צילום: דוברות הכנסת - איציק הררי

אבוטבול בנאום בכורה: "יאיר לפיד ואביגדור ליברמן – תינוקות שנישבו" • צפו

הח"כ הטרי מש"ס פרס בנאום הבכורה בכנסת את משנית חייו וקרא לאחדות בעם ישראל: "עלינו לקבל בהבנה את זה שדעותיהם של בני אדם שונים זו מזו". וגם: ההישגים בבית שמש, היעדים בכנסת, מי רצה שיהיה שופט ומתי 'קיפל' את נשיא המדינה • צפו בנאום

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ משה אבוטבול מש"ס נשא היום בכנסת את נאום הבכורה שלו: "נולדתי בעיר באר שבע להורי היקרים אליהו ז"ל ולאמי היקרה וורדה שתחי'", פתח. "אבי היקר ז"ל היה עובד שנים רבות בעיריית באר שבע, ותמיד רצה לכשאגדל שאהיה שופט. לא מילאתי את משאלת ליבו זו, הלכתי לאפיקים אחרים – תורניים ולשדה החינוך, אך אבא יקר שלי, אני נואם כעת בבית המחוקקים של מדינת ישראל, מכאן אשתדל לפעול יחד עם חבריי לחוקק חוקים טובים ומתוקנים למען החברה בישראל, חוקים של שוויון וצדק בין כל חלקי העם, חוקים שיתנו לשופטים בישראל ארגז כלים לעשיית משפט וצדק בעם".

הח"כ הטרי התייחס לפלונטר הפולטי ואמר כי "חבריי היקרים, אנו נמצאים כיום במדינה, בתקופה כלל לא פשוטה. השסע בחברה הישראלית גואה וכמאמר חז"ל במסכת סוטה דף מט "והאמת נעדרת", ויש שפירשו – האמת נעשית עדרים עדרים, כל קבוצה נהפכת לעדר של דעות וכל מגזר נאבק על דעותיו ועמדותיו הנראות לו כהכי צודקות. מצב זה אינו חדש ליהדות הצרופה. חז"ל כבר גילו לנו במסכת ברכות דף נח' ש"כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהן שונות". וידע היטב לחדד זאת הרבי מקוצק בהסבר נפלא – שכשם שפרצופיהם של זה שונים אחד מרעהו, ואנו מקבלים זאת בהבנה, כך עלינו לקבל בהבנה את זה שדעותיהם של בני אדם שונים זו מזו".

בדבריו גם הזכיר את מקימה של תנועת שס, "נמצאים אנו בשבוע בו מציינים ברחבי העולם ובעיקר בעולם התורני את יום השנה השישי לפטירתו של מנהיגה הרוחני של תנועתנו תנועת ש"ס, אביר הרועים מרן מלכא הגאון הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל. כאן המקום להזכיר את מפעליו כדמות נערצת שאף זכתה בפרס ישראל ובפרס מוסד הרב קוק. בהלווייתו השתתפו כמיליון איש, הלוויה הגדולה ביותר מאז הקמת המדינה".

"מרן, בין יתר מפעליו הרוחניים והפסיקה האדירה שלו בכל חלקי התורה, פעל רבות גם בהקמת רשת חינוך תורנית שכיום גם נושאת את שמו "בני יוסף", שמטרתה לקרב ולהביא עוד ועוד תלמידים נוספים לשתות מן הבאר, באר מים חיים, מן המעיין המפכה בגלים של תורה ומעשים טובים. כמו גם במפעלו "אל המעיין" מתקיימים אלפי שיעורי תורה בכל רחבי הארץ".

"שיעורים שנועדו לקרב ולחזק את המורשת היהודית, ואת השבת העטרה ליושנה עטרת יהדות ספרד, שמתוכה צמחו גדולי עולם כהרמב"ם רבי משה בן מימון, ורבי יוסף קארו מחבר השולחן ערוך, הבן איש חי, ועוד מאות גדולי תורה, וכן מגדולי דורנו אנו. מטרתו של מרן בקירוב זה הייתה להסיר את המחיצות ואת המחלוקות ולהיות יחד סביב דבר המלכד שהם – יהדות, תורה, ומעשים טובים. על דרכו זו, שומה עלינו יחד, לשאוף ולחוקק חוק מורשת מרן שתביא את דרכיו הנפלאים לידיעת הדורות הבאים".

הח"כ הטרי במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"עלינו להפנים ולדעת שאחרי הכל , אנו במדינת ישראל מדינה יהודית, וחייבים אנו לשמור היטב על המרקם והצביון היהודי שלנו כי זה מה שגם מבדיל אותנו מעמים אחרים ומארצות אחרות. זכורני שלפני למעלה מ-20 שנה קיימתי ויכוח מר ונוקב עם נשיא המדינה דאז המנוח עזר ויצמן ז"ל במהלך כנס במוזיאון ישראל שכותרתו הייתה "מדינת ישראל, מדינה יהודית או מדינת היהודים". הנשיא אמר אמירה מאוד מקוממת ומחיתי בחוזקה. ייאמר לשבחו, שידע הוא מיד למחרת, להתנצל בכלי התקשורת".

"לא ניתן לחמוק מהמוטיבים התורניים של המדינה,של שבת המלכה, של מוסד הנישואים, הכשרות, והמרחב הציבורי המשותף, כמו גם חיזוק עולם התורה והמצוות, אם רוצים אנו להמשיך ולדבוק בכך שארצנו תהיה שייכת לעם היהודי, כפי שרש"י בתחילת פרשת השבוע שקראנו מביא את הסברו מדוע הקב"ה התחיל לספר על מעשי הבריאה ולא החל בעצם בהוראת מצוות התורה וקיומם? זאת כדי ללמד לכל העולם כולו שהארץ נבראה ע"י בורא עולם וברצונו נטלה מאחרים ונתנה לנו לעם ישראל".

בדבריו פנה ללפיד וליברמן, "כולנו שמענו את דבריו של מר"ן ראש הישיבה הגאון הגדול חכם שלום כהן שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, שבקול כואב ומשתנק אמר ברור, שהוא ככהן בעת נשיאת כפיים כל בוקר, מברך ומתפלל על כל עמו ישראל באהבה. כן כן, גם על מר יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, והביא בדבריו את דברי הפוסק הגדול מרן החזון איש זצ"ל שהמשיל את אותם אלו, שלא למדו ושנו בדרך התורה "לתינוקות שנישבו" שקשה לבוא אליהם בטענות על דרכם ועלינו לקרבם".

"חשוב לחבר את כולם לעשייה הברוכה. גם אני בהיותי כראש עיר בעירנו בית שמש במשך עשור, פעלתי לקואליציה רחבה של 16 מתוך 19 חברים לחיבור וחיזוק העיר בעשיה גדולה ומגוונת".

אבוטבול עם יו"ר שס דרעי. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

לקרת סיום בחר אבוטבול בשורת תודות: "בסיום דברי אני רוצה גם להודות להורי היקרים שגידלוני, לאבי ע"ה ולאמי היקרה שתחי', לאחיי ואחיותיי וכל משפחתי. תודה מיוחדת לרעייתי היקרה אסתר תחי', שבמשך למעלה מ3 עשורים עומדת לצדי, בגידול ילדינו, מתוך מסירות נפש עד אין קץ. לבניי ובנותיי לנכדיי ונכדותיי אשר מן הסתם סולחים לי כי נשאבתי בשנית לעבודה הציבורית על חשבון חיי הבית והמשפחה".

"אני מבקש להודות כאן גם למוסדות החינוך היקרים בהם למדתי בצעירותי, בית הילדים ציון בלומנטל בירושלים ולמי שעמד בראשו הרב אליעזר רקובסקי זצ"ל ולכל המורים בביה"ס בני ציון. כמו גם לישיבת איתרי בה למדתי ולראשי הישיבות הרבנים הגאונים הרב רפאל וכסלבוים והרב מרדכי אליפנט זכר צדיקים לברכה".

"תודה מיוחדת לתנועת ש"ס היקרה ולמועצת חכמי התורה הרבנים הגאונים שליט"א ובראשם מר"ן ראש הישיבה הגאון הרב שלום הכהן.
תודה מיוחדת למי שלמעלה מ30 שנה מדריך אותי בעשיה הציבורית, סמל ודוגמא לקירוב לבבות הרה"ג ראובן אלבז שליט"א, ראש ישיבת אור החיים בירושלים, וכן לרבני העיר בית שמש ובראשם לרב העיר הגאון הרב שמעון ביטון שליט"א".

"תודה מיוחדת וענקית למחולל המהפכה החברתית והספרדית, ידידי ואהובי במשך עשרות שנים, כבוד השר היקר הרב אריה דרעי אשר משמש לנו כנציגי ציבור סמל ודוגמא לחיקוי בעשיה הציבורית, בחריצות ללא הפסקה, במתן מענה ומהיר לכל אזרח, מתוך כבוד וענווה, ובעיקר דבקות במטרה והשקעה בכל אזרח במדינה הן ברוחניות והן בגשמיות כאן המקום להודות לו על הכל וגם על קידומי בזירה הארצית בעת הזו".

כראש העיר, עם ראשי המדינה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"אני רוצה לסיים את דברי ולהודות לאחיי ורעיי תושבי עירי בית שמש היקרים והאהובים לי מאוד מאוד, וכן להנהגה המקומית כיום בעיריית בית שמש. שירתי אתכם במשך חצי יובל שנים בתפקידים שונים, הן כחבר מועצה הן כסגן ראש העיר, כמ"מ ראש עיר, ממונה על הבניה וההנדסה, ובעשור האחרון גם כראש העיר בית שמש. פעלתי במגוון תפקידים במסדרונות העיריה ומול משרדי הממשלה, בתקופה נפלאה זו למדתי לאהוב כל תושב וכל עובד בעירייה ולדעת את ערכו של הפרט כמו הכלל, הייתם ונשארתם לי כאחים. הרשו לי לחבק אתכם מכאן, ולהודות לכם על שנים נפלאות בעשיה משותפת".

בדבריו לתושבי העיר גם קבע יעד, "אני מקווה בעז"ה, כי מתוך הבית הזה של כנסת ישראל, אסייע, אתמוך ואעזור לכל צרכי עירנו היקרה בית שמש, ולהגשים את חלומי הגדול בבניית והקמת מרכז רפואי בית חולים ובית החלמה לעיר הגדולה בית שמש המונה כיום כ-130000 אלף תושבים ועתידה לצמוח לרבע מיליון איש בעשור הקרוב. בעירנו יש כ-5000 לידות בשנה וכ-500 רופאים ואחיות. בתקופת כהונתי שריינתי 120 דונם לצורך הקמת המרכז הרפואי. הגיע הזמן שכולנו יחד נפעל לנושא חשוב זה. אני אעשה את הכל להביא את החלום הזה להגשמה וכבר אמר אדם חכם "החלומות של האתמול הם המציאות של המחר".

בדבריו גם מנה את השיגו, "אני שמח שהותרתי חותמות טובים בעיר, בבניית העיר בכ-30,000 יחידות דיור בשלבים שונים כמו גם בבנייתם של כ-500 כיתות לימוד, גני משחקים, כבישים רבים ככביש 38 כביש 10, הקמת בית הבנים ומועדוני נוער ומועדון לעולים "מבצע משה" לבני הקהילה האתיופית בעיר, מעונות יום, מקוואות, בתי כנסת, טיפות חלב ומבני ציבור רבים. התודה והברכה לכל משרדי הממשלה שפעלו איתי יחד עם חבריי לקואליציה בעיר בהישגים הללו".

ובכך סיים: "אשמח לסייע ולפעול בעז"ה ובעזרת חבריי היקרים מסיעת ש"ס ומכל סיעות הבית במשכן הכנסת, בכל התחומים אותם אהבתי – חינוך, רווחה , קליטה, ודיור, ואשמח לחלוק את ידיעותיי וניסיוני המצטבר, לוועדות הכנסת ולערי ישראל והכל מתוך אהבה ואחווה שלום ורעות אמן. תודה רבה לכם על ההקשבה ובעז"ה נפגש בעשיה היומיומית הברוכה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המון הצלחה

חזק ביותר

עושים להכעיס..
נכון להיום הם כבר לא תינוקות אולי ההתנהגות שלהם תינוקית.

הוא יעשה חיל בשס כמו שעשה בבית שמש. אדם נחוש וחזק שטוב שנכנס לכנסת.

מר אבוטבול לא פתחת את הפה שלך במהלך הבחירות ? מה קרה מה מנצנץ לך בעיניים .. הרי גדולי ישראל קראו להם עמלקים רשעים שונאי ה' . אתם מבלבלים את העם . אתה פשוט לא יציב .. אוליי אתה מתכוון שהם רשעים שנשבו ברישועתם הנלוזה

לפיד וליברמן אינח מזרע ישראל
נשמותיהם של גויים רשעים ואכזרים משונאי עמנו
הם מומרים להכעיס ולתאבון יחדיו
אבוטבול אתה תמים לא חל עליהם דין תינוקות שנשבו אלא דין של הגרועים ביותר
בורא העולם יכלה את הקוצים שבכרם
הם השטן וזוג' בהתגלמותם

רק אצלנו החרדים ממנים אדם שנכשל בהנהגת העיר להיות חבר כנסת.
הוא כנראה אדם טוב אבל בשביל תפריד ציבורי כנראה שצריך עוד כישורים.

איך הציבור החילוני והח"כים החילונים מקבלים את זה?
הם לא מבינים בכלל מה זה "תינוקות שנשבו" הם רק יודעים שהח"כים החרדים ממשיכים במסורת שלהם להכניס שיעורי תלמוד ומושגים מוזרים בתוך הנאומים שהם גם בלי זה מאוד משעממים ולכן הם מסתכלים על הציבור החרדי כציבור טיפש ונבער וגם מנותק מתגובות הציבור אז שילכו ויפתחו קצת את העינים וילמדו ליבה ויתחילו לדבר כמו בני אדם

כל מה שאמר החזוא זה על אלו שלא בראש המסיתים ,
אבל על העומדים בראש , אמר כמדומני החזוא שהם "עמלק"…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture