רובינשטיין במכתב לנתניהו: 'אל תפקיר את תושבי העיר'

במכתב נרגש ונחוש מבקש ראש העיר מנתניהו להשיב את העיר למפת העדיפות הלאומית ולהפשיר אלפי יח"ד הזמינות מיידית לשיווק – "ידועה לי עמדתך התקיפה אותה היטבת לבטא; 'יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו' ולכן תמה אני וכל תושבי העיר והמגזר החרדי. מה קרה לו לנתניהו. מה קרה לעמידתו הזקופה מבית ומחוץ. כיצד עמד הוא מנגד כאשר שתי החלטות, אומללות האחת מרעותה, מבוצעות בממשלתו".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

"בימים האחרונים נתבשרנו, יחד עם כל בית ישראל, על הוצאת עירנו, ביתר עילית, מרשימת הערים בעלי עדיפות לאומית. והנה עוד אנו מנסים להבין את פשרה של החלטה אומללה זו נפלה עלינו החלטה קשה נוספת. הממשלה בראשותך 'זכרה' אכן גם את העיר ביתר ומשרד השיכון הודיע כי הוא ישווק 36 (!) יח"ד עבור העיר שהינה בעלת אוכלוסייה של כחמישים אלף נפש. יותר מעשירית מתושבי יו"ש – כך כותב ראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין במכתב נרגש ונחוש לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

קרא עוד:

[postim]

במכתבו מבקש ראש העיר, הרב רובינשטיין מראש הממשלה להשיב את העיר ביתר למפת העדיפות הלאומית ולהפשיר אלפי יח"ד הזמינות מיידית לשיווק; "תחילה סברתי שמדובר במתיחה והמספרים אינם נכונים. אך עד מהרה הוברר לי כי אכן אמת הדבר וממשלת ישראל בראשותך 'הפשירה' מספר יח"ד אלה עבור ביתר עילית. עבור המגזר החרדי. בבחינת 'לעג לרש'.

"עלי להזכירך, ברשותך במלוא הכבוד; כשהכריזה ממשלתך הקודמת על ההקפאה או במילים המכובסות 'התלייה', 'השהיה' היינו בטוחים שהעניין זמני והנה לאחר עשרת החודשים שהוקצבו תבוא הרווחה והממשלה תחזור לשפיות. הבטיחו לנו בחגיגיות; "בתום תקופת ה'השהיה' תחזור הממשלה ליישם את מדיניותה יותר מאשר בעשרת החודשים האחרונים!".

"ההקפאה הייתה אבסורדית. מעוותת. מעוררת תימהון. אך כולנו סברנו שהנה הנה הזמן ירפא ואביב בניה יעלה על העיר. אגב, קיבלנו גם גילויי סימפטיה מעוררי הערצה על החלטתנו שלא לצאת כנגד החלטת הקבינט. למרות הכאב של התושבים, איש לא הפר את הסדר. הבנו, אם כי לא הסכמנו, שהאינטרסים מחייבים אותנו להפגין מאמץ ואורך רוח.

"לאחר כמה חודשים הגיע האישור המיוחל ו'זרזיף' של 294 יח"ד הפציע תחת עטו של שר הביטחון ש'ניאות' להעניק לנתיניו את הזכות לבנות בעירם. כך נהג גם אולמרט ש'ברוב טובו' התקשר למרן הגר"ע יוסף שליט"א במהלך סיור סיעת ש"ס בעיר ביתר והודיע לו על הפשרה של מנה דומה של יח"ד.

"גם אז מדובר היה בקמצוץ של פתרון לבעיה האקוטית הזועקת עד לב השמים של מצוקת הדיור למגזר חרדי. לכולנו ידועה מצוקה קשה זו. זוגות צעירים רבים בכל חלקי הארץ מתגוררים כיום במחסנים; מקלטים; חניונים מקורים; עליות גג ובכל מקום אפשרי. במרבית הערים אין חפצים בנו ובערים אחרות 'נתקעו' הפרויקטים בשל סיבות שונות ומשונות".

במכתבו לראש הממשלה מוסיף הרב רובינשטיין כי "בעיר ביתר עילית יש פוטנציאל של אלפי יחידות דיור לא מנוצל אך ורק מטעמים פוליטיים. כל האישורים הסטטוריים קיימים. כל התשתיות מוכנות. מערכות החשמל, הביוב. המים והתקשורת. שיווק אלפי יח"ד אלה זמין מיידית. התושבים יכולים לזכות מידית בתשתיות העירוניות. החינוך התחבורה וכו'.

"כל ממשלות ישראל ובהם גם מהשמאל לא העזו להקפיא את הבניה בעיר ביתר. עיר שהיא בקונצנזוס לאומי. אולמרט הקפיא את הבניה במהלך כל 2007 ללא החלטת ממשלה וניהל מדיניות עצמאית וכך, לצערנו, דה פקטו, נוהגת ממשלתך.

הרב רובינשטיין כותב כי היו שביקשו להשוות בין ההפשרות של מאות יח"ד לאחר שנשפך דם יהודי לבין ההפשרה של 36 יח"ד במקביל לשחרור מחבלים שדם יהודים על ידיהם. "דחיתי אותם בשאט נפש שכן ידועה לי עמדתך התקיפה אותה היטבת לבטא; 'יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו' ולכן תמה אני וכל תושבי העיר והמגזר החרדי. מה קרה לו לנתניהו. מה קרה לעמידתו הזקופה מבית ומחוץ. כיצד עמד הוא מנגד כאשר שתי החלטות, אומללות האחת מרעותה, מבוצעות בממשלתו.

"ביתר עילית היא הפתרון היחידי הזמין והזול ביותר המוכן כעת לשיווק מייידי של אלפי יח"ד(!) למגזר החרדי. שווה בנפשך, אדוני ראש הממשלה, כמה נפשות אנו מצילים באכלוס אלפי יח"ד אלו. כמה יח"ד תתפננה מהערים הגדולות. כמה פתרונות דיור יווצרו למשפחות הנאנקות. כמה דם חדש יוזרם למשק הישראלי בכל ענפי הבניה וכו' ולשוק העבודה. ועדיין לא הזכרנו את ההכנסות הצפויות למדינה ממסים ואגרות הבניה.

את מכתבו מסיים ראש העיר בבקשה נרגשת בשם התושבים; "אנא ממך, אל תפקיר את תושבי העיר שהוכרזה ע"י ראש הממשלה דאז, יצחק שמיר ז"ל כעיר ואם בישראל. למען ההיסטוריה של העיר בעלת עבר של 3000 שנה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בורות במיטבה.
"העיר ביתר עילית בעלת עבר של 3000 שנה".
אם הייתי תושב העיר ביתר הייתי מרגיש נבוך ביותר מול פיסקה אוילית כזו.

העיר נקראת על שם ביתר הקדומה, שע"פ מחקרים היתה בקרבת מקום והיא הית הרבה לפני חורבן בית שני כידוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture