צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לפיד: "אם אני אהיה רה"מ אתקשר אליך להיעזר"; נתניהו: "אתה צייצן המחנה" • צפו

ראש האופוזיציה לראש הממשלה במליאה: "המפגינים באו להגיד לך פשוט שהחוזה נגמר". נתניהו: "חיוני שיהיה לראש ממשלה השכלה". לפיד: "לעמוד מול כל הבניין ולהבהיר להם שהלחצתי אותך. אולי כדאי שאביך היה נותן לך את ההצעה הבאה: תכבד את האנשים סביבך"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר ב"דיון 40 חתימות" במליאת הכנסת לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אתה יודע למה המפגינים באים לבלפור, כי הם בעלי הבית. זה לא הבית שלך, זה הבית שלהם, הם באו להגיד לך שהחוזה נגמר. פצענו את עצמנו מספיק. הגיע הזמן להתחיל להחלים. ייאשנו את עצמנו מספיק. הגיעה זמנה של התקווה".

לפיד הוסיף כי "אנחנו שילמנו על הכסא שעליו אתה יושב עכשיו. הוא לא שלך. הוא של אזרחי ישראל. אתה לא בעל הבית פה. אתה שכיר. אני שכיר, כולנו, כל הבניין הזה, שכירים של אזרחי ישראל. אתה יודע למה המפגינים באים לבלפור, כי הם בעלי הבית. זה לא הבית שלך, זה הבית שלהם, הם באו להגיד לך שהחוזה נגמר".

"הם לא יפטרו אותך כי הם שמאלנים. הם לא יפטרו אותך כי הם אנרכיסטים, או מפיצי מחלות, או כל אחד מהשמות המכוערים שבהם קראת להם. הם יפטרו אותך בגלל סיבה פשוטה בהרבה. פרוזאית בהרבה. הם יפטרו אותך כי אתה עושה עבודה לא טובה. פעם עשית, אתה כבר לא. הם יפטרו אותך בגלל הכלכלה, ובגלל שהם לא יכולים לסבול את מה שאתה מעולל למערכת הפוליטית".

"אני אגיד לך משהו שלגמרי זר לתרבות הארגונית שלך", עקץ יו"ר האופוזיציה את ראש הממשלה, "לא אני אחליף אותך – אנחנו נחליף אותך.
זה ההבדל הכי גדול בינינו. אני לא לבד. להבדיל ממך אני חלק מקבוצה. מתפיסה של צוות. אני עומד בראש קבוצה שיודעת לעבוד יחד. שלא רבה על קרדיטים, כי כולם רוצים להצליח ביחד. אם יש דבר אחד שאין חולק עליו, זה שאני יודע לבנות קבוצה של אנשים טובים ולהוביל אותה".

"אם אני אהיה ראש ממשלה, ותהיה בעיית בטחון, בוגי יהיה שם, לידי, עם השכל והנסיון. הוא מבין בבטחון יותר ממני. הוא, אורנה, שטרן, רם, עופר שלח. מלחמה בשחיתות? יואב, מיקי, קארין. כלכלה, חבורה של ח"כים צעירים שמבינים בכלכלה מודרנית. משפט, רשויות מקומיות, תבחר נושא – יש לנו צוות שיודע ואוהב לעבוד יחד.

"אם היה קורה לי מה שקרה לכם אתמול, שכל הטבות המס לפריפריה לא הגיעו, הייתי קורא למאיר כהן. הוא היה ראש עיריית דימונה. הוא מבין בזה. יותר ממני. יש לידי אנשים שמבינים יותר ממני. זה לא חסרון, זה יתרון. בגלל זה הם מקבלים את המנהיגות שלי – כי הם יודעים שאני רוצה לידי אנשים שמבינים יותר ממני".

"זה לא רק אנשים מהמפלגה שלי. זה מכל המפלגות. הבניין הזה מלא באנשים חכמים ומנוסים שאני יודע ואוהב לעבוד איתם. איווט, נפתלי, אנשים בליכוד, בכחול לבן. במשותפת. במפלגות החרדיות יש אנשים שאני עובד איתם מצויין. אני רואה את החרדים מתכווצים, אל תדאגו, אני לא אגיד שמות…. זה הדבר שנתנו לי השנים בפוליטיקה. זה הדבר שאתה לומד עם הנסיון – ההבנה שהדרך להצלחה עוברת בזה שאתה עובד טוב עם האנשים סביבך. לא חותר תחתם. לא מגמד אותם. נותן להם כוח ומקבל מהם כוח".

"אני אגיד לך משהו שידהים אותך. שמנוגד לכל האינסטינקטים שלך. אם אני אהיה ראש ממשלה, ותהיה בעיה שקשורה לאיראן, אתה יודע למי אני אתקשר? אליך. עם כל חילוקי הדיעות. עם כל הדם הרע. אני אתקשר אליך כדי לשמוע מה דעתך. אני חושב שאתה מבין בזה, ואני ארצה להקשיב לדעתך. מדינת ישראל היא מעל הפוליטיקה. היא מעל הקרדיטים. היא מעל כולנו", דברי לפיד.

נתניהו ניצל את זכותו ועלה שוב לדוכן להגיב ללפיד: "כמובן שאף אחד לא יכול לדעת הכל בכל רגע ויש להתייעץ. בזמנו ששקלתי להתמודד לתפקיד רה"מ, חשבתי להתייעץ עם אדם שהערכתי, ושאלתי אותו, את אבי, פרופ' בן ציון נתניהו: מה צריך אדם שיהיה לו כדי שיוכל להיות ראש ממשלה בישראל? הוא השיב לי: מה אתה חושב?, אמרתי: כיוון ברור של מדיניות אותה רוצה להוביל, לדבוק במטרה וגם גמישות. ענה לי: זה נכון תמיד, גם לבעל עסק ולכולם. זה לא מה שחיוני שיהיה לראש ממשלה. מה שחיוני זה השכלה. אם אין לו השכלה יהיה עבד של הפקידים והסובבים".

"היית כתב במחנה היום אתה צייצן המחנה. יש עוד כמה דברים שאתה צריך לעשות באמצע", עקץ ראש הממשלה נתניהו את איש התקשורת לשעבר יאיר לפיד. יו"ר האופוזיציה עלה שוב והגיב: "לעמוד מול כל הבניין ולהבהיר להם שהלחצתי אותך. לתקוף אותי אישית אחרי הנאום הזה, זה כמו להגיד הוא מועמד לגיטימי לראשות ממשלה. אולי כדאי שאביך היה נותן לך את ההצעה הבאה: תכבד את האנשים סביבך".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי ביבי ביבי ביבי ביבי

אלוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

אין על ביבי .
פשןט חכם .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture