גמזו: "אם התחלואה במודיעין עילית תמשיך לעלות – יכול להיות שנטיל סגר" • צפו

ממונה הקורונה העביר תדרוך בנושא המאבק בנגיף, והביע חשש מפני הירידה בכמות הנבדקים: "יוצר תחלואה חבויה". ראש שירותי בריאות הציבור: נבצע בדיקות קורונה גם לאנשים ללא תסמינים שהיו במגע עם חולה מאומת – אם היה ביניהם "מגע מסוכן"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר אחר הצהריים (שלשי) בתדרוך היומי בנושא המאבק בנגיף, כי "אני רוצה להצליח בנושא מניעת ההתקהלויות ואני אומר לאזרחי ישראל – אם אתם לא מצליחים למנוע מעצמכם להתקהל, אז אולי אין ברירה אלא להטיל סגר". הוא הדגיש: "זה עומס לא פשוט. אני מנסה לתת ביטחון לממשלה ותקווה לציבור שעדיין אפשר ללכת בדרך הזאת. סגר – משמעותו עוד חצי מיליון מובטלים".

הוא הוסיף כי "יש לנו ערים אדומות, הרבה מאוד מהערים האדומות הן מהמגזר החרדי והערבי. אני לא הייתי בעד הטלת סגר כי ראיתי מה קרה בסגרים הקודמים, הסגרים הקודמים היו כותרת יפה, אבל הורדת תחלואה לא ממש הצליחה כי בתוך העיר כולם נדבקו מכולם. אני רוצה יותר ניהול טוב של העיר, רוני נומה שמכיר היטב את העולם החרדי ועשה דברים טובים בבני ברק יתרכז עכשיו גם באלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, כל המסגרת החרדית, יש כאן עבודה מורכבת, הערים האלו לא ממש מנוהלות בכל הפרט, אני צריך שם הרבה יותר עבודה".

הוא הוסיף כי אם מגמת העלייה בתחלואה תימשך ייתכן ויוטל סגר על העיר מודיעין עילית, שלדבריו תכלול הגבלה ביציאה מהבתים: "אני לא אומר שבסופו של דבר הערים האדומות נמלטות מסגר, כי אם התחלואה תמשיך לגדול, במודיעין עילית אני רואה זה, היא ממשיכה לגדול ויכול להיות שבסופו של דבר זה יביא סגר, אבל אז הסגר לא חגורה מסביב, זה מניעת היציאה מהבתים, במיוחד של משפחה שיש בה מקרה מאומת".

"קשה להוריד תחלואה. יש ערים אדומות, בפרט בחברה הערבית והחרדית. לא הייתי בעד סגר כי זאת כותרת יפה אבל בסוף בתוך העיר כולם נדבקו מכולם", הוסיף גמזו. "לכן אני מעדיף לטפל בתוך הערים. זאת עבודה מורכבת וזה לא קורה מהר. העבודה בערים האדומות והכתומות קריטית. זה לא קורה ביום יומיים. תהליך ניהולי שהיו צריכים להתחיל קודם. אולי נצטרך סגר אבל אנחנו נמצה קודם אפשרויות אחרות".

"יש ירידה בכמות הבדיקות, יש עדיין הרבה מאוד אנשים, גם בערים אדומות, שחוששים להיבדק מכל מיני סיבות וזה יוצר אפקט של תחלואה חבויה", הוסיף פרופ' גמזו. "אני מודאג מכך". גמזו התייחס גם לחשיבות שיתוף הפעולה של הציבור ושל בעלי העסקים בשמירה על ההנחיות: "אני יותר מוטרד מהתקהלויות באזורים סגורים, כמו מסעדות שעובדות בצפיפות ומעל הכמות המותרת".

גמזו התייחס לירידה במספר הנדבקים והצהיר: "יש ירידה מסוימת, אבל היא לא מאוד משמעותית – אנחנו עדיין מודאגים מהכמויות. יש ירידה בכמות הבדיקות ואנשים רבים חוששים להיבדק. זה מטריד כי זה יוצר אפקט של תחלואה חבויה". לדבריו, "יש עלייה במספר המקרים הקשים והמאושפזים, אבל לא במספר המקרים החדשים".

גמזו התייחס לפתיחת שנת הלימודים המתקרבת, ואמר כי כדי שזה יקרה – צריכה להיות ירידה בתחלואה. "הקו שהנחה את שר החינוך נכון, אך זו החלטה שצריכה להתקבל בממשלה ביומיים הקרובים עם שר הבריאות לצד ההמלצה שלי יחד עם מומחים", אמר. לפי התוכנית של שר החינוך יואב גלנט, התלמידים יצטרכו לעטות מסכה בשיעורים ולשמור על מרחק ביניהם במהלך ההפסקות.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי, אמרה כי "אנחנו מרחיבים את היקף הבדיקות ונבדוק גם אנשים ללא תסמינים שהיו במגע עם חולה מאומת אם בחקירה האפידמיולוגית הוגדר שהיה ביניהם 'מגע מסוכן'. אני מבקשת מכולם: גם אם יש תוצאה שלילית בכניסה לבידוד חייבים להשלים את ימי הבידוד. קוראת לציבור להיבדק אם לא מרגשים טוב, ועד שיש תוצאות בדיקה לא להסתובב בחוץ".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture