הוריקן אירמה: מיליונים בלי חשמל; ביזה ברחובות בחיפוש אוכל

ההוריקן שזרע הרס עצום וגרם למותם של 28 בני אדם בקריביים מוגדר כעת סופה טרופית. ימים ארוכים ללא אספקה, מים וחשמל ובלי אפשרות להימלט הובילו להתפוררות החוק באיים. תושבים מדווחים על כנופיות חמושות ברחובות, צרפת והולנד שלחו חיילים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הוריקן "אירמה" נחלש היום (יום ב') ומוגדר כעת סופה טרופית, אולם הוא עדיין מהווה סכנה גדולה. הסופה העזה פגעה היום קשות בכמה אזורים מאוכלסים בפלורידה עם רוחות במהירות של 120 קמ"ש וממטרים כבדים שגרמו שעקרו עצים וגגות, הפכו רחובות לנהרות והותירו מיליוני תושבים בלי חשמל.

"אירמה", שעד לא מזמן נחשבה לאחד ההוריקנים החזקים ביותר שתועדו באוקיינוס האטלנטי, הגיעה אמש לחופי פלורידה וזרעה הרס בערים בשעה שעשתה את דרכה צפונה ולאורך החוף המערבי של המדינה. הסופה איבדה מעוצמתה בהדרגה ונחלשה להגדרה של סופה טרופית, כך לפי מרכז ההוריקנים של ארצות הברית, אך ממשיכה את מסלולה ונמצאת בדרכה לעיר טמפה והיא נושאת רוחות עזות. אזורים נוספים שעשויים להיפגע מהסופה הם במדינות ג'ורג'יה ובדרום קרוליינה.

מספר ימים אחרי פגיעת הוריקן אירמה, תושבים באיים הקריביים מדווחים על התפוררות שלטון החוק, בעוד התושבים נאבקים במחסור חמור במים ומזון לאחר ימים ארוכים ללא חשמל. לאחר שהסופה חלפה החלו המקומיים לפרוץ לסופרמרקטים וצרכניות בחיפוש אחר מזון משומר, אולם מאוחר יותר החלו להופיע כנופיות בוזזים, חלקן חמושות, שגנבו מוצרי אלקטרוניקה ואפילו כלי רכב.

בוידאו: כלי רכב צבאיים מביאים מזון

בצד ההולנדי של סן מרטן דיווחו גם כן על ביזה רחבת היקף, אף שהתופעה שככה בסוף השבוע. "היתה ביזה בימים הראשונים (שלאחר פגיעת ההוריקן), אולם חיל הנחתים ההולנדי והמשטרה המקומית מסיירים ברחובות כדי למנוע זאת", סיפר אתמול פול דה וינט, עורך ה"דיילי הראלד", עיתון מקומי. "חלק מהבוזזים גונבים פריטי מותרות ואלכוהול, אבל רובם פשוט לוקחים מים וקרקרים".

באיים סמוכים מנסים להתארגן לעזרת אלו שנפגעו. משפחות שלהן קרובים החיים בסן מרטן ארגנו שיירות של מזון, מים ודלק – ואפשרות לברוח מהן. אבל אפילו האופציה הזו נעשתה מסוכנת, וכמה ספינות שבו על עקבותיהן מבלי שעגנו מחשש ההמונים שמבקשים מזון ומקלט.

היעדר הקליטה הסלולרית והבידוד מהעולם הובילו להתפשטות שמועות שהגבירו את החרדות באי. אף שמספר ההרוגים מוערך כעת בכמה עשרות, באיים מסתובבת שמועה כי מאות נהרגו בסופה – חלקם על ידי אסירים שברחו מכלא מקומי. ממשלת צרפת הכחישה את השמועה על הבריחה מהכלא אתמול, אך חלק מהתושבים סיפרו כי היו עדים לתקריות אלימות, כולל תושבים שהתעמתו בחנויות מכולת, ובוזזים חמושים באקדחים וכלי נשק אחרים.

בוידאו: ממראות ההרס של ההוריקן אירמה

על פי הדיווחים בארה"ב, עד כה נהרגו כשלושה בני אדם בפלורידה בתאונות שקשורות להוריקן "אירמה". אחד הקורבנות התנגש עם רכבו בעץ בעיר מרתון שבפלורידה קיז בשעה שבחוץ השתוללו רוחות עזות. לפחות 28 בני אדם נהרגו בסופה העזה בקריביים לפני שזו המשיכה את דרכה צפונה לארה"ב. ההוריקן הותיר אחריו הרס רב באיים קטנים, בפורטו ריקו, בהאיטי ובקובה, שם הגיע גובה הגלים בים ל-11 מטרים.

הרוחות החזקות הפילו קווי חשמל והותירו 5.8 מיליון בתים ובתי עסק בפלורידה ללא חשמל. צווי הפינוי לתושבים נותרו בעינם גם היום בשל החשש מהשיטפונות וניתוק המבנים מחשמל. רשתות חדשות בארה"ב הראו תצלומי וידאו של הנזק הגדול שנגרם בעיר נייפלס, שנמצאת בחוף המפרץ, במרחק של כ-200 קילומטרים צפונית-מערבית למיאמי. בניינים נהרסו ורחובות הוצפו ממי הגשמים והים.

הסופה "אירמה" צפויה כאמור להפוך לסופה טרופית כשתחלוף ליד חופה הצפון-מערבי של פלורידה, כך לפי מרכז ההוריקנים של ארה"ב. בהמשך היום תגיע הסופה לפלורידה פנהנדל ולמדינת ג'ורג'יה ותוריד 41 סנטימטרים של גשמים. אמש דווח על חמש סופות טורנדו בפלורידה שגרמו לנזק לכמה מבנים, אולם לפי שעה אין דיווח על נפגעים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסרטונים יש רק פרסומת שלJDN למה???????????????.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture