נתניהו בקבינט הקורונה: "עצרנו את כל ההקלות למעט אולמות אירועים" • צפו

ראש הממשלה הודיע בתום דיון בקבינט הקורונה: "החלטנו קודם כל להרים הנדברקס, עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים ונבדוק את זה בשבוע הקרוב". עוד הוסיף: "יכול להיות שאנחנו כבר במדד של הכפלה תוך עשרה ימים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


דברי נתניהו בתום הדיון. צילום: רועי אברהם /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום דיון קבינט הקורונה כי "סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא".

נתניהו הודיע כי "הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך".

ראש הממשלה חזר ואמר כי "הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" – זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה – שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו – אנא הקפידו על הכללים".

מסתמן: יותרו אירועים עם עד 250 איש – יתר ההקלות המתוכננות יידחו בשבוע

מוקדם יותר, הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין את נתוני הקורונה המעודכנים, לפיהם בשבוע האחרון אובחנו 800 חולים חדשים. "אסור להישאר אדישים למספר הזה", אמר אדלשטיין. "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני האירועים ובכל מקום כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו להמשיך את פתיחת המשק".

לפי הסקר שהציג, שנערך עלך ידי מכון גיאו-קרטוגרפיה עבור משרד הבריאות, 79% מהציבור בעד הגברת האכיפה על עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה – הן על ידי גורמי שיטור ופיקוח והן על ידי מנהלי העסקים עצמם. "האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום. איש לא רוצה להינזק בגלל מפרי חוק", אמר אדלשטיין.

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מסרה בתגובה להחלטת הקבינט לדחות את תפיחת הרכבת כי "אנחנו מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות. הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם".

"לאורך כל החודשים בהם הרכבת לא פעלה שודרגו תוואי המסילות והתחנות ונעשו עבודות תחזוקה מקיפות בצי הרכבות כדי לתת לנוסעים את השירות הכי טוב: לחיילים, לסטודנטים, לאנשים שידם אינה משגת לנסוע ברכבים פרטיים וצריכים לחזור לעבודה או למי שמעוניין לנסוע ולבקר את בני משפחתו ועל מנת להקל על העומסים בכבישים ובאוטובוסים. בנוסף לרצון שלנו לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים הרי ש1000 עובדים ישבו 70 יום בבית וכבר נפגעו כלכלית בצורה משמעותית".

"ההחלטה כעת שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות. יש לנו את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים-אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשר הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture