Yonatan Sindel/Flash90

בנט: "ראשו של נתניהו כבר לא בניהול הקורונה והמדינה אלא במשפט" • צפו

שר הביטחון לשעבר: "ראש הממשלה בחר לא להעביר את האחריות הכוללת למשרד הביטחון ולצה"ל, זו הייתה שגיאה חמורה". השר הנדל: "נתניהו יכול לרדת מבימת ההיסטוריה כמי שהביא אחדות וממלכתיות". שקד: "נפתלי בנט צריך להציג מועמדותו לראשות הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט השתתף בכנס ב'שבע' והתייחס לשורה של נושאים העומדים על הפרק וגם לעתידו הפוליטי. בפתח הדברים הציע בנט כי האזרחים והמערכות השלטוניות ייערכו לאפשרות של הטלת סגר על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה: "אני בעד להכין את התשתית לסגר כי יכול להיות שנצטרך, אבל רק בתנאי שיש תכלית. אם בסוף הסגר אין מערך קטיעת שרשראות אין טעם לסגר".

בהמשך תקף את קבלת ההחלטות של ראש הממשלה נתניהו שיכולו לדבריו למנוע את המצב כיום: "ראש הממשלה בחר לא להעביר את האחריות הכוללת למשרד הביטחון ולצה"ל, זו הייתה שגיאה חמורה של ראש הממשלה, לו היה מעביר את זה אז לא היינו מגיעים לאן שהגענו. תחשוב כמה אנשים ניזוקו כמה אנשים איבדו את עבודתם כמה אנשים בחרדה קיומית בגלל ששמו פוליטיקה לפני המהות, זה לא בסדר", והוסיף, "לאף אחד אין אומץ לקבל החלטות".

בהתייחסות לעתידו הפוליטי אמר כי "לכשיהיו בחירות אני אגיד בצורה הכי ברורה מי צריך להנהיג את מדינת ישראל". כשנשאל על ידי המראיין ירון אברהם האם יכריז על עצמו מועמד לראשות הממשלה ענה "כל דבר בזמנו".

לקראת סיום הראיון התייחס בנט באופן ישיר לנתניהו: " כרגע כל השיח הציבורי זה שתי כתות, כת רק ביבי וכת רק לא ביבי ראשו כבר לא בניהול הקורונה וענייני המדינה אלא במשפט שלו" והוסיף כי לתפיסתו "הבעיה של לפיד זה שהוא העמיד את עצמו בראש מחנה השנאה לנתניהו ולחרדים אני לא חושב שביבי אויב העם הוא עשה טוב אבל עכשיו הראש שלו עסוק בדברים אחרים".

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד התראיינה לעיתונאי עוזי ברוך במסגרת כנס 'בשבע' והתייחסה להחלטת בג"ץ בעניין מצפה כרמים "תשובת המדינה במקרה מצפה כרמים היתה מצויינת, התשובות היו טובות. ולא במקרה קיבל אותן השופט ניל הנדל וביהמ"ש המחוזי בירושלים. צריך לחשוב על אפיקים אחרים, לא חושבת שנכון ללכת לדיון מחדש, תתקבל הרי אותה תוצאה".

שקד קראה לחשוב על אפיקים אחרים כדי להתמודד עם פסיקת בג"ץ ובין היתר קראה למי שחשובה לו ההתיישבות לתמוך בפסקת ההתגברות כפי שיניחו אותה להצבעה בכנסת בקרוב לדבריה "מיקי זוהר יעמוד למבחן לעניין פסקת ההתגברות בעוד שבועיים שלושה כששוב נעלה אותה להצבעה במליאה".

בהמשך אמרה כי ימינה לא נכנסה לממשלה כיוון שלאחר חבירת נתניהו לשמאל היה ברור להם שיהיו סרח עודף והוסיפה כי "נלמד את הלקח, כשלנתניהו יש אפשרות הוא בוחר להקים עם השמאל.". בסוף דבריה הדגישה כי לדעתה "נפתלי בנט צריך להציג מועמדותו לראשת ממשלה הוא הוכיח את עצמו הוא צריך להציג עצמו אלטרנטיבה מימין."

ח"כ בצלאל סמוטריץ התראיין במסגרת כנס בשבע לכתב חדשות 12 ירון אברהם והתייחס לביקורת נגדו על רקע התיקונים שביקש להכניס לחוק השבות "אני לא גזען, למעלה ממחצית העולים מברית המועצות, הגיעו לארץ לקחו דרכון ישראלי ונסעו לחו"ל, יש הגירה כלכלית גדולה.. אף אחד לא חשב שתהיה הגירה כלכלית לישראל".

עוד הוסיף "אנחנו היום עם 440 אלף שאינם יהודים בישראל, קח את זה עוד דור וזה כבר 3-4 מיליון וזה תופעה של התבוללות שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו.. תראה מה קורה בארה"ב, ברוסיה באירופה 75% נישואי תערובת, זה נורא ואיום, יש לנו אחריות כבדה על הכתפיים". לעניין הביקורת מצד לפיד וליברמן אמר " לפיד פופוליסט, גם לא מעניין אותו שזו תהיה מדינה יהודית. הוא חותר למדינת כל אזרחיה. יחד עם ליברמן הוא פועל בדמגוגיה זולה חוזרים לחוקי נירנברג ולנאצים".

בהתייחס למישור הפוליטי טען בתוקף כי "אין ברית אחים בין בנט ללפיד, הכל ספינים של נתניהו." והוסיף "נתניהו רה"מ הרבה מאוד שנים, הוא עושה רעשים של ימין אך לא עושה ימין מדינית, או בזהות הוא לא מיישם מדיניות ימין, הוא אדם מוכשר, עתיר זכויות אבל אין דבר בינו לבין ימין. אתה יודע מתי הוא כן מיישם מדיניות ימין? כשאנחנו גדולים וחזקים לידו".

במבט לעתיד אמר "אנחנו מחוייבים לגוש הימין, מפלגת ימין ולא נזוז משם מילימטר" והבהיר כי בשלב זה אינו יודע כיצד יראה שיתוף הפעולה עם ימינה "אני מייצג את החלק הדתי כחלק מהאיחוד הלאומי. אנחנו נישאר מחויבים לגוש הימין. לקראת הבחירות הבאות נשקול מה הכי טוב למדינת ישראל ונחליט מה עושים. אני ונפתלי חברים טובים והשיתוף בינינו מביא לתוצאות טובות זה שיתוף פעולה בין שני זרמים. יחד עם זאת לנפתלי יש שאיפות גבוהות יותר ואני חושב שזה מצוין. אני אמשיך להתמיד במפלגה דתית ונפתלי מכוון גבוה בהקשר הלאומי וזה מצוין".

שר התקשורת יועז הנדל התייחס בראיון בכנס 'בשבע' למשבר הפוליטי "לא השתכנעתי שללכת עכשיו לבחירות עכשיו עם קורונה ומשבר כלכלי ועלות של מילארדים והעובדה שמשרדי הממשלה ללא תקציב והעמותות ללא תקציב זה טוב למדינת ישראל לעומת לדחות את הבחירות לנסות לייצב את הממשלה הזאת וכאן זו הערת אזהרה לכולנו בעיקר לראש הממשלה שעומד בראש העסק, לייצב את הממשלה ולהתמודד עם המשבר הכלכלי".

עוד הוסיף "היה לנו שלוש מערכות בחירות לא רציתי שנתניהו יהיה ראש ממשלה זה לא סוד חשבתי שנתניהו צריך להתחלף, שהוא מערבב בין האישי ללאומי התפשרנו על זה שיהיה ראש ממשלה, זו הפשרה שלי. בסוף נתניהו יכול לרדת מבימת ההיסטוריה כמי שהביא אחדות וממלכתיות במקום זה שיצר ממשלה והיא לא תפקדה." בהמשך לא פסל הנדל חבירה למפלגות אחרות של דרך ארץ אם התנאים יבשילו כמו כן קרא "לבחון מחדש את שיטת הממשל בישראל".

שר התרבות ח"כ חילי טרופר מכחול לבן התראיין במסגרת כנס בשבע במהלך הדברים התייחס לאפשרות של סגר במהלך החגים ואמר כי "מדובר באופציה אחרונה, זה תלוי בנו ונכון לנו לאמץ את תוכנית הרמזור כדי שלא נגיע לשם". טרופר הביע תקווה שבמהלך הימים ניתן יהיה לפתוח עוד את עולם התרבות והוסיף "יש פה איזון עדין בין הצרכים הביראותיים לצרכים של רוח ונשמה לחברה שתמיד צריכה את זה ובטח בתקופה כזו".

שר התרבות אמר עוד כי תמונת המצב הפוליטית אינה טובה לציבור הציבור הישראלי וכי ראש הממשלה נתניהו "איים על 9 מיליון אזרחי ישראל בבחירות, לא על כחול לבן". לדבריו נהגו נכון כשבחרו להכנס לממשלת אחדות על רקע משבר ופעלו לתפיסתו באחריות ממלכתית.

בהמשך כשנשאל על ידי העיתונאי ירון אברהם האם מהיכרותו האישית עם ראש מפלגתו, בני גנץ, גנץ באמת מאמין שנתניהו יממש את הסכם הרוטציה ענה שר התרבות "גנץ מאמין שזו אפשרות ריאלית אבל הוא גם מבין שזה לא עניין של 'מילה זו מילה' שום דבר לא מוחלט." והוסיף "אני לא יודע אם תהיה רוטציה, המציאות מורכבת."

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture