מה שמותר ליופיטר אסור לשור / שלום פרוינד על צביעות השמאל

שלום פרוינד בטורו השבועי - 'רואים עולם', מתחקה אחר גירוש מהגרים ובני מהגרים לא חוקיים ברחבי העולם, והיחס של השמאל כלפי הצהרתו של נתניהו "להחזיר את דרום תל אביב לאזרחי ישראל" ולנקות אותה ממסתננים • זהירות, צבועים!

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מבלי להיכנס לעובי הקורה אודות דמותו של פובליוס טרנטיוס אפר, ולפשר הפתגם שטבע המחזאי הרומאי – "מה שמותר ליופיטר אסור לשור", באופן כללי הפתגם הזה בא להעיד על סטנדרט כפול שיש לחוקים ולמעשים שונים. הווי אומר, כי מה שמותר לאדם או קבוצה אחת – בדרך כלל החזקה – אסור לאחרים. השבוע אנו רואים את זה ביחס של העולם כלפי ישראל, או יותר נכון, בתפיסת השמאל למעשים או שאיפות של ממשלת ישראל הימנית.

ככה זה כשראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע השבוע לסיור בפעם השנייה בימים האחרונים, בשכונותיה הדרומיות של תל אביב, על מנת להביע הזדהות עם מצוקתם הקשה של תושבי השכונות שמפחדים לצאת מהבתים ללא ליווי משטרתי.

הסיבה, ידועה לכל: תקראו להם סודנים, אריתראים, או כל שם של מדינה אפריקאית שתרצו, זה לא משנה את העובדה – שמדובר במהגרים בלתי חוקיים או כלשון החוק, מסתננים פורעי חוק.

"אנחנו פה במשימה להחזיר את דרום תל אביב לאזרחי ישראל", אמר נתניהו בביקורו בדרום תל-אביב, והוסיף: "יש לנו מדיניות מאוד ברורה, אנחנו עוסקים במסתננים בלתי חוקיים ואסור שמדינת ישראל תקבל אותם לתוך גבולותיה".

בשמאל הישראלי, כמו הליברלים יפי-הנפש הבינלאומיים, פצחו מיד בביקורת נגד ראש הממשלה ובעיתון 'הארץ' הזדרזו לטעון כי כלל לא מדובר במסתננים, גם לא בפורעי חוק, וכי נתניהו כמו שרי הממשלה הזאת וממשלות קודמות, חברי כנסת ובכירי רשות האוכלוסין, הם אלו שקבעו שעשרות אלפי אזרחי אריתריאה וסודן ששוהים בישראל, הגיעו הנה רק כדי לעבוד ולא כי היה חשש אמיתי לחייהם ולחירותם, וזאת, לטענת הכותב ב'הארץ' – הרבה לפני שבכלל בדקו את טענותיהם.

לא זו אף זו, כותב הטור – בעיתון שמתיימר לייצג את האנשים החושבים – אף הגדיל לעשות כאשר האשים את מדינת ישראל בהתנהלות חסרת רחמים לכאורה, זאת, בניגוד לנוהל הקיים ברחבי העולם, וכך כתב: "יותר מ-2,000 יוצאי חבל דרפור בסודן, שמוכרים ברחבי העולם באחוזים גבוהים מאוד כפליטים, ממתינים כבר שנים לתשובה. ישראל פשוט מתעלמת מהם".

"גם אריתראים רבים, שסיפוריהם עשויים להצדיק מתן מעמד, לא זוכים למענה", הוסיף. אלא שבמקום שאנחנו נתעסק כעת בשאלת לגיטימיותם של המסתננים הבלתי חוקיים בישראל וננסה להוכיח לו אחרת, הבה נציג את העובדות היבשות מהנעשה מסביב לעולם – במדינות חזקות וגדולות יותר בהרבה מישראל.

כך למשל, באיחוד האירופי – שאינם חשודים כבעלי נטייה ימנית פוליטית, בלשון המעטה – יצאו השבוע בדרישה מהמדינות החברות באיחוד לגלות יתר נחישות ויעילות בגירוש מהגרים לא חוקיים, וזאת עקב מימדיה הגוברים של ההגירה הבלתי חוקית לשטחי יבשת אירופה, בעיקר מאפריקה.

"לא מקובל, שאלה שאין להם זכות להישאר באיחוד יישארו במדינות החברות באופן לא מוסדר או חשאי", הבהיר הנציב האירופי האחראי לענייני הגירה, דימיטרוס אברמופולוס.

ארצו של אברמופולוס, יוון, היא אחת מתוך שלוש מדינות האיחוד החשופות ביותר להגעתם של מהגרים לא חוקיים דרך הים.

בראיון לעיתון הגרמני 'די וולט', אמר הנציב האירופי כי "זה הרגע לשפר בכל אירופה את נהלי ההחזרה של המהגרים הלא חוקיים, גם עם הם ממדינות שלישיות". הוא העלה גם את האפשרות שהאיחוד ישתמש בצעדי ענישה נגד מדינות שמסרבות לקבל מגורשים, וציין את בנגלדש כדוגמא למדינה שניתן לשלול הענקת ויזות כניסה אירופיות לאזרחיה, עד שהיא לא תסכים לקלוט מגורשים, המגיעים בעיקר לאיטליה.

בנוסף, קרא הנציב האירופי להגביר ולשפר את התיאום בין הרשויות המטפלות בהגירה, כדי להבטיח שהגירוש יתבצע באופן יעיל – בכלל זה מניעת האפשרות להגיש בקשות למקלט כדי לעכב את הליכי הגירוש. "אם קיים סיכון, שאנשים אינם עומדים בדרישות למקלט והם מסרבים לשתף פעולה בעניין החזרתם – המדינות החברות צריכות לגרש אותם, תוך כיבוד זכויות האדם הבסיסיות", הצהיר הנציב.

על פי נתוני האיחוד האירופי, לפחות 40% מ-305,000 ההחלטות לגרש מהגרים לא חוקיים שהתקבלו אשתקד על ידי הרשויות באירופה, עדיין לא יושמו, ובאיחוד האירופי הגיעו למסקנה, כי אין מנוס אלא לעשות יותר בנדון.

ד(א)קה של החלטה

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ, שידוע בעמדותיו הקשוחות בכל הנוגע למהגרים ומסתננים בלתי חוקיים, העמיד השבוע בסכנת גירוש כ-800 אלף צעירים בני מהגרים שהגיעו לארצות-הברית בילדותם בניגוד לחוק ואין להם עדיין ניירות מסודרות.

מדובר בתוכנית שקיבלה את השם DACA (דאקה) והוקמה לפני חמש שנים על ידי הנשיא לשעבר ברק אובמה – לדחיית הליכים נגד מי שהגיעו כילדים לארצות-הברית. התובע הכללי בממשלו של טראמפ, ג'ף סשנס, הכריז השבוע על החלטת הנשיא לבטל את התוכנית שהגנה על מאות אלפי הצעירים שאובמה העניק להם את התואר "חולמים" (כלומר, צעירים ששואפים להגשים את חלום חייהם – ש.פ.) ואפשר להם לעבוד וללמוד בארצות-הברית במטרה לסלול עבורם את הדרך לקבלת אזרחות.

ההחלטה של הנשיא טראפ לבטל את התוכנית הקצתה לקונגרס שישה חודשים כדי לקחת עליהם את האחריות ולמצוא להם פתרון חלופי. לא ארכה השעה וטראמפ מצא את עצמו שוב מתמודד מול מטח של ביקורות מכל צדי המפה הפוליטית, מדמוקרטים ורפובליקנים כאחד. אליהם הצטרפו גם תאגידים אמריקניים גדולים, בעיקר חברות היי-טק מובילות כמו 'מייקרוסופט' ו'אפל' שמעסיקות את הצעירים המהגרים הלא חוקיים.

מותחי הביקורת הוקיעו את החלטת הנשיא וקראו לה "מרושעת וחסרת לב". אך בל נשכח, כי תוכנית ההגנה על ה"חולמים" של אובמה, לא הייתה חוקית משום שהיא מעולם לא קיבלה את הגיבוי של חקיקת חברי בית הנבחרים.

מבחינת השמרנים האדוקים במפלגה הרפובליקנית, תוכנית 'דאקה' שיצר אובמה לאחר שהקונגרס לא שעה להפצרותיו, הייתה צו שרירותי של נשיא פורע חוק. הנשיא טראמפ אימץ את ההחלטה לבטל את תוכניתו של אובמה, כבר במהלך מסע הבחירות לנשיאות. בקרב גרעין האוהדים של הנשיא טראמפ, הייתה זו אחת מקריאות הקרב הפופולריות ביותר שלו לצד הסיסמה "להחזיר את אמריקה לגדולתה".

מסתבר, כי מה שמותר למעצמה העולמית, לאיחוד האירופי ולמדינות חזקות אחרות, אסור לישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה יהודי שנראה שומר תורה ומצוות צריך להגן ולשכב על הגדר בשביל יהודי שהרשיע כלפי בוראו וכלפי בניו.

יהודים הם המיעוט בפלסטין .
לצערינו ישראל מזמן הפכה למדינה דו – לאומית .
פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל. . מייד לאחר הקמתה של מדינה ערבית "מינוס", ממערב לנהר ירדן או בסיני (עדיף כמובן שיחזור שליטה ירדנית או מצרית) , ערביי חיפה, נצרת, עכו, גליל, נגב, רהט, כפר קאסם, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו' חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה . .
אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה, חברון, עזה לבין ערבים בירושלים, עכו, יפו .
ערבים אשר מתגוררים בישראל ישלמו מיסים לרמאללה ומשם יקבלו קצבאות, ביטוח בריאות, תקציבים לבתי ספר וכו' . .
לאחר הפרדה כלכלית יבוא גם טרנספר מרצון ויהודים יעזרו לערבים . . ערבים לא הצליחו להרוס את מדינת היהודים מבחוץ , אסור לתת להם להשלים את המזימה מבפנים . . נצחנו בכל מלחמות . . האם יש עוד מקרה בהסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס ?
גבול המזרחי נקבע לפי מאזן הכוחות .
הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו לזכויות יהודים ברמאללה ועזה .
אזרחות פלסטינית-ירדנית ושועפאט לערבים,
אזרחות ישראלית וירושלים ליהודים .
שני עמים – שתי מדינות – שתי אזרחויות !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture