האם נפתלי בנט יישאר בממשלה הפעם?

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

בין אם אתם אנשים פוליטיים או מאוד רחוקים מכך, על נפתלי בנט כנראה שכבר שמעתם. מדובר באחד האנשים היותר מעניינים בממשלה, אך הסיפור שלו מתחיל הרבה לפני עולם הפוליטיקה, כאשר עוד היה לוחם בסיירת מטכ"ל ולאחר כן כשהפך ליזם היי טק. עם השנים הוא פלש לתחום הפוליטיקה והפך למנכ"ל מועצת יש"ע ואף נמנה עם מייסדי התנועה "ישראל שלי".

 

כניסה לחיים הפוליטיים

 

אם נחזור לתחילת דרכו הפוליטית, נמצא שהיא מתחילה ב2005 כאשר איילת שקד גייסה אותו לתפקיד ראש המטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשך תקופה התנהל בנט בהתנדבות ואף ניהל את הפריימריז. במרץ 2008 חלה תפנית, נפתלי בנט ושקד פרשו יחדיו מלשכת נתניהו וכעבור כמה שנים (ב2010) בנט כבר החליף את מנכ"ל מועצת יש"ע, ואף זכור מאותה תקופה כאותו אדם שלחם נגד הקפאת הבנייה באזור יהודה ושומרון.

 

הבית היהודי

 

ב2010 בנט הקים ביחד עם חברתו לתהליך (אילת שקד) את תנועת "ישראל שלי", תנועה שמתמקדת בהסברת המונח "ישראליות" ושמתמקדת במטרות ציוניות, בעזרת גיוס דעת קהל. ב2012 הקים בנט מפלגה חדשה, שוב עם איילת שקד ועם שחקן חיזוק חדש, הרב אביחי רונצקי. מפלגת "הישראלים" ביקשה להחזיר את הציוניות למרכז ולחבר בין חילוניים לדתיים. כעבור זמן המפלגה חברה למפלגת "הבית היהודי" ובמהרה בנט עמד בראשה.

 

שלבים בעשייה

 

מהר מאוד בנט התמקם היטב במפה הפוליטית. הוא מונה ליושב ראש הרשימה המשותפת, רשימת הבית היהודי שזכתה להחזיק בכנסת ה19 ב12 מנדטים, ובאופן כללי הפך לדמות מובילה במערכה. עם הזמן הפך להיות שר הכלכלה, קידם סבסוד של מעונות יום, הפך לחבר בקבינט המדיני ביטחוני במהלך צוק איתן ובבחירות לכנסת ה20 התמודד על ראשות המפלגה, ואכן השאיר את שמעון אור מאחור בפער גדול. ב2015 התמנה לשר החינוך, וב2017 השיג כ80% מסך הקולות בפריימריז, עובדה שהובילה אותו להיבחר בשנית לראש מפלגת הבית היהודי.

 

מביטים קדימה

 

ב29.12.19 חלה תפנית, בנט ושקד הודיעו על פרישה ממפלגת הבית היהודי, מתוך מטרה להקים את "הימין החדש" (מפלגה שמבקשת לחבר בין חילוניים לדתיים), אך הבחירות האחרונות הותירו את המפלגה בחוץ, היא אינה עברה את אחוז החסימה, אלא קיבלה רק כ138,598 קולות, כך שביוני 2019 בנט ושקד הוצאו מחוץ לממשלה. עתה כולם מסתכלים קדימה לקראת ה17 לספטמבר, לעבר הבחירות של הכנסת ה22, אך כבר ב2 באוגוסט נדע מהי רשימת המועמדים המלאה.

 

מעביר את המושכות

 

פחות מחודשיים נותרו עד לבחירות לכנסת ה22 ופה עולה השאלה האם בנט שהתחיל את הקריירה הפוליטית ב2005 עדיין ימשיך להיות חלק מהותי מהממשלה. ובכן מי שעוקב אחר בנט מקרוב גילה שהוא בחר להעביר את הנהגת המפלגה לידיה של שרת המשפטים לשעבר (לידיה של איילת שקד), וזאת בכדי לשמור כמה שניתן על הקולות ומתוך תפישה שראשית חשובה טובת המדינה ולא הקידום האישי. מכאן ששקד ובנט סיכמו לרוץ לבחירות הקרובות במסגרת הימין החדש (ברשות שקד), מתוך מטרה להשיג איחוד רחב ככול הניתן. בנט מסביר שהמדינה זקוקה לימין חזק ולאחר שבפעם הקודמת הרשימה אינה עברה את אחוז החסימה, הפעם יש להיות יותר זהירים.

 

ניחוש מושכל

 

מכאן שהניחוש המושכל הוא ששקד תבחר להתאחד עם ראשי הבית היהודי ועם עוצמה יהודית. מכאן שאולי נפתלי בנט לא יהיה בראש, אך הוא ללא ספק ימשיך להיות בחזית, ואף יש סיכוי טוב שהפעם הרשימה שהוא רץ עמה (ועבורה) תפרוץ את אחוז החסימה, אם כי בפוליטיקה כמו בפוליטיקה עד הרגע האחרון אין באמת לדעת.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture