ח"כ פינדרוס בראיון ל-JDN: "לא נצביע בעד בחירות בי"ז אלול" • צפו

ח"כ הכנסת יצחק פינדרוס בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' • על המשבר בהרכבת הממשלה: "אם ליברמן לא ירד מהעץ נלך לבחירות. זה משהו בין ליברמן לנתניהו" • על הגיוס: "מסכימים לחוק שאומר שבחורי ישיבות לא יגויסו ויכולו להמשיך ללמוד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הוא אמנם ח"כ טרי שרק היום נשא את נאום הבכורה שלו, (אולי גם את הנאום האחרון?), אבל מגיע עם רזומה עשיר מביתר עילית וירושלים, ולמרות שהוא לא חבר בצוות המשא ומתן, הוא ידוע כמקושר לחלונות הגבוהים ומעודכן בנעשה במגעים החשאיים, מה שגורם לנו לפתוח את הראיון ולעסוק בעיקר במשבר בהרכבת הקואליציה שעשוי להוביל לבחירות. אבל מצאנו גם זמן לעסוק במה שחשוב באמת, כמו הכאת הנער המיוחד בירושלים על ידי שוטרים. ח"כ יצחק יצחק פינדרוס בראיון ל'חדשות JDN'.

"אם איווט ליברמן לא ירד מהעץ הגבוה שעליו הוא טיפס, אז אין ברירה אחרת אלא ללכת לבחירות, אלא אם הוא ימצא את הסולם, החבל, המסוק, לרדת מהעץ", פותח פינדרוס את הראיון. לדבריו, "אין שום הבנה או הסבר הגיוני לעליה של ליברמן על העץ הגבוה הזה, אני לא יכול לומר שיש לנו משהו שמסביר את העניין הזה, הוא לא מצליח להסביר את זה, בסופו של דבר, כפי שהוא עלה על העץ, הוא יצטרך לרדת מהעץ. או שהולכים לבחירות".

לשיטתו המשבר כלל לא קשור באמת לחוק הגיוס והוא משמש רק כתירוץ של ליברמן לנהל סכסוך מול נתניהו, "הייתה הסכמה עם ליברמן במשך כמה חודשים על החוק ומשום מה הוא חזר בו, לכן אמרתי שוב, אני מעריך שהסיבה לכל הוויכוח הזה לא קשור ליהדות התורה ולא לשס ולא לדתיים, כנראה זה משהו בין ליברמן לנתניהו, משהו נסתר שאנחנו לא יודעים. בסופו של דבר, ליברמן יצטרך לקבל החלטה אם הוא רוצה ממשלה אן רוצה ללכת לבחירות".

פינדרוס מבהיר מה הם גבולות הגזרה עליהם תסכים יהדות התורה להתפשר בנושא הגיוס, "יהדות התורה מסכימה לחוק שאומר שבחורי ישיבות לא יגויסו ויכולו להמשיך לשבת וללמוד, הנוסח לא משנה, הצורה לא משנה, זה צריך להיות תכליתו של החוק, זה צריך להיות מהותו של החוק, כל דבר שנמצא במסגרת הזאת מקובלת עלינו". לדבריו, "אין כזה נושא, אין דבר כזה, אין חוק שאין לו רגולציה שבודקת ועושה ומטפלת ומעלה תקנות, חוק לא מחוקק בצורה כזאת. ליברמן יודע את זה, אני לא מחדש לו חידושים, אולי אני מחדש לכמה מהצופים, אבל לליברמן אני בטח לא מחדש, לכן זה סיפורי אליבבה, יש פה משהו אחר נסתר והדיון הזה לא רלוונטי".

עוד הוא תוקף את ליברמן, "אזרחי ישראל מאוכזבים ממנו, הוא מתנהל בצורה מאוד מוזרה, מאוד לא ברורה, מאוד לא מובנת, זה שהוא גורר את מדינת ישראל לבחירות מיד אחרי בחירות שהיו כשברור לכולם שהתוצאה לא תהיה שונה במהותה, אולי לרעתו אבל בטח לא לטובתו, גם אם הוא יגדיל את המנדטים שלו, בסופו של דבר גוש הימין יהיה לו יותר מנדטים והוא לא יהיה לשון מאוזניים, זה המשמעות של בחירות עכשיו, לכן ההתנהלות שלו היא מוזרה".

הוא מבהיר כי יתמוך בהצעת חוק פיזור הכנסת רק בתנאי שהבחירות יתקיימו בתאריך מוסכם על החרדים, "אם זה יהיה בתאריך שמוסכם על יהדות התורה, בהחלט נצביע בעד. התאריך האחרון שאנחנו מסכימים לדון עליו זה ג' אלול, אם לא אז אחרי החגים, התאריך של י"ז אלול לא מקובל כרגע על הסיעות החרדיות". הוא מסביר כי, "ג' אלול זה באופן יחסי תחילת הזמן, היינו רוצים שזה יהיה בכ"ו אב, אבל במסגרת הזאת היינו מוכנים להתפשר על ג' אלול, אבל לא מעבר לזה".

כלומר, אם מחר מגיע להצבעה במליאת הכנסת חוק פיזור הכנסת ובחירות בי"ז אלול, אתם מצביעים נגד?

"נכון להרגע אין לנו אישור להצביע בעד חוק כזה"

לגבי יתר הדברים במשא ומתן הקואליציוני הוא אומר כי, "יש דברים שהם עדיין במשא ומתן, אבל המשא ומתן נעצר בדיוק בשלב הזה, ברור שיש חלקים שיצטרכו להשלים. גם בנושא הדיור, גם בנושא הגיור, גם בנושא שבת, גם בנושא תפקידים, כל הנושאים האלה יעלו, אבל כרגע הם לא רלוונטיים".

לסיום הוא מתייחס להכאת הנער בירושלים "אני חושב שזה באמת מזעזע, דבר שלא מתקבל על הדעת, זה מראה על יד קלה כשמגיעים שוטרים, אין ספק שגם אנחנו דורשים, כל חברי הכנסת, טיפול פנימי של המשטרה בדבר הזה, לטפל בזה במלוא חומרת הדין, זה דבר שלא יכול להישנות, אני חושב שהוא סימפטום לקצת יותר אורך רוח שנדרש משוטרים, בטח לילדים מיוחדים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המראיין היקר צריך לשמור לא לשאול דברים אשר יכולים לגרום הרס וחורבן ליהדות כולה

הייתי שואל אותו אם יש לו משהו נגד חסידים

שכשאומרים אמת הם מסמיקים ………..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture