צילומים: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נתניהו בדיון בכנסת: "כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה" • צפו

ראש הממשלה בנאום במליאת הכנסת: "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה ושלום עולמי, היו שואלים אותי למה רק עכשיו?" על הפיצוץ בביירות: "שולח בשם ממשלת ישראל תנחומים לעם בלבנון, ערוכים להושיט סיוע". על ההפגנות נגדו: "מאורגנות על ידי השמאל ממלונות פאר". ח"כים שצעקו לעברו הוצאו מהמליאה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מליאת הכנסת מקיימת היום (רביעי) דיון 40 חתימות בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו "נוכח המחדל הכלכלי, האבטלה העצומה, וכישלון הממשלה בטיפול בקורונה". את הדיון יזמה מרצ לאחר שאספה 40 חתימות של חברי כנסת, ונתניהו נשא בו דברים. ראש הממשלה התייחס בפתח דבריו לפיצוץ הגדול בבביירות, למשבר הקורונה ולאחר מכן תקף את השמאל וההפגנות נגדו תוך כדי עימות עם חברי כנסת שהוצאו מהמליאה.

"גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה ושלום עולמי, היו שואלים אותי למה רק עכשיו?", אמר נתניהו. "אצלכם בשמאל – הכל פוליטי. הקורונה פוליטית, הכלכלה פוליטית, וגם ההפגנות פוליטיות. הן מאורגנות על ידי ארגוני השמאל, ממומנות על ידי קרנות השמאל ומקבלות תמיכה חסרת פרופורציה מתקשורת השמאל. לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים את זה כהפגנות של המונים. פייק ניוז בשידור חי".

"השדרנים משדרים משם בעיניים נוצצות. שדרנים של תוכניות בוקר משתתפים בערב בהפגנות. תקשורת מגוייסת ומגייסת. אומרים לנו שהפגנות השמאל "ספונטניות". אלה ההפגנות "הספונטניות" הכי מאורגנות אי פעם. הפגנות שמאורגנות ממלונות פאר ומגדלי צמרת. במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה. בישראל זה הפוך. כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה".

נתניהו הוסיף ותקף את ההפגנות נגדו: "בהפגנות השמאל של האופוזיציה אין גבולות. יש שם ביזוי סמלי מדינה, יש קריאות לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו בכל יום, וכאילו זה לא מספיק – יש שם מיצגים וולגריים, מבישים, נגדי רעייתי. שפל המדרגה. אף אחד מכם לא יצא נגד זה! אתם לא מתביישים? מישהו מכם היה מקבל זאת אם היו עושים זאת לרעיות שלכם, לבני המשפחה שלכם? אף אחד מכם לא גינה את הדברים הגסים והבזויים האלה, לא מנהיגי השמאל לפיד ועודה, לא ארגוני הנשים. כלום".

ראש הממשלה הזכיר את התנהלות מערכות אכיפת החוק כלפי המפגינים נגד ההתנתקות: "מתי בכלל נתתם לגיטימיות לראש ממשלה מהימין? אף פעם לא קיבלתם את בחירת העם. את הכרעת העם. זה לא רק נגדי אישית, זה קודם כל נגד הציבור העצום שאני מייצג. ראינו את ההתגייסות של השמאל והתקשורת לפני 15 שנה בהתנתקות".

"בהתנתקות הקטנתם מחאה ימין עצומה והיום אתם מנפחים מחאת שמאל קטנה. בהתנתקות הפגינו מאות אלפים ועכשיו בקושי רבע מנדט. היום מתלוננים שהמשטרה מגבילה את ההפגנות. איזה שטויות. מביאים כמה אוטובוסים שרוצים, אבל אז בהתנתקות עצרו מאות אוטובוסים וחסמו אותם בדרך להפגנות. לא נתנו להם בכלל להגיע".

"אני לא מגביל שום הפגנה ליד מעון רה"מ. אבל יש מי שכן הגביל אותן. בית המשפט. בזמן הפגנות הימין נגד תוכנית אוסלו, ליד רחוב בלפור, קבע בית המשפט את הדברים הבאים: "נתונה לעותרים הזכות החוקתית לקיים הפגנה ליד ביתו של רה"מ. זכות זו אינה מוחלטת. יש לאזן אותה עם הזכות לפרטיות של רה"מ, בני ביתו ושכניו. כן יש לאזנה משיקולים של שלום הציבור". מי היה בראש ההרכב שקבע זאת? כבוד השופט אהרון ברק".

"בפסק הדין השופט ברק הגביל את ההפגנות ל-500 איש, הגביל את משך האסיפה מ19:30-21:00. שעה וחצי. מערכת ההגברה תוגבל לאסיפה של 500 איש. מה נשתנה מאז? זה אותו בג"צ, אותה משטרה, אותו מעון רה"מ, אותו רחוב בלפור, אותן רחובות ליד, אותה כיכר פריז. מה נשתנה? ראש הממשלה השתנה! מה שהיה אסור אז נגד ראש ממשלה מהשמאל, מותר היום נגד ראש ממשלה מהימין. חוק אחד לשמאל, חוק אחד לימין. צביעות".

נתניהו אמר ליו"ר האופוזיציה שישב במליאה: "אל תתנשאו על העם. אל תתיימרו לדבר בשם העם. חבר הכנסת לפיד, אל תבנה על הפגנות השמאל שלך, של איימן עודה ואהוד ברק. אל תתפור חליפות. איימן עודה אמר פה במליאה היום שאני "מחבל". השותף שלך קורא לי מחבל. התומך בטרור קורא לראש הממשלה "מחבל". אותו שותף שהשתתף בוועידה עם חמאס בחודש שעבר. את וירוס הקורונה ננצח. את וירוס השנאה שלכם רק אתם יכולים לרפא. תפסיקו לתת גיבוי לקיצוניות, להסתה, לקריאות לרצח. תגנו אותם כאן ועכשיו".

"שולח בשם ממשלת ישראל תנחומים לעם בלבנון"

נתניהו התייחס לפיצוץ הקשה בביירות בירת לבנון: "אני שולח בשם ממשלת ישראל תנחומים לעם בלבנון. אתמול היה בלבנון אסון גדול מאוד. אנחנו ערוכים להושיט סיוע הומניטרי ללבנון, כבני אדם לבני אדם. כפי שעשינו במשבר ההומניטרי בסוריה. זו הדרך שלנו".

"היום אכנס את קבינט הקורונה ונביא החלטות חשובות"

נתניהו תקף את האופוזיציה ואמר כי "שמעתי את טענות הסרק של האופוזיציה. על קריסת הכלכלה שאני הרמתי לרמה עולמית, על הזנחת הביטחון מאנשים שהתנגדו נחרצות נגד תכני הגרעין באיראן, שמעתי טענות מאנשים שאומרים למה פתחתם את המשק כשהם אמרו תפתחו, שאמרו שהקורונה זה גחמה של נתניהו".

ראש הממשלה התייחס להתמודדות עם הקורונה: "המשימה המרכזית שלנו: להוריד את רמת התחלואה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. עלינו להוריד רמת התחלואה לכמה מאות, ואז תוך כמה שבועות נקטע השרשרת. זה יאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים, הכלכלה, ושגרת חיים כמעט נורמלית. בתנאי שהציבור ומנהיגי הציבור יעטו מסיכות, ישמרו על היגיינה וימנעו התקהלויות מיותרות".

"היום אכנס את קבינט הקורונה ונביא החלטות חשובות. אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי לתמוך באזרחי ישראל. היום ומחר נמשיך להזרים מענקים לקבוצות נוספות באוכלוסייה. העברנו מענק ל-40 אלף עזקים נוספים. אני עובד עם שר האוצר על תכניות נוספות לסיוע לאזרחים, לעסקים ולהמרת הכלכלה. הן יוצגו גם לציבור".

"הבאנו לבתים של אזרחים קשישים 4 מיליון מנות. יכולנו לעשות את כל זה, תמר זנדברג את לא מבינה מה זאת כלכלת שוק ומה גורם לצמיחה ומה זאת תחרות ואיך מייצרים כלכלה אמיתית, מי שניסה לעשות את הדברים בדרך שלך, נכשל. הובלנו שינויים רבים בכלכלה הריכוזית והלא תחרותית שהיתה בישראל".

"כתוצאה מכך את תקבולי המסים ועוד שאיפשרו לנו לבנות תחנות משטרה ביישובים הערביים ולהכפיל ויותר את תקציבי החינוך, הבריאות והרווחה. רק כתוצאה מהכלכלה הנכונה שאני הובלתי בהתנגדות רבים מכם. עשיתי את זה משום שהדרך היחידה לעזור לחלשים בחברה, זו היא. בניגוד לטענות מרקס. זו תפיסה שלא תביני, ח"כ זנדברג, חבל לבזבז על זה יותר מדי זמן".

"בהשוואה בינ"ל רחוק מלהיות אחרון ברשימה. אם היינו הולכים לפי הדוקטרינה שלך, ח"כ הורוביץ, היינו במצב רע מאוד. אני דואג לכלל אזרחי ישראל. העלנו את שכר העו"סים, אני דואג גם לרופאים ולאחיות. יש שביתות. ומגיעים להסכמות. ממש סוד משינה. ברור שכך אנחנו מתדיינים. תהיו קצת ריאליים, דברו בעובדות. אבל ידידיי בשמאל, אתם לא מעוניינים בעובדות".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' הוצא מהאולם לאחר קריאה שלישית לסדר על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. אבידר קרא מספר פעמים לעבר ראש הממשלה נתניהו: "ביבי תתפטר". גם ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת', ח"כ יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', ח"כ מאי גולן 'הליכוד', ח"כ תמר זנדברג מ'מרצ', וח"כ קטי שטרית מ'הליכוד' הוצאו מהאולם לאחר קריאה שלישית לסדר ע"י היו"ר לוין, בעת שקראו קריאות ביניים במהלך נאום רה"מ והנאומים שקדמו לו.

צילומים: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נאום של מנהיג אמיתי!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture