צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל לחיילים שחיסלו את המחבלים מסוריה: "חוליה בשליחות איראן" • צפו

בצה"ל מפרסמים קטע מתוך שיחת הרמטכ"ל אביב כוכבי השבוע עם לוחמי מגלן בחטיבת הקומנדו שסיכלו את ניסיון פיגוע הנחת מטענים בגבול ישראל סוריה: "אתם סיכלתם חולייה בשליחות איראנית שהיא חלק מתהליך ההתבססות הציר הרדיקאלי בסוריה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר היום (שישי) כי חוליית המפגעים שחבריה חוסלו על-ידי כוח צה"ל בגבול סוריה בתחילת השבוע פעלה בשירות איראן. מדובר בפעם הראשונה שבה צה"ל אומר זאת בפומבי, ובכך הוסרה לחלוטין האפשרות שמדובר היה בניסיון נקמה של חיזבאללה על הרג הפעיל שלו בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק בחודש שעבר.

הרמטכ"ל מנה את היעדים של ישראל במב"ם, המערכה שבין המלחמות. "היעד המרכזי שלנו במב"ם הוא מניעת ההתבססות של הציר הרדיקלי בגזרה הצפונית, בדגש על סוריה – אבל לא רק", אמר. יעד נוסף במב"ם, הוא ציין, הוא הפעילות למניעת פיתוח נשק גרעיני איראני ויעד שלישי – מניעת גישה של אויבי ישראל בכל הגזרות לרקטות וטילים מדויקים.

כזכור, כוח צה"ל סיכל בלילה שבין ראשון לשני השבוע ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי כוח מיוחד שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי, זיהה חוליה של מספר מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. "אין נפגעים לכוחותינו".

מפרטים נוספים על האירוע עולה כי תצפיתניות של גדוד האיסוף הקרבי עייט בגבול סוריה הבחינו בחוליית המחבלים באזור השעה 11:00 בלילה סמוך לתל פארס. כח של יחידת הקומנדו מגלן היה במארב במקום וירו על החוליה יחד עם כלי טייס של חיל האוויר. על פי הדיווחים, 4 חברי חוליית המחבלים נהרגו. ההערכה בצה"ל היא שבאו להניח מטענים על הגדר.

התקרית אירעה במרחב המוכר לאויב, מאחר ובעבר פעל בו בית חולים שדה בתקופת "שכנות טובה". התקרית אירעה ליד נחל רוקאד, אזור בו יש שטחים מתים רבים שמנוצלים כנתיבי חדירה לצד הישראלי. באזור הוקמה בשנתיים האחרונות תשתית של חיזבאללה. צה"ל מיקם באזור כוחות רבים לאחר שזוהו בו בשבוע האחרון התקרבויות חשודות ואיסוף מוגבר של מודיעין על ידי "רועי צאן" סורים.

בהמשך פורסם כי בסיור באזור התקרית בגבול סוריה שבה חוסלו ארבעה מחבלים, נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו כמה מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל. המטענים אותרו במרחק 25 מטרים מגדר המערכת, ובשטח ישראל. בצה"ל אמרו כי "הכוחות המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרת רמת הגולן ממשיכים לשמור על דריכות ומוכנות להתפתחויות השונות".

למחרת תקפו מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לאירוע. על פי ההודעה של צה"ל, המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה. עוד נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture