בחירות שנויות במחלוקת נערכו בוונצאולה; מפגינים התפרעו ברחובות

ועדת הבחירות מסרה כי שיעור ההצבעה לגוף החקיקה החדש שיגזול סמכויות מהקונגרס עמד על 41.5%. אך האופוזיציה שהחרימה את הבחירות טענה כי הוא עומד על 12% בלבד. על יום הבחירות העיבו הפגנות אלימות ברחבי המדינה. צפו בתיעוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

פיצוץ ענק גרם לפציעתם של מספר שוטרים בוונצואלה במהלך הפגנות שנערכו אמש (ראשון) בעיר הבירה קראקס. קבוצה של שוטרים רכובים על אופנועים נסעו בדרך ראשית בעיר כשאירע הפיצוץ. מוחים רבים חסמו את הדרכים והתעמתו עם כוחות הביטחון במהלך הבחירות השנויות במחלוקת לבחירת "המועצה העליונה", לה יהיו סמכויות לשינוי החוקה, שרבים מאמינים כי תוביל לקץ הדמוקרטיה.

במהלך ארבע שנותיו של הנשיא ניקולס מדורו בשלטון, ונצואלה חוותה התרסקות כלכלית, ומטרת ההצבעה היא להקים את המועצה העליונה, למרות המחאות, בהן נהרגו למעלה מ-150 בני אדם והסנקציות שהטילה ארצות הברית נגד המהלך ולמרות שעל פי הסקרים כ-70% מתושבי וונצואלה מתנגדים למהלך.

מפלגות האופוזיציה מחרימים את מה שהם קוראים לו "בחירות מכורות", תומכיהם הקימו מחסומי דרכים בכל רחבי המדינה ועימותים פרצו עם כוחות המשטרה שהגיעו על מנת לפזר את המוחים. הרשויות במדינה אישרו כי במהלך סוך השבוע נהרגו שלושה בני אדם, בהם גם מועמד ל"מועצה העליונה" במהלך שוד, גורמי האופוזיציה טוענים שהמחיר היה כבד בהרבה.

כמה הצביעו בבחירות השנויות במחלוקת?

שיעור ההצבעה בבחירות השנויות במחלוקת בוונצואלה שנערכו אתמול (ראשון) במדינה עמד על 41.5% – כך מסרה ועדת הבחירות. לפי הוועדה, קצת יותר משמונה מיליון אזרחים הצביעו ביום הבחירות, שעליו העיבו הפגנות נרחבות אלימות שבהן נהרגו לפחות עשרה בני אדם.

מנגד, טענה האופוזיציה, שסירבה להכיר בבחירות ואף החרימה אותן, כי שיעור ההצבעה עומד על 12%, וקראה להמשך ההפגנות היום. הנשיא ניקולס מדורו שיבח את הליך הבחירות ואמר כי מדובר "בהצבעה הגדולה ביותר במהפכה". למרות האלימות, ועדת הבחירות תיארה את הבחירות "הצלחה גדולה" ואת שיעור ההצבעה "בלתי רגיל".

בבחירות בחרו אזרחי ונצואלה נציגים לאסיפה החדשה שלה יוענקו סמכויות לשכתב את החוקה ולגזול כוח מהקונגרס שנשלט בידי האופוזיציה. לפי מדורו, זו הדרך היחידה להחזיר את השקט למדינה לאחר חודשים רבים של אי-יציבות פוליטית ומחאה שגבתה את חייהם של יותר מ-115 בני אדם. אך מבקריו טוענים כי מדובר בניסיון שלו לצבור כוח ולהנהיג שלטון אוטוריטרי.

המהלך לכינון גוף חקיקה חדש ספג ביקורת בינלאומית ואתמול אמרה ארצות הברית כי היא שוקלת להטיל סנקציות חדשות על המדינה שיגבילו את תעשיית הנפט, שעליה בנויה המדינה. וושינגטון כבר הטילה סנקציות על 13 חברים בממשלת מדורו. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי תפעל במהירות נגד "אדריכלי הרודנות". שגרירת ארצות הברית לאו"ם, ניקי היילי, ביקרה את ההצבעה וכינתה את הבחירות "אחיזת עיניים" וצעד נוסף לקראת דיקטטורה.

ונצואלה הורחקה גם מהגוש המסחרי האזורי "מרקוסור" על ידי חברותיו ברזיל, ארגנטינה, פרגוואי ואורוגוואי בשל חששן מהפרות זכויות אדם במדינה. קראקס גם הודיעה כי תפרוש מארגון מדינות אמריקה (OAS) לאחר שהמדינות החברות בו, בהן ארצות הברית, קנדה ומקסיקו, אמרו כי לא יכירו בסמכות האסיפה החדשה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture