Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין: "דרישות הרופאים מוצדקות – מקווה שהאוצר והממשלה יהיו קשובים" • צפו

שר הבריאות בנאום בוועידת השלטון המקומי: "את המאבק בקורונה אנחנו יכולים לעשות רק יחד. אני שמח מאוד שיש רוח של תקווה לגבי יציבות פוליטית. בחירות בעת הזאת הן אסון. בואו ביחד נטפל בבריאות, בכלכלה, באזרחים ולא בהתפתחויות פוליטיות בלתי רצויות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התייחס היום (שני) בנאום בוועידת השלטון המקומי למשבר הפוליטי ואמר כי "את המאבק בקורונה אנחנו יכולים לעשות רק יחד. אני שמח מאוד שיש רוח של תקווה לגבי יציבות פוליטית. בחירות בעת הזאת הן אסון. בואו ביחד נטפל בבריאות, בכלכלה, באזרחים ולא בהתפתחויות פוליטיות בלתי רצויות".

על האיון בשביתת הרופאים אמר כי "אני רוצה להזכיר אנשים שמובילים את כל המאבק בקורונה- הרופאים והרופאות, האחים והאחיות, וכל הצוותים הרפואיים, שבמסירות אין קץ כבר כמה חודשים מטפלים במגפה. לצערי הרב אני קשוב גם לדרישות המוצדקות של הרופאים. כולי תקווה שמשרד האוצר והממשלה יהיו קשובים לדרישותיהם".

כזכור, ההסתדרות הרפואית הכריזה אמש על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. הסכסוך הוכרז בעקבות אי-הקצאת התקנים הנדרשים לעמוד בעומס העבודה בתקופת הקורונה ובשל החלטת האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים, שצפויה להעמיק את הגירעונות הקיימים ותחייב פיטורי עובדים.

ההסתדרות הרפואית הסבירו כי המשמעות היא שבתוך 14 ימים, ככל שהדברים לא יגיעו לכדי פתרון הולם, ניתן יהיה לפתוח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית מצד 28,000 רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

מההסתדרות הרפואית נמסר כי "סכסוך העבודה הוכרז בין היתר לאור אי הקצאת התקנים הנדרשים על מנת לעמוד בעומס העבודה החריג בתקופת הקורונה (לרבות ריבוי תורנויות) ועל רקע המחסור החמור בבתי החולים ובקהילה; ולאור החלטת פקידי האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים – מה שיעמיק עוד יותר את הגירעונות ההולכים ותופחים ויחייב פיטורי עובדים".

"בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר בחוסר תום לב רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות (מהלך שיחריף את העומס על צוותי הרפואה), תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד, והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר כי "בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד". עוד הוסיף כי "אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כ"ץ להתערב לאלתר ולמנוע צעדים ארגוניים בעת הזו. ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב – נאלץ להעמיד אותו על טעותו".

לפני כשלושה שבועות השביתה הסתדרות האחים והאחיות את עבודתה במחאה על מחסור באלפי תקנים למערכת הבריאות ועל הסדרת סוגיות הנוגעות לשכר ולתנאים. בתום יממה של שביתה הושגו הסכמות עם משרד האוצר על מתווה להתמודדות מיידית עם המחסור בעובדים. במסגרת ההסכם, ייקלטו 2,000 תקני אחיות מעבר לתקנים הקיימים, מהן 1,600 למערך האשפוז ו-400 למערך הקהילה ובריאות הציבור, לטובת ההתמודדות עם העומסים שבהם מצויה המערכת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture