צילום: יעקב כהן

הבחירות, התחבורה והסמינרים • צפו: אברהם בצלאל בראיון מיוחד לJDN

שנתיים לאחר שהחל לכהן כחבר מועצה מטעם ש"ס, מונה אברהם בצלאל לתפקיד סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי. בראיון ראשון מאז שנכנס לתפקיד הוא מדבר על היעדים לקדנציה הקרובה, המשקעים שנותרו מהבחירות והיחסים בתוך הסיעה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אברהם בצלאל נכנס רק לפני שנתיים למועצת העיר ירושלים, אחרי שלוש שנים כעוזרו של חבר המועצה וסגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, צביקה כהן. לאחר מערכת הבחירות הנוכחית מונה אברהם לסגן ראש עיר וגם קיבל את התיק הבכיר ביותר מבחינת ש"ס – חינוך חרדי.

הערב, בראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד, הוא מתייחס לשורה של נושאים שעל סדר היום, ומדבר גם על מערכת הבחירות הסוערת והשלכותיה על השנים הקרובות.

"גם אם לא תמכת במישהו מסיום, אנחנו צריכים לנהל את וצריך לעזור לעיר כמה שיותר", מבהיר אברהם, ומשמיע מילים חמות על יו"ר אגו"י בירושלים, יוסי דייטש. "אני חושב שהוא איש מאוד יקר, חבר טוב, איש עשייה מאוד גדול. אני חושב שהוא תרם הרבה, תורם הרבה וגם יתרום הרבה". השאלה המתבקשת היא אם הוא כזה אדם טוב אז למה לא לתמוך בו לראשות העיר. "גם הרב יוסי דייטש הבין במעלה הדרך שהוא לא יכול להיבחר, בהסתכלות שלי הוא היה הקורבן. אנשים מסביבו, לא ננקוט בשמות כרגע, שהוליכו אותו שולל. זה באמת כואב לי".

חבר המועצה משס דוחה את הטענות למתיחות בסיעה הירושלמית, "אין ספק שיש כוחות רעננים, יש לנו שיתוף פעולה מלא בין כולם. צביקה כהן שהוא ממלא מקום ראש העיר, יו"ר הסיעה, מחזיק תיק כספים שמי שיודע לנהל אותו הוא נכון הוא תיק חזק ומאוד רציני והוא בעל הרבה משמעות".

בצלאל, שמכהן כאמור כמחזיק תיק חינוך, מדגיש בראיון כי כל החומרים הקשורים לאפליית הבנות הספרדיות בידיו והוא מטפל בעניין. "הסמינרים שהבנות האלה רוצים להגיע, מחזיקים חמישים בנות בכיתה ומעלה, יש אפילו סמינרים עם 52 בנות בכיתה", הוא מסביר חלק מהסיבה לבעיה.

לדבריו, "אני נפגשתי בימים האחרונים עם ראשי הסמינרים הגדולים, אני בשיחות עם מנהלי הסמינרים מאז כניסתי לתפקיד ואני מקווה שנעשה כל שביכולתינו לשמר את ויותר לחשוב על פתרונות אמיתיים שיוכלו להוריד מאיתנו את העול הכבד הזה שנמצא על כתפנו".

עוד גורם שלדברי בצלאל יוצר את הבעיה זו העבודה שאין סמינרים בטלזסטון ובגבעת זאב. "אני הייתי מאוד מצפה שהמועצות האזוריות יבואו וישבו איתנו וביחד לחשוב על פתרונות…אני הייתי מצפה מהם לבוא ולשבת איתנו ואולי נמצא איזה פתרון".

חבר המועצה החרדי מעביר ביקורת על חלוקת התקציבים בעיר עד כה ומבטיח שזה ישתנה. אין ספק שבעשר שנים האחרונות היתה אפליה גדולה בנושא התקציב בירושלים, אין ספק שקיבלנו משהו, אבל אני חושב שמה שמה שקיבלנו לעומת מה שהיה זה ממש קצת. היו קצת שנות שובע בשנים האחרונות לגבי תקציבי תרבות, כל אחד יודע שירושלים גדלה מאוד בנושא התרבות ופנאי, היו הרבה תקציבים שהועברו לציבור החרדי".

"אבל", הוא מוסיף, "לדעתי זה חלק ממש קטן לעומת מה שמגיע לציבור החרדי ולעומת התקציבים שיש. אני שמתי לעצמי דגל בתקציב לשנה הזאת ודיברתי גם עם ראש העיר בעניין הז: בתקציב שאתה נותן בתכניות חינוכיות לילד בירושלים, כל הילדים צריכים להיות שווים, יהודים, חרדיים וערבים הם מבחינתי אותו דבר".

מצב התחבורה הציבורית בירושלים כידוע לא מהטובים, "זו פשוט קטסטרופה", אומר בצלאל שבעצמו נוסע מעת לעת באוטובוסים. "יש תכנית להכניס עוד חברה בירושלים. אגד לא מצליחים לספק את הסחורה, זה לא שהנסיעה בחינם, כל פעם בתירוץ אחר זה לא מספק, שירות צריך להיות שירות, האזרחים משלמים ומגיע להם שירות נורמלי".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture