גבאי: אם אבחר, אשמח אם הרצוג ימשיך בתפקיד יו"ר האופוזיציה

אבי גבאי, אינו ח"כ ואינו יכול לכהן בתפקיד יו"ר האופוזיציה אם ייבחר לראשות מפלגת העבודה. בינתיים, עמיר פרץ וגבאי מנהלים מאבק על כל קול לקראת הסיבוב השני. יו"ר ההסתדרות הודיע על תמיכה בעמיר פרץ, אהוד ברק באבי גבאי, והרצוג עדיין מתלבט

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אבי גבאי, המתמודד מול עמיר פרץ בסיבוב השני לראשות מפלגת העבודה, הבהיר היום כי אם הוא ייבחר, הוא ישאיר את היו"ר המודח, ח"כ יצחק הרצוג, בתפקיד יו"ר האופוזיציה. גבאי עצמו אינו יכול לכהן כיו"ר האופוזיציה, תפקיד הנחשב לאחד משבעת סמלי השלטון, בשל העובדה שהוא אינו משמש כח"כ.

"תפקיד יו"ר האופוזיציה הוא לא מטבע לסחור בו", כתב גבאי. "יצחק (בוז׳י) הרצוג נבחר והביא 24 מנדטים ואין חובה להחליף אותו. להיפך, ההוגנות והענייניות מחייבות שימשיך בתפקיד ואשמח אם יסכים לכך". הודעתו מגיעה על רקע ניסיונות הצדדים לגייס את תמיכתו בהם. אתמול, אף עלו שניהם לביתו.

גבאי הוסיף: "מתחילת הדרך הבטחתי לציבור ענייניות והוגנות. אני לא עושה דילים של השיטות הישנות שהביאו את העבודה לאופוזיציה. אני עושה פוליטיקה שונה וקורא לכולם להצטרף אליי. אצלי, ההבטחה היחידה היא להצטרף להחלפת הממשלה בראשות נתניהו. לשם כך, מיד לאחר הפריימריס נחזק את העבודה האופוזיציונית בכנסת אבל לצידה נפתח בקמפיין להבאת קהלים חדשים למפלגה. נהיה בכל מקום שבו ניתן לשכנע ופחות אצל המשוכנעים".

במקביל, מנסים צמד המתמודדים לגייס כל תמיכה אפשרית. נציגים משני המטות יצרו קשר עם המועמדים שהודחו בסיבוב הראשון וניסו לתאם עמם פגישות כמה שיותר מוקדם, כדי לקבל מהם את התמיכה המיוחלת. אמש (יום ד') הגיע גבאי לביתו של אראל מרגלית בירושלים, בניסיון לגייס את תמיכתו. מרגלית, שסיים רביעי בסיבוב הראשון עם יותר מ-16% תמיכה, לא מסר בתום הפגישה במי יתמוך.

פגישה ראשונה התקיימה כבר אתמול בבוקר בין גבאי ליו"ר המפלגה היוצא שספג מפלה, יצחק הרצוג. גבאי הגיע לביתו של הרצוג שבצהלה והשניים נועדו במשך יותר משעה וחצי. במהלך הפגישה ביקש גבאי את תמיכתו של הרצוג והבהיר כי הוא רואה בו שותף. בשעות הצהריים הגיע פרץ לבית בצהלה, וניהל עם הרצוג שיחה ברוח דומה. גם פרץ ביקש את תמיכתו, אולם הרצוג סירב בשלב זה לומר במי הוא תומך והבהיר כי מחר יכנס מפגש פעילים מרכזיים, ורק לאחר התייעצות עמם יודיע על המשך דרכו.

יחד עם זאת, גורמים נוספים בעלי השפעה במפלגת העבודה דווקא כן יצאו אתמול בהצהרות. ח"כ פרץ, שזכה שלשום במרב הקולות, כינס אתמול בבוקר מסיבת עיתונאים שאליה הגיעו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהודיע רשמית על תמיכתו בו. הוא נימק את בחירתו בכך שפרץ הוא מועמד חברתי שנשאר עקבי בכל הנושאים שקידם.

"עמיר מייצג את מה שמפלגת העבודה זקוקה לו – מנהיגות חברתית עם ערכים", אמר ניסנקורן. "אני מאמין ביכולתו להביא ציבור נוסף ולאחד את המפלגה. יש ציבורים גדולים בעם שרוצים שינוי ועמיר יכול לייצר שינוי. לא רק המפלגה צריכה את זה, המדינה צריכה את זה". גם חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיעה למסיבת העיתונאים והודיעה על תמיכה בפרץ. יחד איתה תומכים בפרץ גם חברי הכנסת מטעם המפלגה איציק שמולי, רויטל סוויד, נחמן שי, חיליק בר ואיתן ברושי.

אתמול פרסם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק סרטון ובו הוא מודיע כי הוא תומך בגבאי. "עמיר פרץ שייך לעשור הקודם, אבי גבאי שייך לעשור הבא והוא יכול להוביל למהפך", אמר ברק. "יש באבי גבאי משהו חדש, מרענן. גבאי הוא פוליטיקה אחרת. אני בטוח שהוא ייקח לקלפי עוד רבים-רבים. ביבי החל לפחד מהיום, ובצדק. האמינו לי, אני מכיר אותו בכל המצבים. אבי גבאי – נוע קדימה. וזכרו כולם, היעד – מהפך". בגבאי, שהצטרף למפלגת העבודה לפני כחצי שעה, תומכים גם חברי הכנסת של המפלגה יוסי יונה ומיכל בירן. עמירם לוין, שהתמודד בפריימיריז ופרש מהמרוץ לפני כשבוע וחצי, הודיע אז כי הוא תומך בגבאי.

יו"ר העבודה לשעבר שלי יחימוביץ' טרם הודיעה במי היא תומכת, אף שאנשיה כבר פועלים הלכה למעשה להביא לבחירתו של גבאי. בעבר הכחיש גבאי שנרקם דיל בינו לבין שלי יחימוביץ'. ציפי לבני שערכה פגישות עם שני המועמדים ועם הרצוג לא הבהירה מה עמדתה ואנשי סיעתה בכנסת הבהירו כי אין להם עניין להתערב בבחירות במפלגת העבודה.

נראה כי בימים הקרובים יגבשו המועמדים שנפלו בסיבוב הראשון החלטה, ויכריזו על תמיכתם במועמד שלדעתם יכול לשמש אלטרנטיבה לראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום שני בבוקר ייפתחו שוב הקלפיות ברחבי הארץ ובאותו ערב נדע סופית מי יוביל את העבודה בבחירות הקרובות – פרץ או גבאי.

//www.jdn.co.il/breakingnews/858049

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי זה כל כך לא מענין מי היו"ר שם!!!!!!!

שימו לב!
הוא פשוט מה אחת לאחת את כל הסיבות לא לבחור בגבאי!!

שמאלנים טיפשים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture