מה אומר מתווה יעלון?

הוגדר יעד גיוס לחרדים לשירות צבאי ולשירות אזרחי-לאומי באופן הבא: 6,000 מתגייסים חרדים עד 2016. ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בעוד ארבע שנים, ורק אז יוחלט על "סנקציות כלכליות" בתקציבי ישיבות וכן על סנקציות אישיות על האברכים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מסקנות ועדת פלסנר הוחלפו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית גיוס חדשה, שמכונה גם "מתווה יעלון". התוכנית קובעת, כי חרדים יידרשו להתגייס עד גיל 26, לעומת גיל 22 במתווה פלסנר. נתניהו קבע גם רף של 6,000 מתגייסים בשנה עד 2016, לעומת גיוס כללי שדרשה ועדת פלסנר — למעט 1,500 תלמידים "עילויים" פטורים בכל שנתון.

קרא עוד:

[postim]

לפי מתווה יעלון, יוענקו תמריצים לצעירים חרדים שיתגייסו לצה"ל כבר בגיל 18. במקביל, תינתן לצעירים חרדים ארכה עד גיל 22 להחליט, אם הם מבקשים להתגייס לצה"ל או לשירות אזרחי. על פי המתווה, יוטלו סנקציות אישיות על משתמטים מגיוס וסנקציות כלכליות על מוסדות לימוד, שתלמידיהם לא יתייצבו לשירות.

לפי תוכנית יעלון, גיל הפטור למגזר החרדי יירד ל-26 במקום 28 כיום. זאת לעומת גיל 22 שקבעה ועדת פלסנר. "מאוחר יותר תיעשה הערכת מצב לגבי ההמשך", קובע ראש הממשלה, אבל לא נאמר מתי זה יקרה.
יוזכר, כי סלע המחלוקת העיקרי שהוביל לפרישת קדימה, היה סירובו של נתניהו לאמץ מתווה, המחייב צעירים חרדים להתגייס לשירות צבאי או לאומי עד גיל 23. נתניהו הודיע, כי יסכים שהגיל המבוגר ביותר לגיוס לצה"ל לחרדים יהיה 23. אלא שעל פי מתווה נתניהו, צעירים חרדים יוכלו להוסיף ולדחות את גיוסם, כך מי שלא יתגייס עד גיל 23 — לא יגויס לצה"ל, אלא רק לשירות אזרחי מבצעי, שיכלול מסלולים של כיבוי אש, מד"א, משטרה או שב"ס.

לייתר פרוט: לפי המתווה שאותו גיבש השר יעלון, הוגדר יעד גיוס לחרדים לשירות צבאי ולשירות אזרחי-לאומי באופן הבא: 6,000 מתגייסים חרדים עד 2016. ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בעוד ארבע שנים, ורק אז יוחלט על "סנקציות כלכליות" בתקציבי ישיבות וכן על סנקציות אישיות על האברכים.

עוד לפי המתווה. כל נער בן 16 שנים וחצי יידרש להתייצב לשירות. ייפתחו מסלולי שירות המותאמים למאפייניהם ולצורכיהם של משרתים בני המגזר החרדי. לחרדים תינתן האפשרות לדחיית שירות, שתותנה בחובת לימודים תורניים בהיקף של 45 שעות שבועיות, "וכן בעמידה בפיקוח ובקרה הדוקים על מימוש חובה זו, לרבות באמצעות שימוש באמצעי זיהוי ביומטריים".

סעיף נוסף עוסק בגיוס מיידי של ערביי ישראל בגיל גיוס לשירות אזרחי. נתניהו מציע לפגוע במענקי איזון של רשויות מקומיות, שלא יעמדו ביעדי השירות. תקצוב רב יותר יינתן לרשויות שבהן שיעור המשרתים גבוה יחסית. תכנית היעד של המתווה: 5,000 ערבים יגוייסו בשירות אזרחי עד 2016 (בתוספת כמה מאות מתנדבים לצבא).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב:
מתוך מתווה הגיוס של יאיר לפיד.
32) היות ואין חופשות בצבא יותר משבתות וחגים על כן מהיום אין רשות לערוך חופשות בישיבות וכוללים רק בשבתות וחגים ולא ימי שישי [לאלו שגרים בתוך העיר של הישיבה והכולל], ולא חודשי ניסן תשרי ואב, וכמובן יהיה ביקורת מדוקדקת יותר "כמו ספירת החיילים בצבא" ויעמדו על כך בכל התוקף, זאת ועוד, לא יתקבלו דיחויים של ביקור רופא רק על ידי עדכון של יום לפני עם פרטי הרופא וזמן הביקור, וכן מי שחולה חייב להביא אישור רופא מוסמך על חופשת מחלה, ואחרי נישואין של אח/אחות גיס/ה או בן אח ואחות אפשר לחסור רק יום אחד, וכן אחרי נישואין בן המנהיג הרוחני של התלמיד (ובתנאי קודם, של עידכון בתחילת שנת הלימודים מי המנהיג הרוחני של התלמיד) ואפשר רק 2 מנהיגים רוחניים לכל תלמיד, וגם על ידי עדכון יום לפני יום הנישואין.
33) זמני התחלת הלימודים הם כל יום בשעה 8:15. שעה ורבע מאוחר מצה"ל כדי תפילת שחרית, וזמני סיום הלימודים לא לפני שעה 6:00, והפסקת צהריים לשעה וחצי בדיוק.
34|) אסור בתוקף להימצא ברחובות בשעות הנ"ל, לא בהפגנות ולא בעצרות, ללא אישור מיוחד, ועל לוויות נפטרים יהיה עידכון מיוחד.
35) וכמובן על כל הנ"ל יהיה ביקורת מדוקדקת ובזה מותנה תקציבי המוסד ומתן הדיחוי לגיוס להתלמיד.
36) חשוב להזכיר ולזכור לפעול רק במונח הזה שהישיבה והכולל היא תחליף לצבא ולא תחליף לבית הספר.
37) על התלמידים בגילאי 18-21 חובה להתייצב אחד לכל 3 חודשים בלשכת הגיוס האזורי ואח"כ אחד לכל 6 חודשים ומגיל 26 אחד ל12 חודש.
38) מתן דיחוי מותנה בחתימת התלמיד על תצהיר שבמידה וימצא על ידי המבקרים שלא עמד בדרישות אלו ישרת בצבא ההגנה לישראל ללא דיחויים והתעלמויות.
39) במידה ולא יתייצב יחוייב (בנוסף לענישת כלא לפי החלטת בית המשפט) לשלם כל התקציבים שקיבל ממשרד החינוך מגיל 14 +ריבית והצמדה, וגם לשלם עלות חייל בצה"ל על כל ההוצאות למשך 3 שנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture