משרד ההגנה הרוסי

זפאד 2017: התרגיל הצבאי הרוסי שמדאיג את מדינות המערב

במערב עוקבים בדאגה אחרי תרגיל צבאי נרחב של רוסיה ובלארוס, שנפתח היום למשך שישה ימים, ומוגדר כגדול ביותר מאז סיפוח קרים, ומשתתפים בו עשרות אלפי חיילים, טנקים, מטוסים ומשחתות. בנאט"ו העבירו אלפי חיילים למדינות השכנות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

על רקע המתיחות הגוברת בין רוסיה למערב, פתחה היום (חמישי) מוסקבה בתרגיל הצבאי הגדול ביותר מאז סיפוח חצי האי קרים ב-2014 במשותף עם צבא בלארוס. במערב מודאגים מהתמרון הצבאי הנרחב בו צפויים להשתתף כ-13 אלף חיילים, חטיבות שיריון, משחתות ומטוסי קרב.

התרגיל נערך בבלארוס, בים הבלטי, במערב רוסיה ובמובלעת הרוסית קלינינגרד. בתרגיל יבחנו רוסיה ובעלת בריתה ספינות ומטוסי קרב וטילים בליסטיים. התרגיל יימשך שישה ימים. משרד ההגנה הרוסי מסר כי בתרגיל משתתפים 12,700 חיילים – 5,500 רוסים ו-7,200 בלארוסים. להערכת נאט"ו המספר גבוה בהרבה, וייתכן שיותר ממאה אלף חיילים ישתתפו בתרגיל הענק.

הערכה נוספת במערב היא שהתרגיל, שמתחיל רשמית היום, למעשה כבר החל לפני כמה ימים. בנאט"ו חוששים שמדובר בניסיון של רוסיה לבחון את היכולות שלה להילחם במערב וכי התרגיל ינסה לדמות סכסוך עם המערב. אוקראינה, שיחסיה עם רוסיה התדרדרו בשנים האחרונות, כבר הודיעה כי תעלה את רמת הכוננות, מחשש שהתרגיל משמש כסיפור כיסוי לכדי פלישה אפשרות לתוך שטחי המדינה.

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הזהיר כי תרגילי "זפאד" ("מערב" ברוסית) עלולים להיות ההקדמה לפלישה לאוקראינה. גם ליטא ופולין הביעו חשש מפלישה, ורוסיה דחתה את ההאשמות. לקראת המבצע הרוסי תגברה אוקראינה את הכוחות בגבולותיה וערכה בימים האחרונים תרגיל צבאי גדול עם ארה"ב.

לקראת תרגילי "זפאד" הציבה נאט"ו 4,530 חיילים במדינות שגובלות ברוסיה ובבלארוס: פולין, אסטוניה, לטביה וליטא. כאמצעי זהירות העביר הצבא האמריקני 600 חיילים לאזור והתחייב להגן במידת הצורך על המרחב האווירי של ליטא, לטביה ואסטוניה. בבלארוס מנסים להרגיע את החשש של המערב מהתרגיל הגדול. אולג ווינוב, יועץ במשרד הביטחון הבלארוסי, אמר לקראת התרגיל: "אנחנו לא מאיימים על אף אחד".

המטרה המרכזית של התרגיל, לפי הצהרת המדינות, היא ליצור תיאום בין המטות בצבא באמצעות דימוי של משחקי מלחמה ריאליסטיים. בלארוס תנדב כ-7,200 חיילים בעוד רוסיה תגייס לאירוע כ-5,500 חיילים, כך לפי הודעת משרד הביטחון הרוסי. משחק המלחמה ידמה התקוממות חמושה בבלארוס, בעלת בריתה הקרובה של רוסיה. "טרוריסטים" המגובים בסיוע של מדינה חיצונית ילחמו בכוחות רוסיים שיגויסו במיוחד כדי לדכא את "ההתקוממות".

צפו בתמונות של משרד ההגנה הרוסי מתוך התרגיל:

במקביל, שבדיה פתחה אתמול (רביעי) בתרגיל הצבאי הנרחב ביותר ב-20 השנים האחרונות. 19 אלף חיילים משתתפים בתרגיל "אורורה" שידמה מתקפה ממזרח על האי גוטלנד בים הבלטי שנמצא בשליטתה. כ-1,500 חיילים מארה"ב, צרפת, נורבגיה, וחברות נוספות בברית נאט"ו ישתתפו בתרגיל.

רמטכ"ל הצבא השבדי, מיקאל ביידן, אמר בתדרוך לקראת התרגיל כי "המצב הביטחוני הידרדר לאחרונה. צעדיה של רוסיה, כמו הפלישה לחצי האי קרים והעימותים באוקראינה, משפיעים על מערכת הביטחון בכל אירופה. כך שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי הקרמלין". רוסיה השתמשה בעבר בתרגילים דומים במסווה לפתיחת מבצעים צבאיים בגאורגיה ואוקראינה.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הזהיר כי כוחות "רבים בהרבה" מאלו שעליהם הוכרז רשמית ישתתפו בתרגיל ואמר כי בנאט"ו יצפו בו מקרוב. מלבד כוחות צבא רבים ישתתפו בתרגיל הרוסי גם 70 מטוסים ומסוקים וכן 250 טנקים, עשר ספינות, ארטילריה ומערכות רקטיות. רוסיה דובקת בגרסה הרשמית כדי שלא תצטרך להזמין משקיפים בינלאומיים לתרגיל במסגרת ההסכמים שהיא חתומה עליהם.

בכירים בברית הצבאית הכחישו את הדיווחים כי התרגיל נערך בתגובה לתרגיל הרוסי, אך עם זאת – ארה"ב וצרפת סיפקו לשבדיה מערכות לשיגור טילי קרקע-אוויר נגד מטוסים. ארה"ב תדמה את האויב בתרגיל באמצעות מסוקים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה שמשעמם להם.

נראה שהעולם מחזיק ימים ספורים לפני מלחמת עולם שלישית,
תתפללו, [עם ישראל בן הקב"ה]

מזכיר את סטאלין

יש להם טרור? יש להם חמאס? יש להם אירן? מה הם צריכים את זה..

מה הם צרכים להתאמן??? הם עושים את זה בסוריה כבר 5 שנים!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture