נתניהו יחזור לישראל מיד אחרי הפגישה עם טראמפ: "נגיב בעוצמה" • צפו

בעקבות הירי לשרון החליט ראש הממשלה לקצר את ביקורו בוושינגטון ולשוב לישראל לאחר פגישתו עם הנשיא טראמפ: "הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה". גנץ: "שיואיל להתרכז בביטחון ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בעקבות האירועים הבטחוניים החליט ראש הממשלה לקצר את ביקורו בוושינגטון ולשוב לישראל לאחר פגישתו עם הנשיא טראמפ. מלשכת רה"מ נמסר כי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מעודכן לגבי ירי הרקטות ומקיים התייעצויות ביטחוניות טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון. בהיעדרו של נתניהו, ימלאו את מקומו בישיבת הממשלה השר יריב לוין ובכינוס הקבינט המדיני-ביטחוני השר יואב גלנט.

בסרטון שפרסם לפני זמן קצר אמר ראש הממשלה, "לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב".

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שנמצא גם הוא בוושינגטון מסר הבוקר: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית ונתניהו חייב לארוז מייד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה".

עוד הוסיף גנץ כי, "מי שאינו מגיב בתוקפנות וכח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, ומזלזל בהתקפה על תל אביב, מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים".

לפיד בתגובה על הירי הבוקר מרצועת עזה: "באוקטובר האחרון עמדתי מול הבית של מירי תמנו בבאר שבע שנהרס מפגיעת טיל. ונתניהו לא הגיב. אחר כך ירדו 500 טילים ופצמ״רים על ישובי עוטף עזה. ונתניהו לא הגיב. ואז שני טילי פאג׳ר על תל אביב. ונתניהו לא הגיב. אני בעד מדיניות שקולה ואחראית, אבל זו לא מדיניות שקולה. נתניהו פשוט לא מגיב. הוא עסוק מדי בעניינים אחרים ובדרך ישראל איבדה את ההרתעה. אנחנו נדע להחזיר אותה. צה״ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון. בני גנץ, בוגי יעלון וגבי אשכנזי הם האנשים שהפכו אותו לכזה".

יו״ר תל״ם, הרמטכ״ל ושהב״ט לשעבר, משה (בוגי) יעלון, ״כחול לבן״: ״נתניהו איבד את הביטחון. מי שהפך את אזרחי ישראל לבני ערובה של החמאס, מי שנכנע לסחטנות ומשלם פרוטקשן של מיליוני דולרים במזומן לרוצחים, מי שמתעלם מהפרת ריבונות יומיומית, מי שמזלזל כבר שנה בעפיפוני תבערה, מתעלם מבלוני נפץ, משריפת שדות, ממטענים על הגדר, מפצצות מרגמה ורקטות בעוטף עזה , מי שהיה נוח לו להאמין שהירי לגוש דן היה טעות טכנית – שלא יתפלא שאזרחי ישראל חוטפים רקטות ורצים למקלטים גם בשרון. נתניהו נכנע לטרור – הגיע הזמן למנהיגות חזקה, מנוסה ואחראית שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל״.

יו"ר העבודה, אבי גבאי, כעת במושב 'משמרת' בשרון, סמוך לבית שקרס כתוצאה מפגיעת הרקטה הבוקר: "נתניהו אחראי למצב הביטחון הירוד. הוא איבד את ההרתעה וחיזק את החמאס. נתניהו הוא ראש ממשלה של דיבורים ולא של מעשים. ראש ממשלה ושר ביטחון כושל. נתניהו החזיר את הביטחון בעוטף עזה וכעת בישובי מרכז הארץ לתחילת שנות החמישים. הנאומים היפים ומזוודות הכסף שנתניהו מעביר לחמאס לא מספקים ביטחון. הגיע הזמן שנתמודד עם חמאס באומץ ולא בפחדנות של נתניהו. נתניהו יכול להישאר בארצות הברית ולעסוק בהסברה. שישאיר את העשייה והביטחון לאלו שיש להם תכניות מעשיות".

יו"ר כולנו וחבר הקבינט המדיני בטחוני השר משה כחלון בעקבות הירי הבוקר: "מדובר באירוע חמור מאוד שצריך לגבות מחיר כבד ביותר מהצד השני. החמאס אחראי על הירי ואין לאיש ממנהיגיו חסינות. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתיחס אליהם, כולל החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים. האירוע הבוקר הוא תזכורת לכך שיש את האתגרים של החיים עצמם, את בעיות הביטחון השוטף, את הצורך לתת הגנה לכל אזרחי ישראל, את הכלכלה והחברה. אלה החיים עצמם. החיים של כל אחת ואחד מאיתנו״.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "ארגוני הטרור בעזה לא מפרשים נכון את ישראל. אין פה בכלל שאלה של מי חזק יותר – התשובה מאוד ברורה, גם לטרוריסטים. כפי שראש הממשלה אמר: אנחנו נגיב בעוצמה נגד ההתקפה הנפשעת הבוקר. פינוי מפקדות הטרור לא יעזור להם הפעם. אנחנו נרדוף אותם בכל מקום. כפי שאני אומרת כבר במשך שנתיים, אנחנו חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. רק כשמנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה ירגישו שהם נרדפים ונמצאים על הכוונת, הם יתחילו לפרש אותנו אחרת".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, בעקבות הירי מעזה לעבר השרון: "הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות- זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית. אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשיין, ביטול כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הבוקר בטוויטר: "אני קורא לראש הממשלה להמשיך בשליחותו המדינית החשובה בארה"ב ובשום אופן לא לבטל אותה ולשוב ארצה, אלא אם הוא מחליט סוף סוף לכסח לחמאס את הצורה בלי מעצורים. לכנס התייעצות דמה ביטחונית ואז להורות לצה"ל לתקוף כמה דיונות חול (של חמאס!) אפשר גם בשלט רחוק…"

תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ יו״ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין: מדיניות שמכילה בלונים בעלומים ועין הבשור מאפשרת לטרור לירות טילים לתל אביב ולשרון. נוסחת המידתיות חייבת להיפסק ואנו נעשה הכל כדי לשנות אותה. אני מחזק את ראש הממשלה ואת מערכת הבטחון וסמוך ובטוח שכאשר אשב לצידו מימין – התגובה תתעצם. אין מקום למידתיות".

הימין החדש בתגובה לירי הרקטה לשרון הבוקר: ״ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום – כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל. נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו – וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס".

ח"כ עודד פורר, ישראל ביתנו על הירי לכיוון השרון הבוקר: "‏500 רקטות על הדרום – בנט, שקד ונתניהו נכנעים ומזרימים מיליוני דולרים לחמאס. אמרנו שמי שבורח מהטרור, הטרור ירדוף אחריו והירי ההתפרעויות על הגדר המשיכו – והזרמת הדולרים לא פסקה. ירי על ת"א וזרם הדולרים ממשיך. הבוקר קמים לעוד רקטה לכיוון מרכז הארץ. בטרור נלחמים, לא משלמים פרוטקשיין".

ח"כ מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין וחבר ועדת החוץ והביטחון: "לא חקירות, לא צוללות, ואפילו לא תכנית המאה של טראמפ. למי ששכח, מערכת הבחירות הזו החלה בגלל עזה. כל עוד ננסה להתעלם משגרת הבלונים, ההתפרעויות והמרגמות בעוטף, כך נמצא אותם רודפים אותנו והופכים את כל ישראל לעוטף עזה. רגע לפני שהשמאל מוציא לדרך התנתקות נוספת, כדאי לבחון היטב את תוצאות ההתנתקות הקודמת".

משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות, בתגובה לירי מעזה אל עבר השרון: "כל הצמרת המדינית-בטחונית: נתניהו, יעלון וגנץ, שהובילה את צה"ל לתבוסה המפוארת בצוק איתן, ולשיתוק נוכח 500 טילים שנורו על באר שבע והדרום, כל הצמרת הזו, המתגוששת עכשיו על הנהגת המדינה – אחראית לכך שילדי השרון הפכו לבני הערובה של עזה״.

חברת ועדת החוץ והביטחון, ח״כ איילת נחמיאס ורבין, מסרה בעקבות הירי הלילה מעזה כי: "צריך להפסיק להכיל; חמאס ממשיך לקבוע עבורנו את גובה הלהבות. ברור ש אין מדיניות לקבינט, ותקיפת המטרות בעזה היא רק כתגובה. תושבי העוטף סובלים מירי וטרור יומיומי שנה שלמה, ומתחילת הדרך טענתי שהשריפות והפיצוצים הם פגיעה בבטחון ממש ולא רק בתחושת הבטחון. כדי שלא יהיו משפחות נוספות שעולמן קורס עליהן באישון ליל, משהו חייב להשתנות במדיניות. עם כל הכבוד לקמפיין הבחירות וגם עם הרצון הטבעי הבסיסי להימנע מסבב".

תא״ל במיל. גל הירש, יו״ר מפלגת מגן, בתגובה לירי על השרון: "תושבי הדרום סובלים מרקטות כבר שנים וחיים במקלטים. בלוני נפץ הפכו לדבר שבשגרה, כעת ממשיכה ההסלמה וירי הרקטות הנעשה ״בטעות״ חודר לאזורים נוספים בארץ. בתוך כך המפלגות הגדולות עסוקות בהשמצות ובצוללות במקום לדאוג למה שחשוב באמת. הגיע הזמן לשים סוף לספינים ולהתעסק בדברים המהותיים המטרידים את הציבור, ובעיקר לדאוג לבטחונם".

יו"ר יחד אלי ישי בתגובה לירי הטילים לעבר השרון: "כשבתגובה לירי טילים על תל אביב, צה״ל תוקף מטרות ריקות בעזה, מה הפלא ששבוע לאחר מכן אנחנו חוטפים טילים באזור השרון?! הקבינט הבטחוני חייב לשנות דיסקט. לעצור מיידית את המדיניות הסלחנית והפחדנית. לעצור את מזוודות הכסף לחמאס ובתגובה להכות בארגוני הטרור מכת מוות ללא רחם. אדוני רה״מ ושר הבטחון, אני משוכנע שהנאום באייפא״ק חשוב מאד, אך הבטחון של אזרחי ישראל חשוב אפילו יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחרי ה'ברק'
אחרי ה'טעות'
הגיע הזמן ל'הצהיר' על 'התקפה נפשעת' (- איזה דרמה !!!)
ו'הבטחה' להגיב ב'עוצמה'

במילים אחרות אנחנו כבר יודעים את החדשות של מחר
נתניהו 'כינס' את הקבינט בבור בתל אביב
'הוחלט' 'להצהיר' להגיב 'בעוצמה'
צה"ל תקף מוצבים נטושים של חמאס
(מוצב חמאס = קרחת קטנה ביער סבוך עצים – עיינו בתמונות השיגורים של חמאס)
'הצהרה' של ראש הממשלה ה'אמיץ' : החמאס מבין טוב מאד שאנחנו 'נחושים'
להתראות בסבב הבא
ואגב – גנץ.שמאל.חלש. אה גם פושט רגל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture