תִפְאֶרֶת בָּנִים: ששת הבנים שהותיר כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל • הצצה מיוחדת לעולמם

בשיאם של ימי ה'שבעה' ועוד טרם הכתרת ה'ממשיך' יצא יעקב מלמד לעקוב מקרוב אחר ששת הבנים שהותיר כ''ק האדמו''ר מסאדיגורה זצוק''ל, הבן ששהה שנתיים יחד עם אביו הרבי בלוס אנג'לס, הבן שמשמש כרבה של החסידות בלונדון, והבן הצעיר שלמד בחברותא עם ראש הישיבה הליטאי • בלעדי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אבל כבד ותחושת יתמות נוראית שוררת עדיין בממלכת בית רוז'ין עם הסתלקותו לשמי מעלה של הוד כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל שהלך לבית עולמו בבית החולים 'תל השומר', זאת לאחר שהתמוטט במעונו בשל יסורים קשים ומרים שסבל בשנתיים האחרונות.

במסע ההלוויה שיצאה ביום שלישי השבוע מבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק ליווהו למנוחות אלפים רבים מבני היהדות החרדית בראשות גדולי האדמורי"ם, ראשי ישיבות ומרביצי תורה, כולם ביכו את לכתו הפתאומית של נצר לממלכת בית רוזי'ן ומנהיג לאלפים שחותמו ישפיע עוד שנים רבות על עולם החסידות כולו.

במהלך ההלוויה הכאובה לא נאמרו הספדים ואף לא מינו את ממשיך דרכו בקודש כנהוג בחצרות האדמורי"ם, ההכרזה הרשמית על 'הממשיך' תינתן בתום ימי ה'שבעה' בעצרת שתיערך בבית המדרש הגדול של החסידות בהשתתפות ששת בני כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל.

בשיאם של ימי ה'שבעה' וקודם ההכרזה על 'הממשיך' יצאנו לעקוב מקרוב אחר הנהגותיהם ודרכם בקודש של ששת בני האדמו"ר זצוק"ל ואנו מגישים הצצה מיוחדת לעולמם הכרוך בתורה ויראת שמים טהורה.


כ"ק האדמו"ר זצוק"ל עם בני המשפחה בחתונה האחרונה.

גדול הבנים של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל הוא הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן שליט"א, הוא רק בשנת השלושים ושמונה לחייו אך מצודתו פרוסה בכל מקום, בנערותו הוא למד בישיבה קטנה של חסידות גור בלונדון, ובישיבה גדולה למד בישיבת 'חיי משה' שם קיבל תורה ויראה מרבותיו.

בהגיעו לפרקו הוא נלקח אחר כבוד כחתן אצל כ"ק האדמו"ר מבוסטון אשר ראה את כוחותיו המיוחדים, בחסידות מספרים כי אביו כ"ק האדמו"ר זצוק"ל חיבבו עד מאוד.

הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף שליט"א ידוע כבעל חסד גדול, כסף רב הוא מפזר לצדקה, אנשים רבים משחרים לפתחו והוא עוזר ומסייע להם ככל יכולתו, מקורביו מספרים כי הוא יושב ולומד שעות רבות במהלך היום כשהוא ספון בחדרו שבמעונו.

גדול הבנים. הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף שליט"א עם אביו זצוק"ל

הבן השני הוא הרה"צ רבי אפרים פישל פרידמן שליט"א בן השלושים ואחד, הוא מתגורר בעיר ליקווד שבארצות הברית. מכריו מספרים כי עבודת התפילה שלו היא משהו מיוחד כשהם נאמרים במתינות ובהשתפכות הנפש.

הרה"צ רבי אפרים פישל שליט"א למד בצעירותו בישיבת גייטסהד שם קיבל תורה ויראה מרבותיו ראשי הישיבה, לאחר מכן עם סיום לימודיו שם הוא עבר ללמוד בישיבת מיר שם היה ידוע כבחור שקדן וחריף במיוחד.

בהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו שתחי' בתו של כ"ק האדמו"ר מרופשיץ שליט"א, השמחה הייתה שמחה גדולה והמונים השתתפו בחתונה הגדולה, לאחר מכן כאמור הוא עבר להתגורר בעיר ליקווד שבארצות הברית שם הוא מוכר היטב כעובד ה'.


תפילות בהשתפכות הנפש. הרה"צ רבי אפרים פישל שליט"א

הבן השלישי של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל הוא הרה"צ רבי אהרן דב בער פרידמן שליט"א בן העשרים ותשע, בימי בחרותו הוא למד בישיבת גייטסהד ולאחר מכן הוא למד ונתעלה בישיבת מיר שם קיבל תורה ויראה מרבותיו ראשי הישיבה שליט"א.

מכריו מימי בחרותו מספרים כי כבר אז הוא היה ניכר באהבת התורה שלו וביראת השמים הטהורה, הוא השקיע ימים ולילות ועסק בעסק התורה באופן מופלא.

לפני כשבע שנים כשכ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל שעד אז שימש כאב"ד קהילת החסידות בלונדון מונה להיות אדמו"ר ולמלא את מקום אביו הוא שלח את בנו הרה"צ רבי אהרן דב בער שליט"א לשמש כאב"ד סאדיגורה בקהילת החסידות בגולדס גרין שבלונדון ולמלא את מקומו, שם כל בני הקהילה נכרכו אחריו בעבותות של אהבה. שמו הולך לפניו ורבים משחרים לפתחו להיוועץ עמו על כל צעד ושעל.

תלמידיו מספרים כי לרה"צ רבי אהרן דב בער שליט"א יש היתר הוראה מכמה מגדולי הרבנים, והוא נחשב לגאון עצום, בכל שאלה הלכתית הוא יידע תמיד לענות ולפסוק, במשך שנותיו הוא עשה שימוש אצל גדולי מורי ההוראה בדורנו.

אב"ד החסידות בלונדון. הרה"צ רבי אהרן דב בער שליט"א

הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל פרידמן שליט"א בן העשרים ושבע הוא בנו הרביעי של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל, בבחרותו הוא למד בישיבות גייטסהד ומיר שם עלה ונתעלה במעלות התורה והיראה כשהוא נהפך לסמל ולדוגמא אצל כל חבריו לספסל הלימודים.

חמיו שליט"א משמש כרב קהילה בליקווד, בשנתיים האחרונות שהה הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל שליט"א בסמוך לאביו הגדול זצוק"ל, ידו לא משה מידו בכל התקופה הקשה הזו והוא שהה עמו במסירות בבית האכסניה בלוס אנג'לס שבארצות הברית.

"מלאך שנשלח משמיים". הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל מאוחרי אביו האדמור זצוק"ל בעת ביקור כ"ק האדמו"ר מסקווירא במעונו בלוס אנג'לס

מקורביו מספרים כי מידת ה'כיבוד אב' שלו היא מן המופלאות, בכל התקופה הזו הוא שהה לצידו של אביו הגדול, הוא סייע ועזר בכל מה שיכל כשלעצמו הוא לא מותיר מאומה. אביו הרבי זצוק"ל העריכו על כך עד למאוד.

בביקור שערך כ"ק האדמו"ר מסקווירא במעונו של הרבי זצוק"ל בלוס אנג'לס לפני מספר חודשים סיפר לו הרבי כי, "בליל פסח היה לי משהו פלאי, יש לי בן שהוא איתי כיד ימיני יום ולילה, קוראים לו 'אליקים געציל', הוא היה ממש כמו מלאך שנשלח משמיים".

שהה בסמוך לאביו. הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל שליט"א

בנו החמישי הוא הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן שליט"א בן העשרים ושלוש, בבחרותו הוא למד בישיבה קטנה של חסידות בעלזא בלונדון ולאחר מכן עלה ונתעלה במעלות התורה והיראה בישיבות גייטסהד ומיר.

בתקופת לימודו בישיבת גייטסהד הוא למד בחברותא עם ראש הישיבה הגאון רבי אברהם גורביץ והוא נחשב לאחד מגדולי תלמידיו, לאחר מכן כשהגיע לישיבת מיר הוא זכה להערצה גדולה אצל ראשי הישיבה והוא למד בחברותא עם ראש הישיבה הגאון רבי אשר אריאלי שליט"א, דבר שנחשב לנדיר וייחודי ביותר.

בהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו, בתו של הגה"ח רבי אשר שטרנבוך שליט"א מאונטוורפן, שמחת החתונה שהתקיימה לפני כשנתיים נחגגה בהשתתפות המונים והפכה לשמחה גדולה בחסידות.

מכריו מספרים כי חוץ מתורה לא מעניין אותו שום דבר, מידי יום הוא יושב ולומד בכולל באנטוורפן כשהוא לא מרים את עיניו מהגמרא, מידותיו הנאצלות מסמלות את ממלכת בית רוז'ין באופן מעורר השראה.

מתמיד מופלג. הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל שליט"א בחתונתו לפני כשנתיים

בנו השישי והצעיר של האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל הוא הבחור החשוב שמעון מנחם נחום פרידמן שליט"א בן התשע עשרה, בנערותו הוא למד בישיבה קטנה 'חכמת שלמה' של חסידות באבוב בבני ברק שם היה אהוב על כל התלמידים.

לאחר מכן הוא עלה לישיבת גייטסהד שם הוא לומד כעת, חבריו לספסל הלימודים מספרים על בחור עם מידות יוצאות דופן של ממלכת בית רוז'ין, שקיעותו בלימוד הפכה לשם דבר בישיבה כולה ואף מחוצה לה.

עם השנים הפך הבחור החשוב שמעון מנחם נחום לאבן שואבת לכל בחורי ישיבתו ולכל מכריו, חבריו לספסל הלימודים מספרים כי ידוע בישיבה שעל כל שאלה או ספק ניתן לפנות אליו והוא בחכמתו הנדירה יודע להשיב לכולם.

צעיר הבנים. הבה"ח שמעון מנחם נחום

יצוין כי בעולם החסידות כולו עוקבים בדריכות לקראת הקראת צוואתו של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל שתתקיים לאחר ימי ה'שבעה' שם אף כתוב מי ימלא את מקומו וימשיך את דרכו בקודש באדמו"רות, אנו כאן ב'חדשות JDN' נעקוב ונעדכן.

צילומים: שוקי לרר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כולם צדיקים, כולם נבונים, כולם חסידים כולם עובדי ה' בשמחה, יראי ה' עובדי אלוקים

יישר כח גדול ומיוחד על הכתבה.

המקום ינחם אותם ואת העדה הקדושה באבל הכבד
יחד עם כל בית ישראל

כמה ספרים חיברו הילדים ? הרבי? למה לא מצוין בכתבה שנקנה ונחכים גם כן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture