Olivier Fitoussi/Flash90

ח"כ מקלב מתרגל אופוזיציה: "שר הדתות ברח מהמארבים לבונקר" • צפו

ח"כ מקלב שהציג במשך השנים קו מקצועי ונקי מהתקפות מתרגל לעמדה החדשה כח"כ מהאופוזיציה ותקף במליאה את שר הדתות מימינה: "הפשרות של שר הדתות מגיעים מבית מדרשם של הרפורמים". מקלב חשף את מסכת השקרים אותם הציג קודם לכן השר במליאה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בנאום שנשא היום (שני) במלאית הכנסת תקף מקלב את שר הדתות מתן כהנא על מסכת השקרים אותם הציג קודם לכן במליאה ביחס אזרחי ישראל לרבנות ובמאבקים החרדים על שמירת חומות הדת. מקלב הציג את מכתבם של גדולי ישראל עליו חתום מרן הגאון הרב שמעון בעדני שליט"א כנגד פשרות השבת בחריש.

"לצערנו שר הדתות הציג כאן בפני חברי הכנסת מסכת של שקרים וכזבים שאין מתכתבים עם המציאות בשטח, הם מפרשים את הזהות היהודית באופן שונה מאיתנו, – עומד כאן שר הדתות שהוא חבר מפלגתו של ראש הממשלה שהשלה את ציבור בוחריו בשנה האחרונה ומצפה שאנחנו נאמין להם כי ישמרו על הקדוש והיקר לעם ישראל"

"אך 'הרוצה לשקר ירחיק עדותו', כולנו ראינו כיצד ראש העיר בחריש ניסה להביא חוק עזר המתיר מסחר בשבת, אך אנחנו נלחמנו כנגד זה, חשפנו את האמת ואף משפטנים בכירים שאתה מעריך ומוקיר קבעו כי החוק אותו הוא מנסה להעביר הוא ההפך משמירת השבת, כזו שבת אתה רוצה שתהיה בארץ?. הצעת אי האמון הזו מחדד את הנושא הזה, זה נקרא מדינה יהודית?, במה המדינה הזו תתבסס כמדינה יהודית אם לא על שמירת השבת, על הכשרות, על הנישואין והגירושין על פי ההלכה".

"גם אם יש קבוצה של רבנים כאלה ואחרים המצריים מצג שווא, עוברים באוניברסיטאות ומנסים להציג יהדות אחרת שלטענתם היא מאירת פנים יותר, אך כל זה לא עוזר להם, אנחנו עוברים מדי שבוע בארץ אנחנו נפגשים עם הציבור, הם מנותקים מהשטח, הציבור בארץ רוצה יהדות אותנטית שורשית המסורה לנו מדורי דורות, כמה עליה יש ברישום נישואין, כמה התעוררות יש להקפדה על הכשרות?, אין עיר שאין שם התעוררות הייתי לאחרונה בעיר הרצליה מספר מקלב לחברי הכנסת, ראינו שם התעוררות עצומה ברחוב הראשי כמעט כל חנות בעלת תעודת כשרות – זו המציאות אותה הם מנסים להסתיר" אמר מקלב.

ח"כ מקלב חשף את שקריו של שר הדתות והציג בפני חברי הכנסת את מכתבם של גדולי ישראל שליט"א בהם הגאון הרב בעדני שלט"א אשר יצאו חצץ כנגד ראש עיריית חריש, "את השקר הזה אנחנו נמשיך לחשוף" אמר מקלב, – "הדברים הללו הם בליבה של צביון המדינה. אנשים המתיימרים להיקרא אנשים מאמינים שולפים את הטלפיים שלהם בניסיון להגיד כשר אני. אנחנו לא מכירים לא פשרות ולא ויתורים בדברים הקדושים והיקרים לנו, הם מבאים את זה מבית המדרש של הרפורמים אצלנו אין פשרות" – אמר מקלב.

"רוב הציבור רוצה נישואין וגירושין אמיתיים ולא מזויפים, הציבור רוצה כשרות אך אתם מרמים את הציבור, זה זכות הקיום שלנו כמדינה – שום דבר אחר לא יביא לנו את זכות הקיום שלנו בארץ הזו", ח"כ מקלב סיפר לחבר הכנסת, "פעם אחד היה שהסמקתי במליאה, עלה כאן על דוכן הכנסת אחד מחברי הכנסת של יש עתיד ודיבר על זכות הקיום של עם ישראל בארץ ישראל והביא כראיה את מתן התורה והתורה הקודשה, פנה אליו אחד מחברי הכנסת מהסיעות הערביות ואמר לו – 'אבל אתה עצמך לא מקיים את כל מה שנכתב בתורה כיצד אתה דורש את ארץ ישראל לידך', כל הקשר שלנו לארץ ישראל היא קיום המצוות על פי המסרות הנהוגה מאב לבן, זו המסגרת שלנו ואי אפשר לפרוץ אותה ועירור הסטאטוס קוו מערר את כל זכות הקיום שלנו כאן בארץ" סיכם מקלב.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture