ממשל טראמפ מושבת, הרפובליקנים והדמוקרטים לא הגיעו להסכמות

בעקבות חוסר הסכמות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לתקציב הממשל האמריקני, מושבת החל מאמש ממשל טראמפ ועובדי המדינה הפדרליים הוצאו לחופשה ללא תשלום עד להודעה חדשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשל האמריקני מושבת החל מאמש, לאחר שהצעת חוק התקציב לא עברה בסנאט. רובם המכריע של חברי הסנאט הדמוקרטים סירבו לתמוך בתקציב, אלא אם הממשל יחזור בו מכוונתו לגרש כ-700 אלף מהגרים בלתי חוקיים שהגיעו לארצות הברית בילדותם, אך הרפובליקנים סירבו לכך – והמשא ומתן הקדחתני לא הוביל להסכם לפני הדדליין שנקבע לחצות שעון וושינגטון, ביום השנה הראשון להשבעתו של הנשיא דונלד טראמפ.

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, קבע כי תתקיים הצבעה על החוק ב-22:00 שעון וושינגטון, והמחוקקים הדמוקרטים והרפובליקנים קיימו פגישות בניסיון לבחון אם אחד מהצדדים יואיל לסגת מעמדתו או למצוא פשרה. אך ההצעה לא עברה ותוך כדי ניהול השיחות, שני הצדדים האשימו זה את זה במבוי הסתום. בסנאט ישנם 100 חברים ונדרשים 60 קולות להעברת ההצעה; 50 קולות בלבד גויסו.

בית הנבחרים, הנשלט על ידי הרפובליקנים, אישר אתמול את התקציב הזמני שיממן את פעילות הממשל עד ל-16 בפברואר, אך היה צורך בתמיכתם של לפחות עשרה דמוקרטים כדי להעביר את הצעת החוק גם בסנאט.

טראמפ האשים את הדמוקרטים בכישלון המו"מ שהוביל להשבתת הממשל. "הלילה הם שמו את הפוליטיקה לפני הביטחון הלאומי, משפחות הצבא, ילדים פגיעים, והיכולת של המדינה שלנו לשרת את כל האמריקנים", נמסר בהודעה רשמית מהבית הלבן.

כמו כן נמסר כי נושא ההגירה לא יעלה שוב לדיון עד אשר הממשלה תשוב לפעול: "אנחנו לא ננהל מו"מ את הסטטוס של מהגרים בלתי חוקיים בזמן שהדמוקרטים מחזיקים באזרחינו כבני ערובה על רקע הדרישות הפזיזות שלהם. זו התנהגות של מפסידנים, לא מחוקקים".

בתגובה הפנה מנהיג המיעוט הדמוקרטי צ'אק שומר אצבע מאשימה כלפי הנשיא עצמו. "זה כמעט כאילו ייחלת להשבתה ועכשיו הגענו לשם, והאשמה צריכה ליפול לגמרי על כתפיו של הנשיא טראמפ", אמר.

השבתות עבר של הממשל לא גרמו לנזק רב לכלכלה האמריקנית בטווח הארוך, אך הובילו להוצאתם לחופשה זמנית ללא תשלום של מאות אלפי עובדים פדרליים 'לא חיוניים'. השבתות עלולות גם לגרום לטלטלה בשווקים הפיננסיים.

עובדים 'חיוניים' העוסקים בענייני ביטחון וחירום ימשיכו לעבוד גם תוך כדי ההשבתה, בהם מיליון ו-300 אלף משרתים בצבא, שיידרשו להמשיך בפעילותם אך לא יקבלו תשלום עד לתום ההשבתה.

הבית הלבן הודיע כי המאבטחים בפארקים הלאומיים יעבדו כרגיל וישמרו עליהם פתוחים, דבר שממשלו של הנשיא ברק אובמה שלל במהלך ההשבתה המשמעותית הקודמת בשנת 2013, שבה התקצוב לממשל הופסק ל-16 ימים, וכ-800 אלף עובדי ממשל הוצאו לחופשה זמנית.

ההשבתה הנוכחית מגיעה על רקע ניסיון שנמשך כמה חודשים להגיע להסכמה בקונגרס לגבי גודל התקציב ונושא ההגירה. הממשל הפדרלי פועל על בסיס תקציב שאושר כבר שלוש פעמים באופן זמני מאז תחילת שנת הכספים הנוכחית בחודש אוקטובר 2017.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture