פינדרוס בראיון ל'JDN': "בנט לא מפסיק לשקר, אף מילה שלו לא אמת" • צפו

יו"ר סיעת יהדות התורה בראיון פתיחת מושב במתקפה חריפה על השר כהנא: "הוא משקר, הוא ממוקד מטרה להרוס את הכשרות", אך נמנע מלתקוף את חוק הגיוס: "נראה מה יהיה כתוב בו" • וגם: מעריך שהתקציב יעבור, אבל הממשלה תיפול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, הח"כ הטרי ביותר שמכהן כיום במפלגה הוותיקה, כבר צבר רזומה עשיר בעשייה הציבורית מחוץ לכנסת, ובשנים הקצרות שהוא מכהן בכנסת הצליח גם בה להפוך לאישיות שאי אפשר לפספס.

מתוקף תפקידו, בו הוא מכהן עוד מהכנסת הקודמת עד לסיום חלוקת התפקידים, הוא מרכז את המאבק המפלגתי נגד הממשלה והקואליציה. בין עימות סוער בוועדה לנואם מחץ במליאה, תפסנו אותו בלשכתו בכנסת לראיון לעיתון 'שחרית' ואתר 'חדשות JDN' לרגל פתיחת מושב החורף.

לדבריו, המפלגה והסיעה מאוחדות מתמיד. "אנחנו עובדים כסיעה מאוחדת, יהדות התורה מאוחדת, אתה רואה את זה בשנתיים האחרונות בצורה ברורה, מצביעים ביחד במליאה, מצביעים ביחד בוועדות. יכול להיות שיש דברים מאחורי הקלעים, אבל הם לא נכנסים לתוך חדר הסיעה".

וב'דגל התורה' הכל על מי מנוחות?

"יש יושב ראש אחד, יש גדולי ישראל שקובעים, יש היררכיה ברורה".

"כהנא ממוקד מטרה – להרוס את הכשרות"

אחרי שנרגענו ושמענו שהכל בתוך יהדות התורה, על כל חלקיה, בסדר, עברנו לדבר על הדברים החשובים באמת. בשיחה עם יו"ר הסיעה אי אפשר שלא להתעכב על שלל הדיווחים והשמועות על מגעים כאלה ואחרים עם אנשי הממשלה, פינדרוס מאשר בקולו שיש פגישות, אך מבהיר מעל לכל ספק שאף אחד לא מתקרב לשתף פעולה עם הממשלה הרעה אותה הוא תוקף במילים חריפות.

עוזי ברוך מדווח שגורמים בלשכת רה"מ מנהלים מגעים עם שני ח"כים חרדים על הצטרפות לממשלה אחרי אישור התקציב. אתה אחד מהם?

"אף מילה שאומרים גורמים בלשכת ראש הממשלה, כולל ראש הממשלה עצמו, הוא אמת. אנחנו רואים את זה בשנה האחרונה, אין מילה אחת אמת. בקושי את התאריך, אני לא בטוח שגם בזה הם אומרים אמת. איש (בנט, ש.ק.) שלא מפסיק לשקר, מערכת שלא מפסיקה לשקר, היא בנויה על שקר, היא ממשלת הונאה. חלק מההונאה שלה זה כנראה הדלפות כאלה לעיתונאים".

יעקב ריבלין טוען שיש שני ח"כים חרדים שלא שותפים למדיניות החרם הכוללת ומדברים עם שרים בממשלה כשהחוגים שהם מייצגים זקוקים למשהו ספציפי. זה גם לא נכון?

"אני מפנה אותך למכתב של מועצת גדולי התורה, המכתב הוא מאוד ברור. הוא אומר מפורש, שמה שנצרך לעבודה היום-יומית השותפת, בהוראת הרבנים מדברים. אני מדבר כל הזמן עם כל השרים, כל חברי הכנסת מדברים עם כל השרים, ממה שאני יודע, מדברים ברמה המקצועית והפרקטית".

"בסוף אנחנו מייצגים ציבור ויש צרכים, ברמה הכללית אפשר לומר שזו ממשלה אטומה ולא מקשיבה, אבל יש דברים קטנים בדרך שאפשר לעשות ואנחנו עושים, אני עושה את זה פה כל היום בוועדות, אני עושה את זה כל היום בכנסת, אנחנו מדברים עם כולם".

לצד יו"ר המפלגה. צילום: אתר הכנסת

"זה קצת דמיון כזה שעשו 'חרם', אמרו דבר אחד, לא לתת להם לגיטימציה, אז מפגש מצולם ותקשורתי – דבר שאנחנו לא עושים אותו, אבל שיחות מתנהלות כל הזמן".

מתן כהנא ממש מתחנן לדון איתכם ברפורמת הכשרות שלו, אולי בכל זאת כדאי לשבת איתו ולנסות לצמצם את הנזק?

"גם אחד השקרים שלו, אני יודע מכל מי שנפגש איתו. הוא משקר, כל מי שדן איתו אמר שהאיש אטום לגמרי לכל מה שמדברים איתו, האיש לא שומע ולא מקשיב. הוא ממוקד מטרה להרוס את הכשרות".

הוא אומר שאם ישבו איתו הוא מוכן לוותר על חלק מהרפורמה?!

"הוא בסופו של דבר לא מוכן לוותר על הרפורמה, אני אומר לך את זה מידיעה מאנשים שישבו איתו ומכירים את הפרטים. המהות של הרפורמה זה לקחת את הסמכות של רב העיר להיות הסמכות הבלעדית, זאת מהות הרפורמה, אם כנים דבריו, שייקח את הרפורמה ויגנוז אותה. יש רפורמה שהוא תמך בה, רפורמה שהרבנות הציעה, הוא יכול להשתמש בזה מחר בבוקר, הוא לא רוצה לעשות את זה כי גורמים אינטרסנטיים שעומדים מאחוריו מנסים לקעקע את כל מעמד הרבנות הראשית לישראל, את מעמד הרבניים המקומיים, הוא עושה את זה בכל צעד שלו".

בניגוד לדבריו החרדים נגד היוזמות של הממשלה בנושאי דת, קשה לשמוע מח"כ פינדרוס אמירה תקיפה בנושא חוק הגיוס. "עוד לא ראיתי אותו, נראה מה יגיע, בוא נראה מה יהיה כתוב בו. אם בסופו של דבר כל מי שרוצה לשבת וללמוד תורה יכול לשבת וללמוד תורה, אנחנו נשמח מאוד, אם לא אז נתנגד". לפני שאני כבר תוהה אם יצביע בעד, הוא ממהר להעריך: "חזקה על ממשלת ישראל שמה שהיא עושה הוא לא טוב".

אתה בעד הורדת גיל הפטור?

"אני בעד ביטול חוק גיוס חובה, שירידו את גיל הפטור גיל 18".

ואם לא?

"כל מה שירידו מבורך"

"הממשלה תיפול על אי הסכמות"

פינדרוס מעריך שלמרות ההצהרות היומרניות של כמעט כל חלק הקואליציה, התקציב יעבור בשלום. "אני מעריך שהתקציב יעבור, זה הדבר הכי קל להעביר. אתה מעביר 400 ומשהו מיליארד שקל, לשלם שוחד לכמה חברי כנסת, כמה מיליונים לפה כמה מיליונים לשם, זה הדבר הכי קל להעביר".

מתברך אצל מרן שר התורה. צילום: אהרן קורן

אבל לפני שהוא סותם את הגולל על התקווה להפלת הממשלה, הוא טוען כי "הממשלה תיפול על אי הסכמות על דברים אחרים, על כסף קל להסכים".

"יש כרגע שמונה שותפים שאין כמעט נושא חוץ מהשנאה לנתניהו והדת שהם יכולים להסכים עליו. אני מאמין שכבר במושב הזה יהיו דברים שהם לא יכולים להגיע להסכמה ועל זה בעזרת ה' תיפול הממשלה, אנחנו מתחילים לראות את זה"

ותקום ממשלה אחרת בכנסת הנוכחית?

"נראה על מה היא תיפול, על איזה נושאים, על ידי איזה סיעות, בזה זה תלוי. יכול להיות שכן או שנלך לבחירות".

הממשלה הבאה תהיה בראשות נתניהו?

"אני אומר לך כבר עכשיו, זה לא משנה מי יהיה בראש. היא צריכה להיות ממשלה שהמרכיב המרכזי שלו זה המפלגות שנמצאות במסורת ובדת, בהסכמה יחסית יותר מהצד השני בנושא מסורת".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture