Hadas Parush/Flash90

ליברמן: "נתניהו עוסק במשחק האשמות ומוביל אותנו לבחירות מוקדמות"

יו"ר ישראל ביתנו סבור כי, "אין שום אלטרנטיבה למתווה של ישראל ביתנו. קרי מצד אחד נתניהו יהיה הראשון ברוטציה ומצד שני אין בלוק". ליברמן טען כי הליכוד מסית נגדו, "שמעתי שם הרבה הסתה - אני חושב שבליכוד צריכים להסיק את המסקנות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


ליברמן מתייחס לפגישת המו"מ שנערכה עם גנץ. צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס היום בפתח ישיבת הסיעה למגעים הקואליציוניים שנמצאים במבוי סתום: "אני לא רואה שום אלטרנטיבה למתווה של ישראל ביתנו. קרי מצד אחד נתניהו יהיה הראשון ברוטציה ומצד שני אין בלוק. זה מה שהוצע בכתב זה מה שפרסמנו במוצאי יום הכיפורים".

לדבריו, "אי אפשר להחזיק במקל משני הקצוות גם לבקש להיכנס עם כל הבלוק וגם להיות ראשון וכמו שאמרתי פרסמנו את זה במוצאי יום הכיפורים, זה המתווה שלנו ואני חושב שזה הדבר ההגיוני ביותר לצערי כל מה שאני רואה, נתניהו עוסק במשחק האשמות, מדבר על ממשלת אחדות ומוביל אותנו לבחירות מוקדמות".

"וצריך לקוות שאנחנו, למרות הכל, בסופו של דבר נגיע לאותה הממשלה – ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה, כי ההחלטות שנמצאות על הפרק הן החלטות קשות שום ממשלה צרה לא תוכל לקבל את אותן החלטות קריטיות, לא בתחום הביטחון ולא בתחום הכלכלה. ולדרדר מדינה לעוד חצי שנה של שיתוק זה דבר בלתי אחראי".

ליברמן טען כי הליכוד מסית נגדו, "הייתי רוצה להתייחס לכל מה שקורה ברשתות החברתיות וכל ההאשמות והשמצות מטעם הדיירים ברחוב בלפור נגדינו וכל המקורבים. אני באמת תוהה עד כמה אפשר לרדת ולהגזים. ממה שראיתי בכל הרשתות החברתיות בתקופה האחרונה אלו האשמות על "ההתנהלות המשונה של ליברמן ועל השיקולים זרים". אני חושב שכל מי שעוקב אחרי הזירה הפוליטית וצמוד לעובדות, רואה שהתנהלות שלנו היא הממלכתית, האחראית והשקולה ביותר".

"אני אתן דוגמה", הוסיף ליברמן, "הוצע על ידי כחול לבן להעביר חוק, המונע מחבר כנסת להציג מועמדות לראשות ממשלה, במידה ויש כתב אישום. ועם כל ההסבר "שההתנהלות של ליברמן מונעת מנקמנות אישית" הכל זה ונדטה, הכל זה סגירת חשבונות. אז מה הדרך הנוחה לאותה הצעה ומהרצון לתמוך באותה הצעת חוק שמישהו אחר מעלה את זה. הבהרנו באופן חד וברור שאנחנו נתנגד לכל חקיקה שנויה במחלוקת בתקופת המעבר. בתקופת המעבר חייבים לתמוך במקרה קיצוני בחקיקה הנחוצה ביותר שיש סביבה קונצנזוס רחב".

"דבר שני, וזה גם לא סוד – הוצע לנו בתחילת הדרך להחליף את יושב ראש הכנסת ואמרנו אותו דבר – בתקופת המעבר, בתקופת ביניים, יש יושב בראש כנסת זמני ואת יושב ראש הכנסת הקבוע, צריך לבחור אך ורק אחרי שתוקם קואליציה חדשה. גם במתווה שאנחנו הצענו במוצאי יום הכיפורים – מתווה ברור להקמת ממשלת אחדות, ממשלה לאומית רחבה, הסעיף השני מדבר על מתווה הנשיא. קרי, נתניהו הוא ראשון באותה סוגיית רוטציה".

"גם בנושאים אחרים אני חושב שהתנהגנו בצורה מאוד מאוד ממלכתית וכל האשמות שאנחנו מתנהלים בגלל "נקמנות של ליברמן", אני חושב אין לזה שום יסוד ולהפך. גם פנינו לליכוד בצורה רשמית בכתב וביקשנו לפתוח במשא ומתן קואליציוני. לא זכינו לשום תשובה אלא להתעלמות מוחלטת. אז לכן אני רוצה לשאול, וכל אחד יכול להסיק מסקנה – מי באמת מתנהג בצורה משונה ומתוך שיקולים זרים?"

"שמעתי שם הרבה הסתה גם בנושא שיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת ועם הערבים, ואני חושב שהעובדות ברורות. ואני מדבר רק על עובדות ולא על הפרשנות. מבחינת העובדות ראינו שני מאמרים של נתן אשל שמסביר עד כמה נחוץ שיתוף פעולה בין הליכוד למפלגות ערביות. שמענו חבר כנסת לשעבר, חאג' יחיא, מסביר ברדיו בשידור חי עד כמה הם נהנו לשתף פעולה עם הליכוד, במיוחד עם מיקי זוהר ונתן אשל".

"אתמול שמעתי ברדיו, אצל כתב החצר הראשי, מר ברדוגו, ראיון עם מנסור עבאס, יו"ר רע"ם, והוא אומר בשידור חי: היום נתניהו משתמש בנו, לפעמים כגורם להפחדה והישגים אלקטורליים, אבל ברגע שהוא זקוק לקול ערבי הוא פונה אלינו. כלומר גם פה יש עובדות שהן ברורות ולא פרשנות מטעם ישראל ביתנו אלה מהח"כים הערבים וגם ממאמריו של נתן אשל. אז לכן אני חושב שבליכוד צריכים להסיק את המסקנות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד פעם עיני הבצל הזה.
ליברמן תחזור לרוסיה .
תעשה לנו טובה.
גם הנשיא ריבלין אמר "שהיה צריך לחסל אותך שהייתה קטן".
אבל עכשיו אתה ח… גדול.
שוב תחזור לרוסיה הרסתה מספיק לעם ישראל את החיים.

הדוב הרוסי לא ישן שנת חורף . הגנרל "" מלא מרץ של שנאה . הזגזגן פעם ימין ופעם שמאל . פעם תומך בחרדים ופעם שונא אותם . פשוט ייצור מהעולם החיצון .

השמן הזגזגן יש שפתיים של קוף

שקשוקה זה הסוד

הגיע הזמן שתארוז ותחזור מאיפה שבאת הרסת את המדינה אתה היחד שגרם לכל הבלגן הזה אתה נושא בכל האחריות תשחרר אותנו כבר שקרן נוכל דו פרצופי זה מה שאתה

עד כמה שאני שונא את ליברמן, אין ספק שהוא צודק , ביבי מגיע עם רשימת דרישות ולא מוכן להתפשר ( כחול לבן התפשרו או הגוש או ראשון ברוטציה) על כלום גם בגלל התיקים המשפטיים וגם סתם כי הוא עף על עצמו ועדיין לא מאמין שהוא כשל…..
ואחרי זה מאשים את כולם…

זגזגן מסית צבוע שקרן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture