דרעי: "הרפורמים גורמים נזק גדול ליהדות; מדוע הם באים לכותל?!"

שר הפנים התייצב אחה"צ ל'שעת שאלות' על דוכן הכנסת והשיב לח"כים על שאלות בנושאים שונים • במוקד: הפרובוקציות הנבזיות של הרפורמים ברחבת הכותל ומצוקת הדיור של הציבור החרדי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

״הרפורמים הם אחים שלנו אבל הם גורמים נזק גדול ליהדות. הייתי השבת בכרמיאל והמארחים שלי, יהודים מסורתיים, הראו לי מבנה שנבנה על פי החלטת בג״צ כבית כנסת רפורמי. אמרו לי שביום כיפור הביאו לשם טרמפולינות לילדים ודוכני משקאות וממתקים. הראו לי מבנה נוסף בעיר גם הוא בית כנסת רפורמי": את העדות המזעזעת הזאת השמיע שר הפנים, אריה דרעי, במהלך 'שעת שאלות' אחה"צ במליאת הכנסת.

דרעי הוסיף לתאר את תמונת המצב העגומה בבתי הכנסת הרפורמים בכרמיאל: "בשניהם ביחד יש שם אולי עשרה אנשים. אחד נוסח ספרד ואחד אשכנז. באחד מנגנים בגיטרה ובשני באורגן. אז אני שואל אותך: זו היהדות שאתה רוצה לקרב? אם זו היהדות – אני מוותר עליה. זה לא בית כנסת אלא משהו אחר. היהדות שאני מכיר זו ההולכת לפי השולחן ערוך. שמשמרת את ההלכה".

עוד אמר יו"ר ש"ס: "מה יש לרפורמים מהכותל? הרי אני מתפלל שייבנה שם בית המקדש ויקריבו קורבנות ותהיה לשכת הגזית. הם הרי לא מאמינים בזה, אז מדוע הם באים לכותל? מה יש להם ממנו? הם רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם. הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות״.

נציין כי מי שהעלה את הסוגיה לדיון היה ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד'.

קודם לכן בחר ח"כ מנחם אליעזר מוזס, להעלות לפני השר את הסוגיה הבוערת ביותר והכאובה ביותר, הנוגעת לציבור החרדי: מצוקת הדיור.

מוזס פתח את דבריו בהקראת כל הערים עימם נסגרו לאחרונה הסכמי גג, ובאף אחת מהן, באף מקום מכל הרשימה, לא קיבל הציבור החרדי דבר. "בימים אלו נסגרו הסכמי גג ותכניות דיור, עם ערים רבות, ביניהן: קריית גת 17,500 יח"ד, ראש העין 10,000 יח"ד, תל השומר 11,500 יח"ד, אור יהודה 3,000 יח"ד, אשקלון 11,000 יח"ד, רמת השרון 40,000 יח"ד, באר שבע 8,000 יח"ד, הרצליה 7,000 יח"ד, טירת הכרמל 12,500 יח"ד, צריפין 11,000 יח"ד כמעט 150,000 יח"ד.

"אבל בכל האלפים הללו אין מענה לציבור החרדי! הכל מיועד ומתוכנן לציבור הכללי ולא לציבור החרדי! כולם עונים לנו שראשי הרשויות לא רוצים אותנו, האם אתה בתפקידך כשר הממונה, שר הפנים, יכול למצוא מוצא לבעיה הקשה הזו?".

מוזס הוסיף ותיאר בפני מליאת הכנסת מקרה שהגיע לאוזניו, לפיו, משפחה חרדית המתגוררת בישוב שורש שבתחומי המועצה האזורית מטה יהודה, ומבקשת לשכור דירה חלופית באותו ישוב, נענית בסירוב בטענה שהם חרדים! "אני קורה לשר, כממונה על ראשי הערים, לקרוא להם לסדר".

דרעי ענה לו: "יכולתי לומר שלקחו ממני את מנהל התכנון ואני לא מעורב בכל מכרזי המחיר להשתכן וכו. למרות זאת, אני לא מקבל בשום אופן הדרה מכוונת של ציבור חרדי מצד ראשי ערים בתחום הדיור. אני לא מדבר בנושא אלא עושה. ישנה ועדת גבולות שאני מופקד עליה ואני בקשר עם ראשי הערים בנושא ובקרוב תשמעו תוצאות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture