עצרת המיליון הוקדמה ליום ראשון הקרוב

העצרת עליה הכריזו גדולי ומנהיגי הדור אחר הכינוס המשותף של "מועצות גדולי וחכמי התורה", שהיית אמורה להתקיים ביום ראשון בעוד שבועיים, הוקדמה ליום ראשון הקרוב • הסיבות: הגברת הלחץ על נתניהו והחשש כי סמיכות העצרת למועד הבחירות החוזרות בבית שמש ימעיטו בכוחו של אבוטבול • מיקום העצרת: בכניסה לעיה"ק ירושלים, בסמיכות לגשר המיתרים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

עת כנוס: "עצרת המיליון" עליה הכריזו אמש (ב') גדולי ומנהיגי הדור בעת הכינוס המשותף של "מועצות גדולי וחכמי התורה" – במלון וויז'ניץ בבני ברק, הוקדמה ליום ראשון הקרוב.

קרא עוד:

[postim]

העצרת היית אמורה להתקיים ביום ראשון בעוד שבועיים – ז’ לחודש אדר ב’, אולם בשעות האחרונות הודיעו כי היא הוקדמה ליום ראשון הקרוב – ראש חודש אדר ב'.

בסעיף ה' בנוסח ההחלטות שפרסמו מנהיגי הדור במהלך העצרת נכתב כך: "מועצות גדולי וחכמי התורה קוראות לאחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם בארץ ובחו”ל לאחוז באומנות אבותינו בידיהם להתכנס כל היהודים יחד כל שבטי ישראל אנשים וטף, לקרוא אל ה’ בחוזקה – לחלות פני אבינו שבשמיים לרחם עלינו כאב אל בנים, ומכריזים בזה לכנס את כל היראים והחרדים לדבר ה’ יחדיו בעצרת תפילה – זעקה ומחאה המונית ביום ראשון ז’ לחודש אדר ב’ תשע”ד, שיהיה בה קידוש שם שמיים כנגד חילול שם שמיים שנעשה על ידי עוקרי הדת”.

כמו"כ היום הוחלט סופית כי העצרת תתקיים בכניסה לעיה"ק ירושלים, בסמיכות לגשר המיתרים. בקשה הוגשה למשטרה לאישור העצרת במקום זה.

ל-JDN נודע כי הסיבות להקדמת העצרת הן בשל הרצון להגביר את הלחצים על ראש ממשלת הזדון – בנימין נתניהו, וכן בשל החשש כי סמיכות העצרת למועד הבחירות החוזרות בבית שמש יגרמו ימעיטו בכוחו של המועמד הרב משה אבוטבול.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאלה! בואו ניתן להם בראש. נראה להם מי מליון ומי אפס!!

הפעם כולם צריכים להתאחד כדי שיהיו באמת מליון איש ולא כמו ה"850,000" שבהלוויית מרן זצוק"ל ולא כמו ה"שישים ריבוא" שבהפגנה נגד האקטיביזם השיפוטי.
ועוד דבר- אם בבחירות הבאות במהרה בימינו יצביעו כולם ויפעלו כולם לטובת המפלגות שומרות הדת ולא יצביעו ל"בתים יהודיים עאלק", לא נצטרך הפגנות פומפוזיות

העצרת לא נועדה כדי "לתת להם בראש" אלא לעשות קידוש שם שמים כנגד חילול השם שהיה. זה לא הפגנה שיש בה חילול ה' ולא נסיון להפגין כח ועוצם יד ואפילו לא יהיו משיכות בזנבות הסוסים… אלא עצרת תפילה וקידוש שם שמים. וכלשון החלטת המועצות.

לא אוהב את הסגנון הזה

אם יש צורך במשיכת זנבות סוסים אז מושכים בזנבות הסוסים, שום דבר לא נעשה סתם… כשכואב צועקים!!!!!!!!!!! הזמן עמד פה לרעת כולם!!!!!!!!!

מסכנים כל אלה האמורים לחתן ילדיהם בו ביום, ומיוחד בירושלים הפקוקה. לעניות דעתי, היו צריכים לקבוע את העצרת ל"יום כפור קטן", או של חודש זה, או של סוף אדר ב, כי בסוף החודש אין כל כך חתונות, ולא יהיו נפגעים.
במחשבה שניה אפשר גם במוצאי תענית אסתר, שהוא יום זעקה עתיק, או ביום ששי שלמחרתו.

באיזה שעה העצרת

שועלי, רעיון אדיר! לעשות הפגנה בתענית אסתר. זה כולל שלושה שלבים:
1. זה צום, ואז הכי קל לעמוד בשמש ה"חורפית" של ארץ ישראל, ולכן כולם יהיו רגועים.
2. כידוע משנים עברו, עפ"י דיווחי חברות התחבורה, מבצע פורים הוא האתגר הגדול ביותר של חברות התחבורה, אז למה לא לתת להם עוד פרוייקט גרנדיונזי בצמוד?
3. בקטסטרופה שתיווצר יצטרכו להביא את מג"ב לעשות סדר כמו בלוויה של מרן, עכשיו תתאר לעצמך את הפוזה של האנשים הרגועים כנ"ל שנסעו בתחבורה מסודרת כנ"ל פוגשים במוצאי הצום את חיילי מג"ב שבעצם אולי הם רק תחפושת של חייל… גיוואלד!!!

ל"מפגין": רק בצום בכנס משותף הצליחו מרדכי ואסתר להביס את רעת המן האגגי בנט המדתא.
זה מעניין שאסתר בקשה "לך כנוס" ולמעשה לא מצאנו בפסוקים הבאים שכך נעשה, לא כנס ולא צום. המדרש והגמרא מביאים שכינס את תשב"ר.
גם צריך להבין מה מטרת "לך כנוס". האם רק להודיע שמתחילים 3 ימי צום ? או גם לכנסם למקום אחד מלבד הצום ?
זו אינה במה למדנית, אבל קצת דברי תורה בדרך לירושלים לא יזיקו.

במענה לשאלתך הלמדנית, התשובה פשוטה:
לא הצליחו לעשות כינוס בחוץ לארץ. רק כתבו בעיתון "לך כנוס" אח"כ זה התבטל וכבזמן הזה כן היה בימים ההם- לא כותבים שהתבטל, פשוט מפסיקים לכתוב בנושא.

מעניין כל הדיונים פה….
שורה תחתונה, דעתך העניה באמת לא קובעת. יש מישהו שאחראי והוא קובע.

כמובן שדעתי העניה אינה שוה כקליפת השום. רק הצעתי (כדי שלא לפגוע במשפחות שקבעו את חתונותיהן לערב זה, והכבישים פקוקים שעות רבות לפני כן). אל תקח ללב.

לפי שום חשבון אין מצב להגיע למיליון איש

למה לקלקל את החגיגה? אמרו מליון, שיהיה מליון.

הדבר יתכן אם ישכילו לשנע את כל האוטובוסים בכביש חד סטרי, למשל שהכביש העולה לירושלים, יהיה משער הגיא על כל מסלוליו חד-סטרי, ובצומת הכניסה, בנקודה מסויימת הקרובה למרכז העצרת, הם מרוקנים את התכולה ומוציאים את עם הסגולה, והאוטובוסים (נהוגים ביד עם חפשי בארצנו, שאין עליהם לחזור לעצרת) סבים לצדדין, או ימינה או שמאלה, ויתרחקו במהירות מאיזור העצירה.
אם הסדר וההיגיון ישלטו, ניתן לבצע את הדבר. להפך, ההצעה המשונה לבוא ברכב פרטי (לא הכל מבינים שהכוונה לרכב מחברה פרטית…), מגבילה מאד את השינוע. הרי כל נהג משלנו ירצה לשוב במהירות למקום העצרת, וירצה לחנות במקום הקרוב ביותר, וכך נולד פקק….

תסמכו על "משטרת ישראל" שתעשה את כל אשר לאל ידה כדי שתשרור בוקה ומבולקה, כדי שרבבות יתקעו בפקקים, ואחר יהיה עוד אפשר להאשימם בהתפרעות על הכבישים…

אל תדאגו משמחות, העצרת אמורה להגמר בשעה די סבירה, ולהיפך, המוני אנשים שאולי לא חשבו להשתתף בשמחות יחליטו להשתתף בגלל שכבר באו לעצרת. הבעיה היותר גדולה היא אולי עם שמחות שמחוץ לירושלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture