"הנבחנים לדיינות חייבים לקבל תוצאות בתוך חודש וחצי לאחר הבחינה"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר קיבלה התחייבות לשיפור במערך המנהלי של הבחינות • בתוך חודשיים: מערכת חדשה לפרסום תוצאות הבחינה

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה לדיון מעקב בעקבות תלונות שהגיעו אליה על העיכוב המתמשך בקבלת תוצאות הבחינה.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר קבל בפתח הדיון על כך שבכל מערכות החינוך, בתוך ימים בודדים סורקים את המבחנים ומעבירים את התוצאות לנבחנים למרות שמדובר בכמויות אדירות, ואילו בבחינות לרבנות ודיינות זה לוקח חודשים ולעתים שנים.

"אני מכיר אנשים שלא ניגשים לבחינות כי הם אומרים שאין להם סבלנות לחכות לתוצאות. אני לא מוכן שיתעללו בנבחנים וצריך שתהיה מקסימום נוחות ומינימום בעיות. בוודאי שלא ייקח יותר משלושים יום שהבוחן צריך פלוס כמה ימים שהמנהלה צריכה, למתן תשובות שיהיו נגישות.

אחד הפונים הצביע בוועדה על מספר בעיות: חומר הבחינה לא ברור, תאריך הבחינה המדויק מתפרסם רק כחודש וחצי לפני מועד הבחינות, ואחרי הכל, בניגוד לכל גוף בחינות המפרסם את התשובות למבחן, הרבנות אינה נוהגת כך.

פונה נוסף הוסיף: אי אפשר לתפוס את מחלקת הבחינות. מחכים על הקו חצי שעה. אם יש בעיה אני מרגיש שאין לי למי לפנות. ביקשתי לערער ובמשך שנתיים לא קיבלתי תשובה.

קרא עוד:
[postim]

עודד פלוס, מנכ"ל משרד הדתות אמר: כשהגענו למשרד לפני חצי שנה, פורסם מכרז שנועד לקחת את כל האלמנטים המנהליים של הליך הבחינה לחברה חיצונית. הוחלט להפעיל את החלק הראשון שזה כולל הרישום, ארגון מקום הבחינה וסריקת המחברות. זיהינו שבדברים האלה יש צוואר בקבוק בעייתי. ניגשו 6 חברות וחברת מרמנת זכתה. הם אמורים להיות ערוכים לבחינות בעוד שלושה חודשים. התהליך הזה מייקר את המחיר כי אם רוצים לתת שירות טוב יותר זה דורש יותר כסף. הגענו למסקנה שהנבחנים יהיו מוכנים להוסיף סדר גודל של 100 שקלים כדי לייעל את התהליך. 404 במקום 325.

לדברי המנכ"ל ונציגי האוצר, הנבחנים אמורים לממן את התהליך. יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר הביע את ממאתו על ההחלטה ואמר: "בעניין הדרכונים התנגדנו שהאזרחים יאלצו לממן את כל הוצאות השירות הזה. למה ברבנות אנו צריכים להסכים עם ההתייקרות הזאת? אני חייב להיבחן אצלכם, אני לא יכול להיבחן אצל חברה פרטית. אני מביע את מחאתי על העניין הזה.

ליאור אשכנזי, מנהל אגף טכנולוגיית מידע במשרד לשירותי דת אמר כי במרץ 2016 יוחל בפיתוח מערכת שתאפשר לפרסם את התוצאות באתר. "במקביל נבצע שיחות טלפון לאלה שאין להם אינטרנט. אני מקווה שבסביבות מאי נעלה עם פיילוט ראשוני".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר דרש בסיכום הדיון כי תוך שבוע תקבל הוועדה דו"ח על המסגרת החדשה של מנהל הבחינות, כדי שלא תהיה כמו שהיא פעלה עד עכשיו. מנכ"ל הרבנות ומשרד הדתות עודד פלוס, הבטיח להעביר את כל התהליך המינהלי למסלול מהיר ולדווח לוועדה על תכנית הבחינות וקביעת תאריכים ידועים מראש למועדי המבחנים ומועדי קבלת התוצאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture