דרמה בסעודיה: המלך הדיח את יורש העצר ומינה את בנו

סלמאן מלך סעודיה מינה את בנו מוחמד בן סלמאן, המכהן כשר ההגנה, ליורש העצר במקום מוחמד בן נאיף שהודח מתפקיד שר הפנים. בן סלמאן הוא האיש החזק בממלכה. המינוי אושר על ידי מועצת שבועת הנאמנים ברוב של 31 קולות מתוך 34

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מהפכה בממלכה: סלמאן מלך ערב הסעודית הדיח הלילה (רביעי) את יורש העצר מוחמד בן נאיף מתפקידו ומינה במקומו את בנו מוחמד בן סלמאן. המלך סלמאן קרא הלילה לציבור להישבע אמונים ליורש העצר החדש. על פי הודעת בית המלוכה הסעודי, 31 מתוך 34 חברי הגוף הבוחר את יורש העצר הצביעו בעד מינויו לתפקיד.

בין סלמאן ישמש גם כסגן ראש הממשלה ויישאר בתפקידים שביצע עד כה. המלך קרא למועצת שבועת הנאמנים למנות באופן רשמי את הנסיך ליורש העצר הערב במכה. בנוסף, מינה המלך את הנסיך עבד אל עזיזי מונה לשר הפנים במקומו של בן נאיף.

על אף שהוא רק בן 31, המינוי אינו נחשב מפתיע: בן סלמאן סומן כאחת הדמויות החזקות בערב הסעודית, במסגרת תפקידו כשר הביטחון, והוביל לאחרונה שינויים רבים בממלכה. הוא ביקר לאחרונה בארצות הברית ונועד עם הנשיא דונלד טראמפ, אך אינו דובר אנגלית שוטפת. יורש העצר היוצא, בנו של אחיו למחצה של המלך, שוחרר גם מתפקידו כשר הפנים, אחרי שהוביל בשנים האחרונות את המלחמה העיקשת באל-קאעידה. ב-2009 ניסו אנשי הארגון לחסלו באמצעות מחבל מתאבד, שנשא בבטנו מטען חבלה.

זה זמן רב שנטען כי מתנהלים מאבקי ירושה בין מוחמד בן נאיף לבין מוחמד בן סלמאן הצעיר שנחשב כיום לאיש החזק בממלכה ולמי שמושך בחוטים. מוחמד בן סלמאן נחשב זה זמן רב למי שמתווה את המדיניות של הממלכה ולא המלך סלמאן שנמצא בשנות השמונים לחייו ועל פי חלק מהפרסומים אינו בקו הבריאות. בן סלמאן הוא זה שביקר בבית הלבן לראשונה אחרי בחירת ממשל טראמפ ולא יורש העצר הנוכחי, מוחמד בן נאיף, שנחשב למקורב ואהוד על הממשל האמריקני. בן סלמאן הוא גם זה שהגה את התוכנית הגרנדיוזית "סעודיה 2030" שנועדה להצעיד את הממלכה השמרנית לעידן כלכלי חדש שאינו תלוי רק על הנפט, המשאב החשוב ביותר של סעודיה.

רועי קייס כותב כי מוחמד בן סלמאן ניהל את המגעים מול ממשל טראמפ על עסקאות הנשק הענקיות ועמד מאחורי הוועידה המוסלמית-ערבית שבה נכח גם נשיא ארצות הברית. הוא גם מתח ביקורת קשה על מהלכיו של הנשיא לשעבר ברק אובמה במזרח התיכון. כשר ההגנה, ניהל את המערכה הסעודית בתימן לצד הנשיא עבד רבו האדי מנסור, ונגד החות'ים, הנהנים מחסות איראנית.

הפעלתנות של סלמאן אינה מוגבלת מבחינה פומבית רק למלחמה בתימן. הוא ביקר כמה פעמים במוסקבה בניסיון להביא לפתרון המשבר בסוריה, שללא תמיכתה של סעודיה קשה להאמין שייצא לפועל לנוכח האיבה בין סעודיה לאסד ובעלי בריתו – איראן וחיזבאללה. כשסודן החליטה לנתק את יחסיה עם איראן, שפעם הייתה ידידה טובה שלה, היא מיהרה להודיע על כך לנסיך הצעיר.

מוחמד הצטייר כפנים של סעודיה במאבק בדאעש. סעודיה עמדה בעבר בפני ביקורת קשה (בעיקר מצד איראן ושלוחותיה) על שהיא מסייעת למורדים וגם לארגוני הטרור, דאעש וג'בהת א-נוסרה ביניהם. מוחמד בן סלמאן הודיע בשעתו כי סעודיה מקימה קואליציה נוספת – חזית המדינות האיסלאמיות שכוללת עשרות מדינות שייאבקו בטרור. המאבק בטרור עמד גם במוקד הוועידה המוסלמית-ערבית שהתכנסה בסעודיה באחרונה.

בראיון לטלוויזיה בסעודיה לפני כחודש תקף בחריפות את איראן והביע הסתייגות מהאפשרות לדו-שיח איתה בעתיד. בן סלמאן האשים את איראן כשאמר כי שאיפותיה הן להשתלט על העולם האיסלאמי. "סעודיה, כיוון התפילה של המוסלמים (בשל מיקומה של העיר מכה הקדושה למוסלמים), היא יעד מרכזי עבור המשטר באיראן. איך אפשר להגיע להבנה עם משטר שהאמונה שלו מבוססת על אידיאולוגיה קיצונית?".

עוד ציין כי "אנחנו יודעים שאנחנו בסעודיה מהווים יעד מרכזי עבור המשטר האיראני. הגעה לכיוון התפילה של המוסלמים במכה הוא יעד עבור המשטר האיראני. אנחנו לא נחכה שהמערכה תגיע לתוך סעודיה. אנחנו נפעל כדי שהמערכה תהיה אצלם באיראן ולא בסעודיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא חדש במדינות ערב. רגע לפני שמת, החליףהמלך חוסיין את יורש העצר בבנו עבדאללה.המלכים אינם בוטחים באיש זולת בילדיו.
זה לא חדש כי גם ברומא ופריז המלכים ישנו בישיבה שמא יורש העצר שאינו בנו יהרגו בטרם עת.

בס"ד 1- הוא נראה בכלל מלך תימן
2- לגבי הבן שלו- מה יש לו למשוך בחוטים- אם הוא שר – שיעשה את העבודה שלו במקום לשחק

מה זה הסמרטוט האדום לבן שיש לו על הראש והגרטל השחור על זה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture