צילום: זק''א תל אביב

"היה אב ממש לכל תלמידיו": הלוויה קורעת לב לראש הישיבה הצעיר • צפו

במסע ההלוויה המרטיט שיצא מביתו בבני ברק נעמדו ארבעה עשר ילדיו ובני משפחתו ואמרו את נוסח הקדיש כשזעקות שבר נוראיות נשמעות בהילקח מעמם אביהם עטרת ראשם. מסע ההלוויה הכאובה המשיך לבית החיים פוניבז' בבני ברק שם הוא נטמן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שידור חי הלווית ראש הישיבה הרה״ג חזקיהו חיים אהרון טורצ׳ין זצ״ל from gocast int on Vimeo.

בשעה האחרונה הובא למנוחת עולמים ראש הישיבה והגאון הצעיר רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל אשר הלך לבית עולמו הבוקר (שני) לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בשנת הארבעים ושמונה לחייו זאת ללא שהיו לו מחלות רקע מוקדמות. מסע ההלוויה המצמרר יצא מביתו והמשיך לבית החיים פוניבז' בעיר בני ברק שם הוא נטמן לקול זעקות השבר של משפחתו האבלה והכאובה.

שוחחנו עם תלמידיו ומכריו כשהם משרטטים קווים לדמותו האבהית והמיוחדת שנגדעה בשיא פריחתה. אחד מתלמידיו הרבים שלמד אצלו בישיבת 'הגרנ"ט' בשכונת רמת שלמה בירושלים מספר בשיחה 'לחדשות JDN' רבי חיים אהרן זצ"ל היה הרבה מעבר ל'ראש ישיבה' הוא היה כאב ממש במלוא מובן המילה, "רבי חיים אהרן לא היה סתם ראש ישיבה הוא היה אב ממש לכל תלמידיו כשהם מערבים אותו בכל פרט בחייהם האישיים וזכו לשמוע ממנו עצות מחכימות ודרכי העלייה בתורה ויראת שמים".

 

לסיוע למשפחה לחץ כאן

 

לדברי תלמידיו היה קשר עז ומיוחד בין התלמידים לבין ראש הישיבה הצעיר והנערץ, הוא היה ראש ישיבה שהצליח להבין את לב תלמידיו ולא דרש מהם דברים שהם לא יכולים, תמיד הוא היה שם בשבילם, חיזקם ועודדם. תלמידיו מספרים כי הרבה בחורים שהקימו בתים נאמנים בישראל חבים לו את חייהם הרוחניים כפשוטו ממש, כי לולא הוא ספק גדול האם הם היו נשארים בתלם.

הבנתו בחינוך ובנפש האדם הביאה אותו למחוזות אחרים וגבוהים ממה שחשב, כשתלמידיו הרבים נכרכים אחריו בעבותות של אהבה, רבים היו מתדפקים על דלתותיו בכדי לשמוע ממנו עצות והנהגות בחינוך נערי ובחורי ישראל, ר' חיים אהרן זצ"ל היה איש שכולו לב, כולו נשמה, וזו הייתה הערובה להצלחתו הגדולה בחינוך, רבים מתלמידיו שהיו בסכנה רוחנית גדולה חזרו לדרך המלך במהירות לאחר שהוא פרס את חסותו עליהם כשהם זוכים להקים בתים נאמנים בישראל על אדני התורה והיראה.

מעבר להיותו ראש ישיבה שהעמיד תלמידים הרבה, רבי חיים אהרן זצ"ל היה גם 'איש משפחה' הוא זכה להעמיד דורות ישרים מבורכים כשכולם ירא שמים מרבים, אברכי כולל, בחורי ישיבות ומרביצי תורה מופלגים. מכריו מספרים על דמות שהצליחה לחנך את כל ילדיו בדיוק כפי שרצה כאשר כל זה בזכות נועם מידותיו הנאצלות.

ר' חיים אהרן בלט מאוד גם במצוות 'כיבוד אב' מצווה שהייתה חביבה אצלו עד למאוד. אביו שיחי' כבר מספר שנים שהוא אדם חולני, הטיפול בו הוא קשה, אך בכל פעם שהוא היה מבקש משהו מבנו ר' חיים אהרן היה המנוח עוזב את כל עיסוקיו ורץ לעזור לאביו בלי לחשוב פעמיים, דבר זה בלט אצלו מאוד כשכל משפחתו ותלמידיו ידעו שה'כיבוד אב' שלו זה משהו מיוחד עד כדי מסירות נפש ממש.


קדיש יתום. צילום: זק"א תל אביב

מלבד 'כיבוד אב' היה המנוח עם חביבות מיוחדת לכל המצוות, כשהוא טורח טרחה גדולה לפעמים בכדי להדר כמה שיותר בכל מה שיכל, מידותיו והנהגותיו הללו חדרו עמוק בליבותיהם של בניו ותלמידיו כשהם מאמצים לעצמם את הנהגותיו המיוחדות. במשך שש עשרה שנה הוא עמד בראשות ישיבת 'הגרנ"ט' ברמת שלמה בירושלים כשכל יום הוא טורח לנסוע ממקום מושבו בבני ברק להיכל הישיבה בכדי להמשיך במפעל חייו, בהרבצת תורה ויראה.

גם בימי בחרותו כשלמד בישיבת 'תושיה' שבתפרח היה ניכר מאוד במידותיו המיוחדות ובעומק עיונו הרחב, לא לחינם הוא זכה לקרבה וחיבה גדולה מצדו של ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א שחיבבו והעריכו עד למאוד.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שולמית שתחי' בתו של הגאון רבי שמואל וולף שליט"א חתנו של הצדיק הנודע רבי משה טורק, יחד עם רעייתו הרבנית הקים בית מפואר בישראל והעמיד דורות ישרים ומבורכים, לפני כשבועיים חלה ר' חיים אהרן בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם כולו, בתחילה הוא אושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק אך במוצאי השבת האחרון חלה היתדרדרות חמורה במצבו והוא אושפז בבית החולים 'איכילוב', תלמידיו הרבים במשך כל הזמן קרעו שערי שמים לרפואתו, אך הבוקר נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרו למגינת לב.

 

לסיוע למשפחה לחץ כאן

 

במסע ההלוויה המרטיט שיצא מביתו ברחוב גבעת פנחס בבני ברק נעמדו ארבעה עשר ילדיו ובני משפחתו ואמרו את נוסח הקדיש כשזעקות שבר נוראיות נשמעות בהילקח מעמם אביהם עטרת ראשם. במקום התקיימו הספדים קצרים כשכולם עומדים על דאגתו המיוחדת לבחורי ישראל, על ענוותנותו, אצילותו ונועם מידותיו כשהוא זכה להעמיד משפחה מפוארה ותלמידים הרבה. קמב"צ זק"א תל אביב, יחיאל גולדמן סיפר על מסע ההלוויה: "זו הלווייה קורעת לב, משפחות מתמוטטות והבכי עד לב השמיים, אולי ירחם. אנחנו כמתנדבי זק"א עומדים בתווך ועושים עבודתנו במסירות נפש".

מסע ההלוויה הכאובה המשיך לבית החיים פוניבז' בבני ברק שם הוא נטמן לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה, תלמידיו ומכריו הרבים הממאנים להינחם אחר לכתו הטרגית והפתאומית. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

לסיוע למשפחה לחץ כאן

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה יהיה עם מצוות ניחום אבלים?
מצוה חשובה זו מונחת בקרן זוית. צריך לחשוב איך ניתן לקיימה במציאות הנוכחית.

במצב כזה הניחום החשוב ביותר זה לעזור כלכלית למשפחה האבלה שספגה אובן נוראי. וכל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים

אפשר ללכת לנחם ואז יהיו עוד כמה מצוות ביקור חולים וניחום אבלים. מה שנקרא: מצוה גוררת מצוה!

היה איש אציל. חף מכל פוזה. לא נהג בעצמו גינוני כבוד מדומים של ראשי ישיבות…
אהב כל בחור. דיבר נמוך מגובה העיניים. לא עשה לרעהו רעה וחרפה לא נשא על קרובו.. לא שמר טינה אפילו לבחורים שהתחצפו אליו. נח למקום ולבריות. אהב וכאב ירידה רוחנית אבל דן לכף זכות. מבקר ומחייך בו זמנית. כאב לו עד העצם כל ירידה קטנה ביראת שמים. שמר על קדושה ודאג תדיר מחילול ה'.. כל בחור שעבר דרכו הרגיש כאילו הוא הוא המקורב אליו.. הדיר שינה מעיניו ואוכל מפיו. היה טרוד כל הסמן כפשוטו בענייני הישיבה. ובניו השתמרו בסכות דאגתו לבניו של הקב"ה..
איש נדיר.
הי חסיד הי עניו..

פשוט קורע לה לבכות מבכנים ואיך שהילד מדבר זה פשוט מצמרר ופשוט נותן לנו צער גדול שככה בנדם טוב נפטר בעם ישראל שלא תיראו עוד צער

אני זוכר אותו בישיבת תפרח לפני 30 שנה היה בחור משכמו ומעלה תמיד בשמחה מתמיד וירא שמים עצום ומידות מזוככות כמו יהלומים. אוי הלב שבור לרסיסים. רבונו של עולם אנחנו לא מבקשים כלום רק גאולה.

שלא נדע ??????
מכנים שה'יתן למשפחה כח לגדל את הילדים

שלא נדע ??????
מכנים שה'יתן למשפחה כח לגדל את הילדים

לא הבנתי למה מצלמים את כל מהלך הלויה?

צדיק אבד לדורו אבד

כמה חיתן כבר?
בן כמה הקטן?

כן הלך לפתוח ישיבה

ש ר י פ ה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש ר י פ ה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב.ד.ה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture