4 הרוגים ו-2 מיליון בתים מנותקים מחשמל: 'אירמה' מציפה את מיאמי

דיווחים ועדכונים שוטפים מההוריקן האימתני הפוקד את פלורידה. בשעות האחרונות דווח על 4 הרוגים באיים הדרומיים של המדינה, לצד נזקי רכוש חסרי תקדים בקו החוף. קרוב ל-200,000 אזרחים שוהים במקלטים ובמרכזים ציבוריים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הוריקן 'אירמה' מתעצם וכעת, לאחר שגרם לנזקים כבדים באיים הדרומיים של פלורידה, הוא החל להכות גם בערי החוף, ובראשן מיאמי, בהן נרשמות בשעות האחרונות שטפונות והצפות. ע"פ החזאים הסופה תגיע לשיא מחר כאשר תפגע בעוצמה בשורה של ערי חוף גדולות, כשגם הבירה מיאמי נמצאת בסיכון גבוה. למרות זאת, בארה"ב עדיין תולים תקוות בשינוי המסויים במסלול הסופה שעשוי לגרום לחלק הקשה שלה לדלג מעל העיר. דיווחים, עדכונים ותיעוד מהסופה הקשה נמשיך להעלות כאן בזמן אמת.

– למעלה מ-2 מיליון תושבי פלורידה מנותקים מחשמל בעקבות סופת ההוריקן. מדובר בעלייה של כ-600 אלף איש בשעות האחרונות.

– הצפות ענק ברחובות מיאמי. רבים מהתושבים עזבו את האזור. חלק נותרו בקומות העליונות ללא חשמל.

נמל התעופה של מיאמי מוצף מים

– חברת החשמל הגדולה ביותר במדינת פלורידה שבארצות הברית הודיעה כי יותר מ-1.1 מיליון תושבים נותקו מחשמל בשל ההוריקן.

– נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מושלי המדינות אלבמה, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וטנסי, בעקבות התקדמות ההוריקן. מהבית הלבן נמסר כי טראמפ הכריז על פורטו ריקו כאזור אסון והגדיל את תקציבי הסיוע לאזור.

– עלה ל – 4 מספר ההרוגים מהסופה על אדמת ארצות הברית, ההרוגים מצטרפים ל-22 בני אדם שכבר איבדו את חייהם בשעה שחלפה הסופה בקריביים.
אלפי קשישים וחולים ממלאים את המקלטים הארעיים שהוקמו במדינה, והרשויות קורסות תחת העומס.

– הרוגים ראשונים מהסופה בפלורידה: בארה"ב מדווחים על 3 הרוגים עד כה בתוך פלורידה כתוצה מהסופה. יצוין כי באיים הקריבים עומד מספר הקרבנות על 20. יצוין כי כלל ההרוגים בפלורידה נהרגו במהלך תאונות שנגרמו באופן ישיר מהסופה.

– הסופה במספרים עד כה: 3 הרוגים, מיליון בתים מנותקים מחשמל, קרוב ל-200,000 תושבים שפונו למקלטים ומרכזים ציבוריים, ועוד כמה מאות אלפים עד מיליונים שהתפנו באופן עצמאי.

– מושל פלורידה: "המצב קשה. מה שנשאר זה רק להתפלל שלא יהיה קשה יותר. נזדקק להרבה מאוד עזרה לאחר שהסופה תחלוף, אבל נתגבר. אנחנו מדינה קשוחה"

//www.jdn.co.il/news/world_news/882747

כזכור, מוקדם יותר דיווחנו כי סמוך לשעה 14:00 (שעון ישראל) החלה סופת ההוריקן "אירמה" להכות בחלקה הדרומי של פלורידה שבארה"ב. רוחות עזות וממטרים כבדים החלו לרדת וסופות טורנדו החלו להיווצר סמוך לחופים.

מיליוני תושבים כבר פונו מבתיהם ומעל 400,000 אלף איש מנותקים מחשמל. מעטים נשארו וממשיכים בהכנות אחרונות לקראת פגיעת ההוריקן במרכזי האוכלוסייה הגדולים בפלורידה בשעות אחר הצהריים. במיאמי כבר החלו המים העולים לחדור לרחובות העיר ולהציף חלקים גדולים מהם.

ההוריקן "אירמה" הועלה שוב לסופה עוצמה 4, לאחר שהחשש העיקרי שהסופה תתעצם עם כניסתה הצפויה בקרוב ליבשה מהאוקיינוס התממש. הרשויות השמיעו אזהרות בשפות שונות כדי להתריע מהרס רב שצפוי להתרחש באזור, ולהפציר במתבצרים להתפנות מבתיהם. רשויות מזג האוויר בארצות הברית דיווחו כי לאחר התחזקות נוספת של הסופה, בדפנות של עין הסערה נמדדו רוחות במהירות של מעל 200 קמ"ש.

בוידאו: תיעוד ממצלמת רכב בפלורידה

עם התגברות הגשמים והחשש מהצפות, המשרד לבריאות הציבור פרסם אזהרה לנהגים וביקש מהם שלא לנהוג אל תוך כבישים מוצפים. עד כה, נפתחו כ-390 מקלטים ברחבי המדינה, בהם שוהים יותר מ-50 אלף איש. יותר משבעה מיליון בני אדם קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם, מתוכם כ-6.3 בפלורידה ומאות אלפים בג'ורג'יה השכנה.

מושל המדינה ריק סקוט הזהיר הלילה כי המספר עלול לעלות ככל שהסופה תתקרב לפלורידה, וביקש מן התושבים: "הטעינו את המכשירים הסלולריים שלכם כעת כדי שתהיה לכם סוללה למקרה שתצטרכו להשתמש בטלפון". בכדי להימנע משריפת, הורו הרשויות לתושבים לנתק את כל מכשירי החשמל מהשקעים, דבר שיכול להביא לקצר חשמלי, וגם הורו להימנע מהפעלת גנרטורים הפועלים על דלק בתוך בנייני מגורים.

מלבד היווצרות אפשרית של סופות טורנדו, הסופה הקטלנית מביאה עמה רוחות במהירות גבוהה במיוחד וכמויות גשם עצומות. והרשויות נערכות לטפל בהצפות נרחבות ובמבצע הצלה מסובך של אלפי תושבים. במהלך הלילה סיימה "אירמה" להכות בשטחה של קובה והמשיכה בתנועתה צפון-מערבה, ישירות לכיוון שטח ארצות הברית.

אמש חזר מושל פלורידה ריק סקוט על בקשתו להתפנות מהאזורים שבהם הוצאו הוראות פינוי: "עליית מפלס המים שנגרמת על ידי הסופה היא מה שמדאיג אותנו, זה יכול להגיע לארבעה מטרים". "לא ייאמן כמה הסופה הזאת חזקה והרסנית, היא קטלנית", המשיך המושל להזהיר. "זה הולך להשפיע על שני קווי החוף שלנו. אתם חייבים להתפנות למקלט. אם אתם באזור שהורנו לפנותו תעברו לחברים, אל תהיו בכבישים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמתם לב שהעצםי זזים, אין זה בגלל אלול..

אין הקדוש ברוך הוא מביא פורענות לעולם אלא בשביל ישראל! זה הזמן להתעורר בתשובה לפני יום הדין

תביאו בבקשה גם תמונות לא רק סרטונים. תודה

אלוווול רבותי אלולללללללללללללללללללללללל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture