ארה"ב הטילה סנקציות על מקורבי פוטין: תקפו בסייבר מערכות גרעין

"התנהלות רוסיה בזירה העולמית מדאיגה", אמר בכיר בממשל טראמפ לאחר הטלת הסנקציות החדשות של ארה"ב על אישים המקורבים לפוטין ועל חברות מרוסיה, בעקבות מעורבות מוסקבה במתקפות סייבר, שחלקן כוונו גם כלפי מערך הגרעין האמריקני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארצות הברית הטילה היום (חמישי) סנקציות על שורת גופים וגורמים רוסיים בעקבות מתקפות סייבר שיוחסו למוסקבה. בין הנכללים ברשימה שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) וכן איש העסקים יבגני פריגוזין, המכונה "השף של פוטין" ומי שנחשב לאחראי להפעלת "חוות הטרולים" הרוסית שפעלה בתקופת הבחירות לנשיאות בארצות הברית בשנת 2016 והפיצה ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים בנושאים שלגביהם הייתה קיימת מחלוקת חברתית, במטרה לגרום לקיטוב.

לצד פריגוזין, בן 57, נכללו ברשימה גם 18 אזרחים רוסים נוספים. שמותיהם של 12 מהם הופיעו לצדו ברשימת כתבי האישום שהגיש בחודש שעבר התובע המיוחד רוברט מולר החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות, בגין מעורבות בהפצת המידע הכוזב ברשת. החברה שתחתה פעלת "חוות הטרולים" ("הסוכנות למחקרי אינטרנט") נכללה אף היא ברשימת הגופים שפרסם משרד האוצר.

גוף מרכזי נוסף שעליו הוטלו סנקציות הוא המודיעין הצבאי הרוסי (GRU). המרגל לשעבר סרגיי סקריפל שפרשת הרעלתו בשבוע שעבר על אדמת בריטניה הביאה למשבר ביחסים בין שתי המדינות היה חבר בארגון זה. על אף שהסנקציות לא קשורות באופן מוצהר להרעלה, התקרית מוזכרת בהודעת משרד האוצר בוושינגטון שאמר כי היא הוכחה נוספת להתנהגות הפרועה וחסרת האחריות של הקרמלין.

הודעת הממשל האמריקני על הטלת הסנקציות התפרסמה כשעה לאחר שיצאה הודעת גינוי משותפת לצרפת, גרמניה, בריטניה וארצות הברית עצמה נגד רוסיה, בגין התקרית שבה הורעל סקריפל יחד עם בתו בסולסברי. בהודעה הופנתה אצבע מאשימה כלפי מוסקבה בגין אחריות למתקפה הכימית הראשונה על אדמת אירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה.

"השימוש של רוסיה בגז עצבים היא הפרה של אמנת השימוש בנשק כימי ושל החוק הבינלאומי. זה מאיים על כולנו", נכתב בהצהרה שפורסמה מטעמם של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל – ובה הואשמה מוסקבה בהפרת ריבונותה של הממלכה הבריטית.

מנהיגי ארבע המדינות קראו לרוסיה לחשוף את התכנית לפיתוח גז העצבים "נוביצ'וק" שלטענת בריטניה הוא שהביא לפגיעה בסקריפל ובבתו. "החשש שלנו קשור גם למה שנראה כמו תבנית של התנהגות לא אחראית של רוסיה", הוסיפו. "אנחנו קוראים לרוסיה למלא את אחריותה בתור חברת מועצת הביטחון של האו"ם לשמור על השלום ועל הביטחון בעולם". אתמול הודיעה מיי על גירושם של 23 דיפלומטים רוסים מאדמת בריטניה ועל שורת סנקציות כלפי רוסיה.

גורם בכיר בממשל טראמפ אמר שהתנהלות רוסיה מול העולם מטרידה. "הקמפיין האמריקני להובלת שינוי עוד לא הסתיים", אמר והוסיף כי ישויות רוסיות שהסתננו למגזר האנרגיה האמריקני הורחקו. הסנקציות החדשות מופנות לשירותי המודיעין הרוסים ה-FSB ונגד שישה אנשים שפעלו בשירות ה-GRU, סוכנות הביון הרוסית.

יושב ראש בית הנבחרים פול ריאן התייחס להרחבת הסנקציות. "הרחבת הסנקציות היו צריכות להתקיים כבר מזמן", אמר. "אבל אני שמח שהממשל מאמץ את ההמלצות של הקונגרס. אנחנו חייבים לגרום לרוסיה לשלם על מעשיה". לדברי גורם בכיר בממשל טראמפ: "התנהלות רוסיה בזירה העולמית מטרידה". סגן שר החוץ הרוסי הגיב לסנקציות ואמר כי רוסיה מקבלת אותן באדישות: "נגיב להן בהמשך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture