"צריך חוזה חדש עם הציבור": גמזו הציג את התוכנית למאבק בקורונה • צפו

הממונה החדש למאבק בקורונה הציג את עקרונות תוכניתו, לצד ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות: "לא יהיו יותר הגבלות בלי היגיון, אני האחראי עכשיו", התחייב. גנץ: "צה"ל ינצח את המגפה". נתניהו: "מצפה מכל השרים לתת גיבוי לתוכנית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשבוע לאחר מינויו לממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו הציג הערב (שלישי) את תוכניתו להתמודדות עם הגל השני – "מגן ישראל". בין עיקרי התוכנית של גמזו: צמצום ההגבלות על הציבור, לצד אכיפה של ההנחיות הקיימות – עטיית מסכה, שמירה על ריחוק חברתי, איסור על התקהלויות – וציות ומשמעת מצד הציבור; פרסום תחזיות ונתונים באופן אחיד וקבוע; קטיעת שרשראות ההדבקה בעזרת צה"ל.

"אנחנו נמצאים במגפה שעדיין מתקדמת ובנקודת זמן שבה אנחנו צריכים לבצע את הצעדים מהר", פתח פרופ' גמזו את דבריו. "יכול להיות שבתי החולים יגיעו לאי ספיקה ואני רוצה שאת מקדם ההדבקה נביא מתחת ל-1. רק כך נתחיל במיגור המגפה – עם פחות עומס על בתי החולים. אפשר לעשות את זה רק ביחד".

גמזו הבהיר: "הייתי חייב להכין את התוכנית מהר, לבצע הערכת מצב ולחשוב מה אנו צריכים לעשות. ראינו ירידה באמון וזה גרם למצב שהמגפה עלתה. מצד הממשלה החוזה החדש הוא שקיפות, מקצועיות, ענייניות ושיתוף. אנחנו לא ניתן יותר יד להגבלות שאין בהן היגיון. אני אחראי, אני לא אתן שיהיו כאן הגבלות שיפגעו בכלכלה ואין בהן היגיון".

הוא הדגיש כי "מצד האזרחים אנחנו צריכים אמון והתגייסות כדי להוריד את מקדם ההדבקה. כלומר לציית הנחיות. איזה הנחיות? עלינו לבצע בעצמנו קטיעה של ההדבקה. היום, אני מצטער, זה לא קורה. מדובר באופרציה ואני שמח שמערכת הביטחון לקחה את האחריות על כך ממשרד הבריאות. צה"ל ייכנס, זה ייקח לנו זמן, אבל נעשה את זה טוב. זה הלב של עצירת המגפה. צריך להכין את התשתית לאורך זמן. זה אומר הרבה יותר בדיקות אבל גם קיצור הזמנים של הכל".

"אנחנו עושים את הכל באמון גדול, באמינות, עם הגבלות שכולן עם היגיון ומקצועיות. ההתלכדות היא קריטית. זה דבר שאפשר לעשות בזמן אפס. המשטרה במשמעת האזרחית היא לשים את המסיכה. בארה"ב, במדינות עם שיעור עטיית מסיכה נמוך הייתה עלייה בתחלואה ולהפך. זה עובד. זה מאמץ אישי קטן להישג לאומי אדיר", אמר עוד.

גמזו המשיך ואמר כי "התהליך לא נגמר בלהגיד לכם לשים מסיכות וריחוק חברתי". לדבריו, "מדינת ישראל רוצה לנוע קדימה. בלב ליבה של התכנית נמצא החוזה החדש – מינימום הגבלות, וכל הגבלה שתצא תהיה ברורה ומקצועית. לא אתן יד לכך שהיא לא תהיה ברורה, ונבדוק חלק מההגבלות כדי לראות מה ניתן לשנות".

עוד הדגיש פרופ' גמזו כי הציבור חייב לקבל מידע אחיד: "אני אחראי שזה יהיה מסודר אחיד ומעורר אמון – לא כל יום נתון כזה ויום אחר נתון אחר. כל האנשים שמכירים את המגפה אומרים שזו הדרך. תנו לנו להוביל הלאה ולמגר את הקורונה – אני בטוח שישראל תצליח. אפשר להוריד את קצב התחלואה, אני מתחייב שאנחנו נמשיך עם החוזה ואלך בדרך הזו".

בתשובה לשאלה בנוגע לשימוש באיכוני שב"כ בהתמודדות עם הנגיף, ובנוגע ליכולת של ישראל לקטוע שרשראות הדבקה בתוך 48 שעות, אמר גמזו: "איכוני השב"כ עוזרים לנו להכניס אנשים לבידוד בזמן אפס. זה עוזר ומקטין את התחלואה, ולכן בינתיים זה צריך להישמר. אני חושב שצה"ל יכול בתוך שבועיים להקים את המערך לקטיעת שרשראות הדבקה, והאפקט ייראה גם אחרי שבועיים. לכן צריך את הציבור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע כי "אתם יודעים שאנחנו פועלים בכמה וכמה חזיתות: בחזית הביטחונית, עיניכם הרואות; בחזית הכלכלית – הרבה פעולות: הארכת דמי האבטלה, החל"ת, הסיוע לעסקים ולעצמאים, המענק לאזרחי ישראל ועוד תכניות שבדרך; אבל הכל מתחיל בחזית הבריאותית. החזית הבריאותית שנועדה לשמור על הבריאות שלכם ועל החיים שלכם".

"בשבוע שעבר מינינו יחד את פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי. פרופ' גמזו יציג היום תכנית. אם צריך לתמצת במילה אחת את מה שחבוי ועומד ביסוד התכנית הזאת, זו המילה – "ביחד". אנחנו פועלים ביחד, אנחנו מגבים אותו ביחד. לא במקרה בני גנץ פה, הוא ידבר מיד אחרי, אחריו שר הבריאות יולי אדלשטיין. אני מצפה מכל שרי הממשלה לתת גיבוי לתכנית הזאת, אני מצפה מאזרחי ישראל, כולם, בלי יוצא מן הכלל, לשתף איתה פעולה. ביחד ננצח את הקורונה".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "מזה מספר ימים ובתיאום עם הרמטכ"ל החלה עבודה בצה"ל ובמערכת הביטחון, להקמתה של מפקדה שתעסוק בקטיעת שרשרת ההדבקה. לפני שעה, בתיאום עם הרמטכ"ל, אישרתי את הקמת מפקדת הקורונה בפיקוד העורף, והיא תעמוד לרשותך פרופסור גמזו, לכל דבר שתצטרך. אני אומר גם לאזרחי ישראל – מערכת הביטחון יחד עם צה"ל וכל הגורמים המעורבים בעניין עמדו, עומדים ויעמדו לרשות כל דבר שקשור בהדברת המגיפה הזו. צה"ל יודע לנצח מלחמות, הוא יידע לנצח גם את המלחמה הזו ויעמוד לרשות המדינה".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "מזה מספר ימים ובתיאום עם הרמטכ"ל החלה עבודה בצה"ל ובמערכת הביטחון, להקמתה של מפקדה שתעסוק בקטיעת שרשרת ההדבקה. לפני שעה, בתיאום עם הרמטכ"ל, אישרתי את הקמת מפקדת הקורונה בפיקוד העורף, והיא תעמוד לרשותך פרופסור גמזו, לכל דבר שתצטרך. אני אומר גם לאזרחי ישראל – מערכת הביטחון יחד עם צה"ל וכל הגורמים המעורבים בעניין עמדו, עומדים ויעמדו לרשות כל דבר שקשור בהדברת המגיפה הזו. צה"ל יודע לנצח מלחמות, הוא יידע לנצח גם את המלחמה הזו ויעמוד לרשות המדינה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין נאם גם הוא, ואמר כי "על מנת לנצח במלחמה – צריכים לאסוף ניצחונות. בקרב הראשון, קרב הבלימה – הצלחנו. לא במספרים טובים אבל עצרנו את העלייה. היום אנחנו יוצאים לקרב נוסף". שר הבריאות הסביר כי צריכים "להוריד את העקומה כלפי מטה", וכך, "אנחנו יוצאים לקרב על יסודות טובים של הדברים שנבנו עד כה על ידי משרד הבריאות. אני סמוך ובטוח שנוכל לנצח את הנגיף יחד עם כלל ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל עוד בעלי העסקים שהפסידו לא יקבלו מהממשלה את הפיצוי המגיע להם הם לא ישתפו פעולה כדי להלחם בנגיף. נקודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture