"הקב"ה רוצה לעורר אותנו": המונים בהלויית הבחור אביעד אלמלם ז"ל

המונים הגיעו לבית העלמין באשדוד לחלוק כבוד אחרון לבחור אביעד אלמלם ז"ל שנהרג בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש מספר 1 בדרכו לתפילת סליחות בכותל המערבי • אביו זעק: "אני לא יכול לדבר עליך בעבר רק בהווה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבחור אביעד אלמלם ז"ל

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (36)

בשעות הצהריים אמש הגיעו רבנים רבים בהם רב העיר הגאון רבי יוסף שיינין, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הרב מאיר אבוחצירא רבה של רובע הסיטי, הגאון רבי משה שמידע ר"י גרודנא, הגאון רבי חיים עזרן, רבני הישיבה הקטנה והגדולה שאצלם גדל והתחנך חברים ומקירי זכרו רבים אשר כאבו את הכאב הגדול.

הגר"י שיינין רב העיר, בשנותיו הצעירות, צבר מעשים טובים רבים. המה נסעו למנוחות אבל אותנו עזבו לאנחות, והחי יתן אל ליבו, אנו צריכים להתעורר ולשאול על מה עשה ה' לנו ככה, לא להישאר בשאלה, אנו צריכים לתת תשובה להקב"ה שרוצה לעורר אותנו, הוא דורש מאיתנו 'שובה אלי ואשובה אליכם' אלה הימים לפני יום כיפור המכפר לשבים בתשובה, כולנו נחזור בתשובה, ההתעוררות הגדולה הזו תהיה לע"נ שנתעורר כולנו לתשובה וימליץ טוב בעד המשפחה ובעד כל הקהל.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (4)

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ה' נתן וה' לקח – פירוש ה' נתן לבד הוא נותן, אבל כשלוקח, הוא בא עם  בית דינו, אנו נמצאים 24 שעות לפני יום הכיפורים יום הגדול והנורא בעם ישראל, בימים אלו כולנו תלויים ועומדים ורק אם עושה 'תשובה' זוכה לחיים וכל מצוה אחרת זה לא יעזור, אלא רק שיעשה תשובה ממש ויחזור מהעבירות שבידו, אביעד ז"ל זכה לעורר את כולנו לפני יום הכיפורים וחושב להתחזק בבין אדם לחבירו, כי אחרת גם בין אדם למקום לא יסולח לו. כתוב 'ושבת עד ה' אלוקך' 'עד' זה ראשי תיבות ענוה דיבור לשמור על מידה הענוה ועל דיבור ראוי, ולא לשון הרע. האבא היקר מיכאל שיחי' כל כך מסור לבית הכנסת דאג למזגנים למתפללים לכולל האברכים לתפילות בראש השנה וכל המעשים הטובים הללו ילוו את נשמתו הטהורה של אביעד ז"ל ושהקרבן לא יהיה לחינם ח"ו וכל אחד יקבל על עצמו קבלה קטנה להשתנות לקראת יום הכיפורים.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (6)

ראש הישיבה הרב דוד פחימה, אביעד ז"ל היה 'הדר' בחור יקר עם הליכות נאות, בין כל הבחורים היה דוגמא של חסד, אהבה מיוחדת שהיה לו לכל אחד ואחד, היה פרח מיוחד שגדל בין כל הבחורים, אתמול היה בישיבה של מטה והיום בישיבה של מעלה – מי היה מאמין!

אביעד ז"ל נפטר מתוך שעסק במצוה של חסד, כל החבורה צריכים לדאוג, כל החברים צריכים לגמול איתו חסד, החברים יחזירו לו וזה הזכות שלו שזכה לעורר את כולם בתשובה, נחזק את המשפחה שיהיה להם את הכוחות במעשים הברוכים שלהם יחד עם כל המשפחה.

הגאון רבי משה שמידע ר"י גרודנא, אנו מכירים את המשפחה שנים רבות, את הטוב לב החסד ומעשים טובים, אנשים לא מבינים במה מדובר מה זה לשכל בן צעיר אצל מו"ח הראש ישיבה הרב קרלנשטין זצ"ל ששיכל את בנו יחידו הרב חנוך זצ"ל אמר אין לכם מושג איזה צער איזה סבל זה כולל בתוכו, רק מי שעובר את היסורים הללו יודע איזה כאב ואיזה יסורים מדובר ואנו שראינו קצת מקרוב, אנו יכולים מעט לחוש את הכאב הגדול, אבל שמעתי את הגדלות של המשפחה ואת של האבא היקר מיכאל שיחי', היום  בסליחות זה נקרא יג' מידות של רחמים ביום הזה קורה כזה אסון,  ואנו מאמינים באמונה שלמה ושמעתי שגם האבא והמשפחה אמרו את זה "שמידותיו של הקב"ה זה רחמים, אנו לא יודעים חשבונות שמים, זה סמוך ונראה ליום הדין, אנו ששומעים שהכל רחמים והכל נעשה לטובה, זה מחזק מעורר את כולנו.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (13)

אביעד נפטר בחודש שנולד וזה כמו שמובא בגמרא שהקב"ה משלים שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש. הוא הודיע לכולם – אני בן 19 ומובא בהחיד"א שבאותו חודש שאדם נולד נפטר, זה סימן של שלמות. אביעד ז"ל כתב שאחיו חוגג 12 ואם אחד מן האחים נפטר ידאגו כל בני החבורה זה האישיות שלו, אהבה ואחוה הוא דאג לכולם כשראה שמישהוא מציק לשני מיד היה עושה הכל על מנת להקל מאותו אחד והיה דואג לכל בחור כאח ממש.

הרב גבריאל מרציאנו ר"י נחלת גבריאל, אבא יקר, זה ניסיון קשה כמו עקידת יצחק, אבל תדע שהניסיון ממשיך כל החיים "אין עול מהקב"ה כי צדיק וישר הוא" הכל מחושב מהקב"ה. אביעד ז"ל הקדים לנו את יום כיפור, ואנו מבקשים מאביעד אל תסגור לנו את יום כיפור, אלא תשפוך דמעות לפני בורא עולם, כולנו חייבים לעשות חשבון נפש בחור מיוחד מרומם, לב של יהודי של איכפתיות אנו צריכים רחמים גדולים והרחמים זה לחזור בתשובה, כמה קשה כמה כואב, אבא היקר, במקום שתוביל את הבן לחופה מובילים אותו כעת ליומו האחרון.

האבא מיכאל שיחי' הספיד את בנו בקול בוכים, אני מקבל את הדין באהבה אביעד אתה בני האהוב שלי, אני לא יכול לדבר עליך בעבר רק בהווה, שתתפלל ותעמוד להיות מליץ יושר על כולם כמו שהיית תמיד, גומל חסדים כל אחד שנמצא כאן לא יודע מה הוא עושה כאן. יום לפני יום כיפור, כולם כאן מכירים אותך, את החיוך שלך את הארת פנים שלך לכל יהודי, בערב ראש השנה באת אלי הביתה מהישיבה ואמרת לי התקשרתי ל180 טלפונים לחברים שלך לידידים לברך ולאחל להן שנה טובה.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (22)

אמרת לי אני יתקשר לכל החברים שלך לברך אותם בשמך ואתה תמשיך עם האירוח והמצוות שאתה עסוק בהם, וכך אני יקל מעליך קצת, ואחר כך אמרו לי איזה ברכות יפות, מכל הלב לכל אחד ואחד אפילו הגננות המלמדים, איזה אצילות איזה כיבוד הורים, הייתי נכנס הביתה – היית עומד, לאחר הקידוש היית מתכופף ומבקש אבא תברך אותי אני רוצה להיות גדול בתורה אני רוצה שבשולחן נשמע דברי מוסר.

אביעד, כל אחד כאן צריך לקחת מהגמילות חסדים שלך היית בא מהישיבה ואומר לי, אבא יש חתן בישיבה אין לא כלום, צריך לדאוג היית דואג לכולם אבל אתה לעצמך לא דאגת.

בשבת שובה ישבנו בבית בשולחן שבת, אתה היית בישיבה ישבנו בבית ואמרנו, אביעד יש לו שבוע הבא יום הולדת, מה נקנה לו מתנה, על כל הטוב לב שלו, על כל החסד שנותן תמיד, כמה דואג לכל המשפחה האחים והאחיות, דברת איתי בטלפון במוצאי שבת, אמרת לי אבא עוד מעט יום הולדת לגיל 19, ואמרתי לו אתה יודע שאבא יודע להפתיע, תשאיר את זה

ואני רוצה לומר לך לא עמדתי בזה

ובמקום לקנות לך מתנה

קניתי לך…. תכריכין,  כולם פרצו בבכי…..

לא זה מה שרציתי, בני האהובי אבל אביעד מעליך יש את מלך מלכי המלכים הקב"ה ואנו כולנו עפר ואפר, הקב"ה רוצה אותך קרוב אליו ואני מבקש מהצדיק בעל יסוד ושורש העבודה שהיינו קרובים לספרו הקדוש, אנא קח את אביעד לידך תחת כנפי השכינה וימליץ טוב.

אני פונה לרעיתי היקרה,

אנו צריכים להשאיר כאן את הדמעות, את הכאב, לחזור לבית לילדים הקדושים שאנו מגדלים ולגדל אותם שיהיו גדולים בתורה, בשביל זה אנו בעולם לעשות נחת רוח לה' יתברך. וה' יתן לנו חיים ארוכים לעשות רצונו, נחזור עם כוחות חזקים לבית והקב"ה ימחה כל דמעה של כולנו וימחוק את כל שטרי חובותינו וימחול ויסלח לכל עם ישראל ושהסתלקותו של אביעד זה היה קול השופר החזק שהקב"ה וכל פמליה של מעלה יאמרו "סלחתי כדבריך" ויכתוב ויחתום אותנו לחיים טובים ולשלום, ה' אנו אוהבים אותך, ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך.

הרב מאיר אבוחצירא רבה של רובע הסיטי, אנו מזכירים את הפסוק 'כל כלי יוצר עלייך לא יצלח', אחי ורעי, בגמרא ראש השנה כתוב, קשה פטירתן של בחורי ישראל יותר משריפת בית המקדש, בחורי ישראל שעשה שליחות מצוה בימים של עשרת ימי תשובה, ימים של התעוררות שעות לפני שעושים את הכפרות – זה חליפתי זה תמורתי, זה הכפרה והתמורה של עם ישראל כולו, זוהי ההקרבה הגדולה, בא לעולם בלא חטא ויצא מן העולם בלא חטא.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (26)

בע"ה יתברך ניכתב כולנו לחיים טובים ולשלום, השופר הגדול הזה שמשמיע את כל הקולות שמשמיע בכל העולם כולו, הוא יקרב לנו את הגאולה וימלא את חסרוננו, נפשו תגל בגן עדנו שיהיה קרבן ציבור על משפחתו ועל כל עם ישראל כולו ובע"ה יאמר די לצרות עמך בית ישראל.

דברי חיזוק ופרידה נשא ר' אברהם דרעי מצוות חברה קדישא שעורר את הקהל לקראת יום הכיפורים מהאסון הכבד שפקד את העיר.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (25)

לאחר אמירת הקדיש יצא מסע ההלוויה.

הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (1) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (2) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (3) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (4) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (5) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (6) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (7) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (8) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (9) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (10) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (11) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (12) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (13) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (14) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (15) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (16) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (17) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (18) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (19) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (20) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (21) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (22) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (23) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (24) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (25) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (26) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (27) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (28) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (29) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (30) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (31) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (32) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (33) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (34) הלויית הבחור אביעד אלמלם זל (35)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לקרוא ולבכות!
והלוואי שה' יאמר לצרותנו די! ויביא לנו את הגאולה ברחמים בקרוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture