחקירת הפרשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל לפטר את רוברט מולר, התובע המיוחד שמונה לחקור את פרשת היחסים בין מטה טראמפ לרוסיה, כך אמר חברו הקרוב של הנשיא בראיון לרשת PBS. הדברים נאמרו בתום פגישה שקיים החבר, מנכ"ל "ניוז-מקס מדיה" כריסטופר רודי, בבית הלבן בתחילת השבוע ועל רקע אמירות שתקפו את אמינותו של מולר.

"הנשיא שוקל, אולי, לפטר את מולר. הוא בוחן את האפשרות. אני חושב שזה מאוד ברור על רקע מה שאמר אחד מעורכי דינו בטלוויזיה לאחרונה", אמר רודי בראיון שזה לסיקור נרחב ברשתות הטלוויזיה האחרות בארה"ב. "באופן אישי אני חושב שזו תהיה טעות משמעותית, למרות שאני לא חושב שיש הצדקה למינוי של תובע מיוחד בתיק הזה".

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר כי "מר רודי מעולם לא דיבר עם הנשיא על הנושא". ספייסר אישר כי רודי היה אמש בבית הלבן, אך אמר כי לא נפגש עם הנשיא. "הוא מדבר בשם עצמו", הוסיף. גם סגנית דובר הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, סירבה לאשר את הדברים ואמרה כי "רודי מדבר בשם עצמו בלבד". עם זאת, בכירים בבית הלבן הדגישו כי רודי לא נפגש עם הנשיא כשביקר בבית הלבן בפעם האחרונה.

אם הפיטורים יצאו בסופו של דבר לפועל, זה עשוי לחולל סערה משמעותית בארה"ב ולהטיל ספק גדול בישרתו של טראמפ. רוברט מולר מונה לתפקידו לאחר שטראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי על רקע העובדה שסירב להביע נאמנות אישית כלפיו ובמקביל להתקדמות בחקירת היחסים עם רוסיה.

סגן שר המשפטים, רוד רוזנשטיין, שמינה את מולר, הסביר אז כי המהלך מתרחש "בהתאם לנסיבות המיוחדות ולמען טובת הציבור". הוא הדגיש כי "נדרש יועץ מיוחד כדי שלעם האמריקני יהיה את מלוא האמון בתוצאות החקירה". בסוף השבוע שעבר קומי העיד בפני הקונגרס וסיפר כי הוא הדליף פרטים מתוך השיחות שקיים עם טראמפ על מנת שימונה תובע מיוחד לפרשה לאחר שפוטר. קומי אמר כי אין לו ספק בכך שהרוסים התערבו בבחירות לנשיאות אך סירב לחשוף היכן עומדת החקירה.

לדברי רודי עדותו של קומי בשבוע שעבר בוועדת המודיעין של הסנאט הותירה את הנשיא אופטימי ו"בסך הכול הוא מרגיש שניצח". הוא הוסיף כי עדותו של קומי "היוותה הוכחה נוספת לכך שלא היה ניסיון לשבש את החקירה"; וכי טראמפ וכמה מעוזריו הבכירים חשים כי ישנם גורמים בוושינגטון המנסים לחתור תחתיו תוך הסטת תשומת הלב לחקירות.

רודי הוסיף כי עצם העובדה שמולר וטראמפ נפגשו כמה ימים לפני ההכרזה על מינויו מהווה ניגוד עניינים. "יש כמה ניגודי עניינים ממשיים", הוסיף. "מולר עבד בחברת עורכי דין שמייצגת כמה מבני משפחתו של טראמפ". רודי ציין כי העובדה שמולר נשקל כמחליפו של קומי לא פורסמה אך לדבריו הדבר היה על השולחן. "אני חושב שמוזר שהנשיא ינהל שיחה חשאית עם אדם שכעבור ימים ספורים ימונה למי שאחראי על חקירתו", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture