לשכת רה"מ: "בקרוב נתניהו יכריז בצ'אד על חידוש היחסים"

בתום פגישה נוספת בין ראש הממשלה לנשיא צ'אד הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו ימריא בקרוב לצ'אד ויכריז עם נשיא צ'אד על חידוש היחסים. השניים דנו באיומים המשותפים, במאבק נגד הטרור ובהגברת שיתוף הפעולה בין המדינות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר שוב עם נשיא צ'אד אידריס דבי, בלשכת רה"מ בירושלים. על הודעת לשכת ראש הממשלה המנהיגים דנו באיומים המשותפים ובמאבק נגד הטרור. כמו כן, דנו בהגברת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות, לוט"ר, הגנת גבולות, טכנולוגיה, אנרגיה סולרית, מים, בריאות ועוד.

בלשכה הוסיפו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בקרוב לצ'אד ויכריז עם נשיא צ'אד על חידוש היחסים". זה הודעה ישראלית רשמית ראשונה כי בקרוב יחלו יחסים רשמיים בין המדינות.

במהלך ראיון לערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS, הצהיר אתמול נשיא צ'אד, אידריס דבי, כי חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל באופן רשמי ייעשו בתוך שבועות אחדים. "הודעתי אמש שנחדש את היחסים הדיפלומטיים בין צ'אד לישראל וזה יקרה בימים או בשבועות הקרובים", אמר דבי. "באנו הפעם עם תוכנית מדויקת, אין לנו קשר עם ישראל מ- 1972 והמטרה הייתה לחדש את הקשר הזה".

אתמול דווח כי ביקורו ההיסטורי של נשיא הרפובליקה האפריקנית צ'אד, אידריס דבי, האם לקיים את הביקור בכל מחיר או רק במידה ונשיא צ'אד יודיע על חידוש יחסים מיידי. על פי הדיווח, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם טען שיש להזמין את נשיא צ'אד לישראל, רק לאחר שיתחייב להודיע על חידוש מיידי של היחסים בין המדינות. מנגד, יועצו של נתניהו לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, טען שיש להזמין את נשיא צ'אד בכל מקרה והסתפק בהצהרת כוונות מצדו על רצונו לחדש את היחסים בטווח הקרוב, מאחר וסבר כי חשיבות הביקור היא בעצם קיומו ובמסר שהוא מעביר למדינות מוסלמיות.

נתניהו ודבי, היום. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בפגישה של השניים לפני יומיים אמר נתניהו "צ'אד היא מדינה חשובה מאוד באפריקה ועבור ישראל, ואני שמח שאנחנו מרחיבים את היקף יחסינו", אמר נתניהו בפתח דבריו, והוסיף: "אנחנו רוצים ראשית להילחם בטרור, לתת לאנשים את מה שמגיע להם – ביטחון, אוכל, מים נקיים, בריאות, כל הדברים ששיתוף הפעולה שלנו יכול להפיק. בשנתייים האחרונות, הייתי שלוש פעמים באפריקה, כעת אני מקווה לבוא למרכז אפריקה – אני נותן כאן רמז גדול".

עוד אמר נתניהו לנשיא צ'אד: "אני מקווה להביא איתי יזמים ישראלים וכל דבר שיכול לשפר את חייהם של אנשי אפריקה. זה משהו שאנחנו מאמינים בו, ישראל חוזרת לאפריקה. אני רוצה לברך אותך על מנהיגותך. שוחחנו לפני כמה דקות על השינוי בעולם הערבי והיחסים שלו עם ישראל. זה בא לידי ביטוי בביקורי האחרון בעומאן ויהיו ביקורים נוספים במדינות ערב בקרוב". עוד אמר נתניהו לדבי: "אני מאמין שאתה סולל את הדרך למנהיגים אפריקנים נוספים".

נשיא צ'אד אידריס דבי אמר במסיבת העיתונאים: "זה ביקור בהחלט היסטורי גם עבור צאד וגם עבור ישראל, וזה יאפשר לפתוח דף חדש ביחסים ביננו", והוסיף: "היחסים בין מדינותנו נותקו בנסיבות היסטוריות, אך הניתוק לא בודד בין מדינותנו באופן מלא. גם אם לא היו מגעים במישור הדיפלומטי הגבוה, היחסים נמשכו. הביקור הנוכחי במדינתכם היפה משקף את הכוונה שלנו לקחת את המגעים שהיו ברקע כל הזמן ולתת להם ביטוי בולט יותר".

דבי הוסיף כי "חידוש היחסים הדיפלומטיים ביננו זה לא דבר שיכול להעלים את הבעיה הפלסטינית. אני עצמי הצהרתי לא פעם באו"ם כי מדינתי מייחלת להליך שלום בין ישראל לפלסטינים ואני בטוח שהשלום צריך לשקף את יוזמת השלום הערבית והסכמים בילטראליים בין שני הצדדים", בהמשך דבריו אמר דבי: "האנושות חוותה דברים נוראיים והדיאלוג הוא בסיס לכל דבר וצריך לשים את המחלוקות בצד ולדבר כדי להביא שלום, יש לנו מאבק משותף בדבר שהוא בגדר רעה חולה והוא הטרור. האנושות פשוט צריכה להחלים מהדבר הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture