להקים אוטונומיה יהודית / דעה

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

ימים היסטוריים עוברים עלינו, לנוכח התנהלות מנהיגו החדש של הבית היהודי נפתלי בנט, בתקופה שעל כפות המאזניים נמצאים ההכרעות הקריטיות ביותר לעתידנו ולצביון היהודי מאז יסוד המדינה, הוא מצוי בברית הדוקה עם יאיר לפיד, נגד כל היגיון והסבר שפוי. למעט שנאת עתיקת היומין של גורמים שונים ביהדות האותנטית.

נקדים ונאמר שבעת זכיותו של הלה בראשות המפד"ל כבר כתבנו אז שזו סופו של 'המזרחי' כציבור ומפלגה דתית, בנט לא מגיע ממחוזות דתיים, והינו מסורתי עם כיפה קטנטנה, שגם זו לא תמיד הודבקה לפדחתו, ולא נחטט הלאה במשפחתו וחייו הפרטיים, שרחוקים מאוד מלענות בהגדרות המינימאליות של שומרי תורה ומצוות.

וכמובן החכי"ת הטרייה שבנט עשה הכל בכדי שתיבחר, הגברת שקד, שבמוצהר נמנית על המגזר החילוני. אין לנו דבר אישי כלפיהם חלילה, אלא כעובדות השופכות אור על המתרחש למול עינינו חשוב לציין אותם. באמת זו סופה המר של תנועה שמראשיתה דילגה על שני הפתחים גם אם היו אז עדיין במצב רוחני שפיר יותר.

ציבור שבמורד השנים לא הצליח להחליט האם זהותו דתית או ציונית לאומית, ומה גובר על מה, קיצצו בזהות הדתית וקפלו את הכיפה, וגם המשיכו להירדף בידי הציונים החילונים בתקשורת כהזויים ומסוכנים, ויצאו קירחים מכאן ומכאן.

ומה עשו להמציא את עצמם "מחדש" (כסלוגן הבחירות שלהם) מצטרפים לעליהום הצבוע "שוויון בנטל" והמפדלניקים שכל מפעל ההתנחלויות עומד כתלוי על בלימה בידי העולם ובישראל מבפנים, אין להם פתאום אף דאגה אחרת אלא שהחרדים לא נושאים בנטל הציוני.

הכל מתוך חשבונות קטנונים וריקודי מה יפית להמציא עצמם מחדש בהתרפסות מול מייצג החילוניות העמוקה.

*******

זה "הברית" עם לפיד שבהלוויית אביו סירב לומר קדיש ולשים כיפה, איש שטוענים "שעורך חופות" רפורמיות וחבר הקהילה הרפורמית, בז ושוטם ועוכר כל סמנמן של יהדות, איש שרקד לאיד המתנחלים בפינוי גוש קטיף "זה לא היה צורך בטחוני, אלא לדפוק את הדתיים", כתב אז.

שמאלן שבחיים לא עמד לצידם בשום פרשה, מחקירות הרבנים, והדחת אייזנר, וחוק ההסדרה ועיבוי התנחלויות, כינה את המתנחלים אינספור פעמים "עוד מגזר סחטני".

הכל כי הבנט טפשון יהיר ושחצן, שמה שחשוב לו מעל הכל זה המשך ההתרפסות ההתחנפות וההתלקקות לחילוניות הכי קיצונית.

כל אימת שיש וויכוח בענייני דת "האח" הזה, חייב להוכיח מיד שאין סתירה בין להיות דתי לחילוניות, משהו המזכיר את פניני אברום בורג: אני מאה אחוז דתי ומאה אחוז חילוני….., ולכן הדיברה הראשונה במעלה אצלו הוא הכה את החרדי והתחנף לתקשורת ולפריץ הלפידי.

זה רגשי הנחיתות והריק הרוחני של הבנט, שעוד יגרור את כל הציבור הדתי לאומי עמוק עמוק לבוץ, הם יעיפו אותו לבסוף עם מקלות, אולם הנזק כבר ייעשה

*****

1. הקשקוש והזלזול באינטליגנציה של הציבור השפוי, כביכול והברית "טרפד ממשלת שמאל חרדים", אין לזה כל כיסוי מינימאלי, הרי לפיד (שהינו איש שמאל מובהק) מחרים יהודים חרדים, העבודה לא רוצה להיכנס לממשלה בראשות ביבי, אז איך הייתה כאן ממשלת שמאל חרדים?

2. הממשלה הריאלית שהיה ברור לכל הפרשנים מאז הבחירות, הוא ממשלת ליכוד חרדים בנט "הגוש הלאומי" עם קדימה ולבני. במקום החרדים שהם פי אלף ימנים מלפיד ואין להם בכלל דרישות מדיניות, זה לא באג'נדה שלהם, הוא החליף את החרדים בלפיד! זה ממשלה יותר ימנית? הה? האם בנט וחבריו מנותקים מכל היגיון ושייכות לעולם המציאותי?

3. סיפורי הדמיון שהחרדים זרקו אותו מכל המדרגות, גם לא מחזיקים מיים, מאז הבחירות היו מלא פניות לבנט מיהדות התורה ומש"ס, הרב ליצמן כבר חשף שזה התחיל מלפני חודש! הרבה לפני הברית המשונה עם לפיד את פירון, לשלב ידיים בבלוק מגובש, אולם בנט התעסק בשוויון בנטל…..,

זה מה שיש לציונות הדתית הנאבקת בציפורניה יום יום שלא יגרשו אותן מביתם, שהחרדים יעברו תהליך חילון בצבא ויישאו בנטל הציוני.

במקום ממשלת ימין, אם 8 מדנטים של השמאל מופז וליבני, שתי מפלגות קטנות חסרות השפעה, שיש ממשלה בלעדיהן, בנט הקים באמת ממשלת שמאל! 19 של לפיד וקדימה לבני זה 27 מנדטים! עם תפקידי שרים בכירים, ושיכולם להפיל את הממשלה בכח רגע נתון! זה "הטרפוד"!

המפלגות החרדיות, לא ייזמו ולא יוזמים תוכניות מדיניות, זה לא בסדר היום שלנו, יש גם נטייה ימינה מתוך אחריות להשלכות הפינויים על ביטחון עם ישראל, ולא מתוך שיקולים לאומיים ריבוניים ציוניים.

הציונות המדינית הקדישה את הריבונות על פני החיים, ומה שמנהיגי היהדות החרדית צפו למרחוק מלפני מאה שנה על הפלונטר העצום שהציונות תכניס את עם ישראל בהתגרות מול הערבים ואומות העולם – גם כשכמובן אנו צודקים בתביעתנו על הארץ אולם עדיין לא נושענו בביאת המשיח, ואחזו שעדיף להתמקד ביישוב הארץ ולא בהחלת ריבונות.

מנסים כעת אלף חכמים ציונים שאז לגלגו ורדפו אותנו, להוציאו מהבור בהחזרת שטחים ותוכניות "שלום" הזויות אחד יותר מופקרות מהשני….

כל עיסוקנו בנושאים מדיניים הינם בדיעבד, ניגררים לשם, ובוודאי ובוודאי לא כמו לפיד שזה חלק ממצעו, ונטוע בשמאל, ומציב תנאים ודרישות לפינויי ישובים.

*****
אלו התוצאות שמן יסתם יגיעו כתוצאה מהממשלה הנוכחית:
1. סגירת ישיבות ההסדר, המעוגנים גם בחוק טל, כי אינו עונה על הקריטוריון של "השוויון הקומוניסטי", הרי זה לא שלושה שנים כמו החילונים. השמאל הפוסט ציוני הרי בקמפיין הזה של שוויון בנטל הדבר האחרון שמעניין אותם זה צורך ביטחוני או חיזוק הצבא, או חמור מכך בעיניהם, מעוניינים בהפיכתו כמרכז חזרה בתשובה.

הם ביום יום משתמטים וכובלים את ידי הצבא בארץ בבג"צ ובעולם, או משרתים 'בבמחנה' וג'ובים ואין כל "שוויון לבין האימהות שלא יושנות בלילות" אלא הכל קנטרנות, וניסיון לייבוש החרדים והדתיים הן בחילון לאלה שייתגייסו, והן בייבוש תקציבים והרעבה לאלה שבחוץ. בשם סיסמה קומוניסטית דמגוגית צבועה ושטחית "שוויון".

2. כינון מדינה פלסטינית. שלא יהיה לאף אחד בדל טעות, כשם שלפיד הצליח להסוות לצרכני התקשורת הרדודה את היותו זולל חרדים יותר מאביו, כך הוא פחות הסווה את אהדת הפלסטינים שבתוכו, ואת "האינטרס הציוני להקים מדינה פלסטינית" שהכריז מעל כל במה.

ולא יעמוד לצד הבנט הנאיבי כאשר הצעה כזו תבוא, ובתרגיל הטיפשי שהדחיק את החרדים לקיר, גם החרדים כעת אולי יתמכו בכך.

ההתנתקות הבאה רשומה על שמו של בנט ולפיד. אין בזה ספק, ואז כל הלחץ שיופנה למפלגות החרדיות שלא יכנסו לממשלה בכדי להציל במעט שבמעט את מה שניתן, לא יתקבלו במאום, הדבר הראשון הוא לימוד התורה, ומניעת התבוללות.

3. הקרע העצום שהולך להתרחש כאן, הרי כל מתווה שמוצג בינתיים פירושו מלחמה חזיתית עם החרדים. תהיה כאן מרידה, מלחמת אחים, עד לכדי הקמת אוטונומיה חרדית כמו הערבים.

החרדים מונים כמיליון איש, אי אפשר להתנגד לציבור ענק כזה שיירצה הגדרה עצמית, ולכפות עליו כפייה חילונית. מי יודע האם הפיצול הסופי הזה של מדינת ישראל והיהדות החרדית, לא תגרום לסופה של המדינה.

לא נדבר על הכספים העצומים שזה יעלה למשק, מקיצוצים בתקציב היישיבות מחד, זה יוליד עלויות מטורפות על הצבא שכבר כך סובל מאבטלה סמוייה, וההפגנות ומרד המיסים, ובקשת האוטונומיה.

*******
כי בעצם כפי שהדברים מתגלגלים נראה שלא יהי מנוס או לרדת מהארץ לחו"ל כפי שיש מקרב גדולי התורה שהתבטאו או מלדרוש אוטונומיה עצמאית, הרי רוצים לכוף עלינו את החיים החילונים, גזירת שמד, פשוטו כמשמעו, ומי שלא, יסבול מעוני וינשלו כל זכויותיו, ואולי מאסרים.

ועוד לא דיברנו על ההתבוללות בנישואין אזרחיים וגיורים רפורמיים, כבר לא ישאר טעם להיאבקנו על הצביון, כי המדינה כבר לא יהודית, אז עבור מי אנו עובדים ומשלמים מיסים?

מה שנשאר לעשות זה להתארגן, ולצאת למאבק חובק עולם, לכינון אוטונומייה יהודית, בשטח כאן בארץ ישראל, שירכז את כל היהודים החרדים, (אולי עם חלופי שטחים ואוכלוסיות) שננהל לבד את החיים שלנו, בתקציב שלנו, ובחוקים ובתי דין משלנו, אולם ללא שליטה ריבונות מדינית, וק"ו לא צבאית, (אגב, תוכנית דה האן הידוע דיברה על משהו כזה, אולם נרצח כידוע בידי ההגנה)

פרטי תוכנית כזו, הינם עניין למאמר אחר, ובוודאי כל פיתרון יבוא להכרעת מועצת גדולי התורה הנושאים את נטל עמנו בגאון, וה' יהיה בעזרנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאמר מיוחד חד קולע!! כל מילה פנינה! הגיע הזמן למאמר כזה!!

קישקושים… שום דבר לא הולך להיות… די כבר עם הפאניקה.

עם כאלה אחים עדיף לחבור לבני הדודים
הדבר יהיה הרבה יותר אפקטיבי וחזק אם נשכיל להגיע להבנות והסכמות עם ערביי ישראל והפלסטינים על אוטונומיה ביחד איתם כשלנו יהיה משטר עצמאי יהודי לי ריבונות מדינית וצבאית
איתם נוכל להסתדר הרבה יותר טוב ואז אנחנו כבר עכשיו הרוב בארץ ישראל והאו"ם ומדינות העולם יוכלו לכפות על המיעוט החילוני לשחרר אותנו מלפיתתם האכזרית

מאמר צודק
איננו מבקשים שקל מכם רק אל תקחו מאיתנו ואל תתנו לנו
לא מעוקצך ולא מדובשך
לדעתי כדאי מאד להגיע להבנות על דו קיום באוטונומיה משותפת לחרדים וערביי ישראל והשטחים ביחד אנחנו רוב בארץ ישראל והמיעוט החילוני ואחינו החולניים לא יוכלו לשלוט בנו בכח

מאמר עצוב.
ברצוני לחדד כמה דברים:
1. בית היהודי – היות ובנט טוען שהוא לא נגד החרדים אלא נגד המפלגות החרדיות והוא ידאג לחרדים, הרי שהוא טוען שלמפלגתו בתור מפלגה דתית אין זכות קיום שהרי גם הליכוד יכול לדאוג לאינטרסים של הדת"לים!
להערכתי, אכן בסוף הם יתמזגו עם הליכוד ואז חלק מהמפלגה יפרוש.
2.נניח בתרחיש הכי קיצוני שהכתוב במאמר יתרחש והממסד יתן לזה לקרות- מה יהיה עם מליוני העמך ישראל שומרי מסורת שעד כה קיום הדת במדינה הציל אותם מהתבוללות ומנישואים אסורים? הסבים שלהם ודאי מרעישים שמים על כך! חלק גדול מהפעילויות של המפלגות החרדיות ושבעטיין מופגנת שנאה גדולה לחרדים הן בנושאים של הגנה על יהדותם של העמך ישראל.

החרדים לא צריכים אוטונומיה אין זמן לשטויות הללו , פשוט צריך ללמוד תורה ולהתפלל ,העסקנים כבר ימצאו עיסוקים אחרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture