צפו בתרגיל: הצנחנים נחתו לפעילות בעומק שטח האויב

נחיתה בעומק השטח, התגנבות שקטה אל היעד ופשיטה על מבנים חשודים. גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים יצא למבצע מיוחד בשומרון, שנועד להכין את הלוחמים לקראת הרגע בו יידרשו לחצות את קווי האויב ולהילחם הרחק מגבולות המדינה. צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אחרי שביצעו תעסוקה מבצעית ארוכה בחטיבה המרחבית שומרון, יצאו לאחרונה לוחמי גדוד הסיור של החטיבה האדומה למבצע ייחודי שנועד לתרגל את היכולות המיוחדות שהקנו ליחידה את מעמדה כסיירת מובחרת.

הם תרגלו נחיתה מוסקת בעומק השטח, התגנבות שקטה אל היעד ופשיטה על מבנים חשודים. מדובר בפעילות התקפית שגרתית בגזרה, אותה ביצעו פעמים תכופות במהלך החודשים האחרונים, ושולבה עם תרגול לקראת המערכה הבאה.

הלוחמים התניידו באמצעות ארבעה מסוקי יסעור שהנחיתו אותם בעומק השטח, בין מטעי זיתים ובחושך מוחלט. לאחר מכן, הם ירדו בצורה מבצעית ומסודרת כפי שהתכוננו מראש מכלי הטיס וחברו לכוחות מהמסוקים השונים.

"זה לא כמו לעלות על ג'יפ ולנסוע אל היעד", הבהיר סרן אמיר פורי, מפקד פלוגת העורב בגדוד. "אתה צריך לדעת איך עולים ויורדים ממסוק, כיצד מתנהגים בו ואיך לחבור ליתר הכוחות ישר עם הנחיתה, כשאתה נמצא בחושך מוחלט, בשטח זר וכשכל דקה קריטית".

תוך כדי הטיסה הוחלט לשנות את מקום נחיתת אחד המסוקים, החלטה שנועדה להדגים קשיים בהם ייתקלו בזמן אמת. "אתה יוצא מקופסה סגורה לעולם שבחיים לא ביקרת בו, ועליך להבין תוך רגעים ספורים איפה אתה, איפה הכוחות אליהם אתה צריך לחבור וכיצד לפעול בלי להתגלות ולהכשיל את המשימה", תיאר סרן פורי.

אחרי שנחתו מצפון-מזרח ליעד בו הם עתידים לפעול, ולאחר ש"קיררו" את הנקודה, כלומר השתטחו במקום וחיכו שיללות הכלבים והתנים ישתתקו, ביצעו לוחמי גדוד הסיור התגנבות שקטה אל הכפר. במהלך הפעילות תפסו הכוחות שלושה רובים, כמות נכבדת של תחמושת ואת החשודים הרלוונטיים. עם עליית השחר הלוחמים יצאו רגלית מהכפר וסימנו "וי" על המבצע האחרון בגזרה.

"מדובר בגזרה מבצעית ביותר, אבל כל עוד נשמר השקט, עלינו מוטלת החובה להתכונן לכל קשת התרחישים האפשריים להסלמה מדרום ועד צפון", קבע סרן פורי. "אנחנו יודעים שבעת עימות נידרש לפעול בלי שום עורק לוגיסטי עם העורף. במצב של לחימה נהיה חייבים לשמור על החוסן המנטלי והכשירות המבצעית אפילו עד רמת ספירת הכדורים במחסנית, על מנת להשיג את ההישגים הדרושים בשטח שיביאו להכרעת המערכה".

"במהלך המבצע הזה השתמשנו באזור השומרון בשביל לדמות פעילות במדינות אויב", הוסיף מפקד הפלוגה והסביר: "האזור הזה מאפשר לנו לתרגל פעילות מבצעית אמיתית בעומק השטח, במתארים המורכבים, לצד חיכוך רב עם הרחוב הפלסטיני וכל הסכנות הנגזרות ממנו".

"בצוק איתן", נזכר סרן פורי, "מספיק שהסתכלת לאחור ויכולת לראות את גדר הגבול. אם מישהו חס וחלילה נפגע, ידעת שבתוך זמן מועט יגיע רכב משוריין ויפנה אותו. בשטח מדינת אויב זה לא יהיה כך ולוחמי גדוד הסיור יצטרכו להיאבק בעומק, במטרה להכות את האויב בעוצמה הגבוהה ביותר. מצד שני, הם יצטרכו לשמור על ביטחונם האישי ולהימנע מהיתקלויות מיותרות או פעולות שעלולות לסכן את שלמות המשימה. בשביל זה הלוחמים התנדבו אל גדוד הסיור ולמען המטרה הזאת ביצענו את התרגיל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר

מה יש לצפות על חיילים מול מיליארד וחצי מוסלמים שאם היו מחליטים יום אחד להיות " עולים חדשים" לארץ כמו שעשו באירו-פה, שחוץ מאירו, אין להם כבר פה לדבר מולם, אז ח"ו… " אם ה' לא ישמור עיר, שוא שקד שומר" . אם ה' לא יבנה בית, בית המקדש, שוא עמלו בו בוניו בו. עד שיכלו הבונים החופשיים עובדי השטן( לוציפר)ש ה"מאפיה" העולמית השלטת, נמשיך בנתיים רק לקנות לחם מהמאפיה לשבת ובזכות שמירת השבת כהלכה, יבוא ה"אופה" ויסתום להם את הפה אחת ולתמיד עד קרבן התמיד וקרבן תודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture