הגרש"א: "האסון הכבד נעשה דווקא בימים אלו של שריפת בית א-לוקינו לעורר אותנו להתאבל על החורבן"

בעצרת שהתקיימה בבית מדרשו של מרן רשכבה"ג הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, השתתפו המונים אשר ביכו את האבידה הנוראה - הגאון רבי שמואל אויערבאך שליט"א אמש: "האסון הכבד בהסתלקותו של מרן זיע"א נעשה דווקא בימים אלו של שריפת בית א-לוקינו לעורר אותנו להתאבל על החורבן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הספד תמרורים בהשתתפות קהל עצום נערך אמש בבית מדרשו של מרן רשכבה"ג הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, במעמד הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א, ראשי ישיבות ורבנים.

כבר שעה ארוכה קודם עצרת המספד נהרו למקום המונים, אשר מילאו את בית המדרש ומבואותיו, ובשל העומס הרב הוצב מסך ענק ברחבת בית המדרש, אליו הוקרנו דברי המספד שנאמרו בתוככי בית המדרש.

ההמונים שנדחקו במקום הביעו 6 כאבם הרב על האבידה הגדולה בהסתלקות רבן של כל בני הגולה זיע"א, כאשר רבים מהם זכו לחזות במרן זיע"א, בלימודו ובתפילותיו בבית מדרשו, ובפרט בשיעורו היומי המפורסם, אשר מלבד מאות המשתתפים ובהם האריות שבחבורה, היו נוהרים למקום המונים מכל רחבי הארץ והעולם יחד עם ילדיהם, לראות עמל התורה מהו, כיצד מרן זיע"א בגילו המופלג נושא ונותן בתלמוד, מפרק ומיישב ומבאר את סוגיות התלמוד כנער צעיר, מתוך ריתחא דאורייתא מופלאה.

המחזה המרנין בו מרן זיע"א היה מוסר את שיעורו, נחרט בליבותיהם של כל הלומדים והבאים, ועתה שמם בית המדרש שהיה תל תלפיות לכלל ישראל, לכל אשר הגיעו לפקוד את מעונו של מרן זיע"א, לקבלת הכרעותיו, עצותיו וברכותיו.

ההספד המרכזי נישא על-ידי הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א, אשר פתח את משא ההפסד בבכי ובכאב גדול ואמר "מה נורא המקום הזה", כאשר המונים מהמשתתפים מזילים דמעות כאב על האבידה הגדולה.

"ימים אלו הם בתקופה של שריפת בית א-לוקינו", עורר הגאון הגדול שליט"א, "והקב"ה עשה זאת, שדווקא בתקופה כזו קשה של שריפת בית א-לוקינו, אירע האסון והחורבן הגדול בהסתלקותו של מרן זיע"א, כדי לעורר אותנו לבכות ולהתאבל כראוי על החורבן".

בהמשך דבריו עמד הגאון הגדול ר"ש אויערבאך שליט"א, על כך שכידוע מרן זיע"א, היה מקפיד מדי יום להשכים קום לפנות בוקר, ובמשך כמה שעות רצופות עמל ויגע בתורה בכל כוחותיו ולאחר מכן היה מתחיל את עבודת התפילה, כאשר היה אומר את פסוקי דזמרה וכל התפילה כמונה מעות, מילה במילה, בעבודת הלב ובהשתפכות הנפש נוראה.

בהמשך דבריו עמד הגאון הגדול שליט"א, על חביבות המצוות שהייתה למרן זיע"א, וכך מדי ערב שבת קודש לפני קבלת שבת היה אומר: "הריני מקבל על עצמי קבלת שבת".

כן התעכב על הזיכרון המופלא והבהיר בו ניחן מרן זיע"א, וביאר הגאון הגדול שליט"א, כי זיכרון זה נבע אך ורק מכוח התמדתו העצומה לבלי שיעור של מרן זיע"א. מי שלומד יותר — זוכר יותר ומי שלומד פחות — זוכר פחות, ומשום שמרן זיע"א למד ללא הפסק הוא זכר הכל.

פרק מיוחד במשא ההספד הדגיש ללימודו של מרן זיע"א שהיה בדרגא מופלאה שכל כולה "לשמה", וכן עמד על כוח פסיקותיו והוראותיו שנתקבלו בכל העולם כולו והלכה הייתה כמותו בכל מקום, בכל חלקי השולחן ערוך.

את דבריו סיים בחובה להתחזק ולהתעורר לאור האסון הנורא בהסתלקותו של מרן זיע"א, כאשר על כל יחיד ויחיד מוטל החובה למלא את החלל העצום שנפער בדורנו היתום.

עוד הספידו תמרורים, הגה"צ רבי דב יפה שליט"א, משגיח ישיבת כפר חסידים, חתנא דבי נשיאה הגאון רבי אלחנן ברלין שליט"א והגאון רבי יוסף שרגא שיינברגער שליט"א, מתלמידי מרן זיע"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture